Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#61A Vakantieliefde (aangepaste versie #10)

Ik staar met een glimlach naar de oude vakantiefoto. Elk jaar als de vakantie begint komt ook deze foto weer tevoorschijn, het is gewoon mysterieus. Wat was het een geweldige tijd en hoewel het nog maar 5 jaar geleden is voelt het alsof het gisteren was. Ik kan me nog heel goed de eerste ontmoeting herinneren. Nog half slapend loop ik naar de supermarkt om broodjes te halen en daar staat ze! Ze vraagt me wat ik wil hebben en in mijn beste Engels zeg ik ‘Two of that one’. Hoewel het behoorlijk slecht Engels was begreep ze me wel. Ik ben een held op sokken op het gebied van liefde en ik voelde dat ik verlegen begon te worden. Ze begint te lachen en ik voelde me steeds roder worden. Die middag bij het zwembad lag ze daar, ze had pauze. Ik verzamelde al mijn moed om toch maar even met haar te gaan praten, althans – poging tot… 40 stappen had ik de tijd om te verzinnen wat ik zou gaan zeggen en toen ik er eindelijk was… gebeurde er niets, ik had een black-out. Het enige wat ik er nog uit kreeg was ‘ Hello, it’s me again.’ Ze begon te lachen en ik voelde me steeds ongemakkelijker. Totdat ze opeens mijn hand pakte en zei ‘You don’t have to be shy my Friend, I won’t bite.’ Het ijs was gebroken en het was een gezellige middag. Die avond deden ik en mijn vrienden waarvoor we kwamen...zuipen! We liepen een kroeg binnen en ik nam de omgeving in mij op. In mijn ooghoeken zie ik een groepje meiden staan en ik inspecteer het groepje. Opeens zie ik haar weer staan en het duurt even voordat ze mij ook opmerkt. Ze loopt naar me toe en geeft me een kus op de wang. ‘Nice to see you.’ De volgende morgen werd ik wakker en ik keek naast me… daar lag ze en ik geniet nog even na. Het was een vakantieliefde van 14 dagen en wat rest is alleen een foto die me nog aan het moment herinnert, daarna heb ik haar nooit meer gezien.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Bossie, Lekker geschreven vakantie romannetje. Kijk nog even goed naar de verschillende tijden die je door elkaar gebruikt. Soms vlieg je van het verleden- naar de tegenwoordige tijd en niet altijd doe je dat goed

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@pim2000 bedankt voor je positieve feedback :) Ik heb het aangepast. Ik staar met een glimlach naar de oude vakantiefoto. Elk jaar als de vakantie begint komt ook deze foto weer tevoorschijn, het is gewoon mysterieus. Wat was het een geweldige tijd en hoewel het nog maar 5 jaar geleden was, zit het nog vers in mijn geheugen. Ik kan me nog heel goed onze eerste ontmoeting herinneren. Half slapend loop ik naar de supermarkt om broodjes te halen en daar staat ze! Ze vraagt me wat ik wil hebben en in mijn beste Engels zeg ik ‘Two of that one’. Ik wist dat de zin niet goed was en toch begreep ze me. ( twee maal Engels achter elkaar vond ik niet goed.) Ik ben een held op sokken op het gebied van liefde en ik voelde dat ik verlegen begon te worden. Ze begint te lachen en ik word steeds roder. Die middag bij het zwembad lag ze daar, ze was vrij. Ik verzamelde al mijn moed om toch maar even met haar te gaan praten, althans – poging tot… 40 stappen had ik de tijd om te verzinnen wat ik zou gaan zeggen en toen ik er eindelijk was… gebeurde er weinig, ik kreeg een black-out. Het enige wat ik er nog uit kreeg was ‘ Hello, it’s me again.’ Ze begon te lachen en ik voelde me steeds ongemakkelijker. Totdat ze opeens mijn hand pakte en zei ‘You don’t have to be shy my Friend, I won’t bite.’ Het ijs was gebroken en het was een gezellige middag. Die avond deden ik en mijn vrienden waarvoor we waren gekomen...zuipen! We liepen een kroeg binnen en ik nam de omgeving in mij op. In mijn ooghoeken zag ik een groepje meiden staan en ik inspecteerde het groepje. Opeens zag ik haar weer staan en het duurde een tijdje voordat ze mij ook had opgemerkt. Ze liep naar me toe en gaf me een kus op de wang. ‘Nice to see you.’ De volgende morgen werd ik wakker en ik keek naast me… daar lag ze en ik genoot nog even na van de geweldige nacht. Het was een vakantieliefde van 14 dagen en wat rest is alleen een foto die me nog aan het moment herinnert, daarna heb ik haar nooit meer gezien.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
bossie1986, tijden lopen nog steeds door elkaar. Tip maak een keus; alles in vt of herbeleef de vakantieliefde in tt en eindig dan met: 'wat rest is alleen een foto - ik heb haar nooit meer gezien.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik staar met een glimlach naar de oude vakantiefoto. Elk jaar omstreeks de vakantie komt ook deze foto weer tevoorschijn, het is gewoon mysterieus. Wat was het een mooie tijd en hoewel het al 5 jaar geleden is, zit het nog vers in mijn geheugen. Ik kan me nog heel goed onze eerste ontmoeting herinneren. Half slapend loop ik naar de supermarkt om broodjes te halen en daar staat ze! Ze vraagt me wat ik wil hebben en in mijn beste Engels zeg ik ‘A couple of die daar.’ Ik weet dat de zin niet goed is maar toch begrijpt ze me. Wauw wat een prachtige meid! Die middag ben ik samen met mijn vrienden onderweg naar het zwembad. Eenmaal aangekomen zie ik haar ook, ze was vrij en lag lekker te zonnen. Ik verzamel al mijn moed en besluit om op haar af te stappen. 40 stappen heb ik om te verzinnen wat ik zal gaan zeggen. Ik kom dichterbij en... black-out! Heb ik weer! Het enige wat ik er nog uit krijg is 'Hello, it’s me again.’ Ze begint te lachen en ik voel dat mijn hoofd wederom rood begint te worden. Opeens pakt ze mijn hand en zegt ‘You don’t have to be shy my Friend, I won’t bite. My name is Fiore' Het ijs was gebroken en het werd een gezellige middag. De avond valt en ik en mijn vrienden maken zich op om te...zuipen! We besluiten om de eerste kroeg die we tegen komen binnen te gaan, ziet er best gezellig uit! Opeens zie ik Fiore staan en het duurt een tijdje voordat ze mij ook opmerkt. Ze loopt naar me toe en geeft me een kus op de wang. ‘Nice to see you again.’ De volgende morgen word ik wakker en ik kijk naast me. Gelukkig ze is er nog, het was dus toch geen droom! Het was enkel en alleen een vakantieliefde van 14 dagen. Wat rest is alleen een foto die me nog aan het moment herinnert, ik heb haar nooit meer gezien.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Bossie, Wat een lekker stukje. Ik ruik bijna de sfeer van vakantie en zie een campingsetting voor me. Elke nieuwe versie zie je de verbetering komen en het verhaal groeien. Mooi gedaan. Het stukje wat ik minder vond is: "...zie ik haar ook, ze was vrij en lag..." "Ze was vrij" leest een beetje onhandig. Ik had daar eerder iets verwacht in de trand van: "ze was kennelijk klaar met werken" De reden daarvoor is wellicht dat de context, ze werkte die ochtend in de supermarkt werkte, in dit stukje niet heel erg sterk is. (Het is niet zo dat ik het niet snapte, maar het viel me op.) Het mooiste stuk vond ik de engels tekst ‘A couple of die daar.’ die je vertaalt zonder letterlijk te vertalen. Knap gedaan.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor het mooie compliment het is mooi om te lezen dat de sfeer goed over komt. Ze is vrij vind ik inderdaad ook niet mooi om te lezen en ik zal het aanpassen in mijn nieuwe versie :)

