Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#61 Opvliegend

Ik staar naar het lege digitale blad van een bekend tekstverwerkingsprogramma. Oké, we moeten een slapstick maken over een klungelige moordenaar. Een dikke bromvlieg landt op mijn hand. Ik schud hem van mijn hand af en kijk weer naar het scherm. De vorige keer was het iets met een notaris, maar voor ik het wist was de week al om en ook nu borrelen er geen ideeën op en dat irritante gezoem van dat insect maakt het er niet beter op. 'Nee, Siv,' spreek ik mezelf vermanend toe, 'Je hebt al weer weken niets van je laten horen. Je moet 'nu' een verhaal plaatsen.' De vlieg landt op mijn arm. 'Rot op, k*tvlieg!' en ik maai mijn koffie om. Vloekend sta ik op en ga met de beker naar de keuken en kom later weer terug met een nieuw bakje troost en een keukenrol. Terwijl ik het lichtbruine vloeistof van mijn tafel dep, denk ik terug aan een andere opdracht met een Griekse mythe. Ik had een opzetje gemaakt, maar weer nam het gewone leven me volledig in beslag en voor ik het wist was de week weer om, zucht. Ik ga weer zitten en kijk naar mijn scherm. Gezoem en getik trekt me weer weg van mijn werk. De vlieg botst constant tegen het raam op. Ik pak een oud tijdschrift en geef een ros op het glas. De vlieg doet waar hij goed in is, snel wegvliegen. Ik ga zitten en besluit tot tien te tellen. Bij zeven landt er iets op mijn wang. Ik geef een klap! AU! en die vlieg ontsnapt me weer en terwijl de woede van me afstoomt grijp ik mijn tijdschrift weer en volg de vlieg. Grrr, speciaal om mij te treiteren gaat hij net buiten mijn bereik op het plafond zitten. Zonder er bij na te denken grijp ik de door mij zelf in elkaar gezette in Zweden ontworpen stoel op wieltjes en klim er op en geef een mep. De vlieg ontsnapt, de stoel maakt een draai en... ik wordt wakker in een kamer met drie anderen, mijn arm en been in het gisp. Een bromvlieg landt op mijn grote blote teen, die uit het gisp steekt.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Je hebt het zwaar, Siv. (nieuw bakje) (gewoon botst zonder op erachter?) (grijp ik de door mij zelf ...)(?) Ik kom wel een keertje langs in het ziekenhuis. Zo te lezen blijf je daar voorlopig nog. Ik heb dus alle tijd.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Siv, leuk verhaal met een "grappig" einde. Hoe een doodgewone, maar irritante bromvlieg inspiratie kan brengen..... :o het is toch fijn, hè? om schrijven als hobby/uitlaatklep/ en zoveel meer te hebben!

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo #Tja Neem je dan een fruitmandje voor me mee en het liefst zonder fruitvliegjes? Lol Ik heb mijn taalfoutjes aangepakt, maar ik weet niet zo goed wat er mis is met de zin: De vlieg botst constant tegen het raam op.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Blavatski Als je eenmaal inspiratie hebt, is er niets heerlijkers op deze aarde dan te schrijven. Dank je voor je reactie

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel #Pim Ik kan niet beloven dat ik elke week trouw een stukje inlever, maar probeer het wel.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schudt hem van mijn hand af
Ik schud hem van mijn hand af Een leuk einde heb je eraan gemaakt. En zo zie je maar weer dat inspiratie vaak dichterbij is dan je denkt ;). Leuk om je weer eens gelezen te hebben.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
#AllieCalhoun Oeps :o Je hebt gelijk Allie, dank je.. Fijn om te horen dat je mijn verhaaltje leuk vond.