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Bossie, een 'work in progress', leuk om te volgen. Het gaat inderdaad stapsgewijs vooruit. De sfeer had je in de eerste versie al goed te pakken. Ik moest gelijk denken aan mijn eigen ervaringen op die leeftijd. Wat ik zelf altijd doe om beter te kunnen beoordelen of de tekst lekker loopt, is hardop voorlezen. Voor de leesbaarheid zou je je alinea's nog anders kunnen indelen. Je begint nu steeds op een nieuwe regel, en bij een nieuwe alinea plaats je een witregel. Dat leest een beetje als een opsomming. Met veel plezier gelezen.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier en daar iets aangepast :) Ik staar met een glimlach naar de oude vakantiefoto. Elk jaar omstreeks de vakantie komt ook deze foto weer tevoorschijn, het is gewoon mysterieus. Hoewel het al 5 jaar geleden is, zit het nog vers in mijn geheugen.Elke keer bij het zien van de foto denk ik aan onze eerste ontmoeting. Half slapend loop ik naar de supermarkt om broodjes te halen. Met een slaperige stem zeg ik ‘A couple of die daar.’ Ik kijk op en ben plots wakker, wat een prachtige meid! Ciao, stamel ik in mijn beste Italiaans en ik voel dat ik rood begin te worden. Die middag ben ik samen met mijn vrienden onderweg naar het zwembad. Eenmaal aangekomen zie ik het meisje van de supermarkt, ze was klaar met werken en lag lekker te zonnen. Hoewel het hart me in de keel klopt, besluit ik om op haar af te stappen. 40 stappen heb ik de tijd om te verzinnen wat mijn openingszin zal zijn. Ik kom dichterbij en... black-out! Heb ik weer! Het enige wat ik er nog uit krijg is 'Hello, it’s me again.’ Ze begint te lachen en ik voel dat mijn hoofd wederom rood begint te worden. Opeens pakt ze mijn hand en zegt ‘You don’t have to be shy my Friend, I won’t bite. My name is Fiore, and your name is…?' Het ijs was gebroken en het werd een gezellige middag. De avond valt en ik en mijn vrienden maken zich op om te...zuipen! We besluiten om de eerste kroeg die we tegen komen binnen te gaan, ziet er best gezellig uit! Opeens zie ik Fiore staan en het duurt een tijdje voordat ze mij ook opmerkt. Ze loopt naar me toe en geeft me een kus op de wang. ‘Nice to see you again.’ De volgende morgen word ik wakker en ik kijk naast me. Gelukkig ze is er nog, het was dus toch geen droom! Het was enkel en alleen een vakantieliefde van 14 dagen. Wat rest is alleen een foto die me nog aan het moment herinnert, ik heb haar nooit meer gezien.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk om het proces van je verhaal zo te volgen. Je ziet het bij iedere aanpassing beter worden. Ik ben blij dat je alle zinnen nu achter elkaar door schrijft, dat leest veel prettiger zo. :thumbsup: Een goede verbetering!