Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfopdracht #61-Slapstick

“Klootzak! Dit is je verdiende loon.” Diederik deinst achteruit. “Marilou! Wat doe jij nou? Doe dat pistool weg. Is dit een slechte grap ofzo?” “Slechte grap? Daar weet jij alles van malloot!” “Waar heb je het over schatje?”, vraagt Diederik onzeker. “Nu is het genoeg. Pak de handboeien uit de lade en maak jezelf vast aan het bed! NU! De sleutel neem ik. Mijn spullen zijn al gepakt en ik heb mijn rekening laten blokkeren voor jou. Dus jongetje, als jij hier een keer loskomt heb je niets meer. Het huis is verkocht. En ik vertrek vanmiddag.” “Maar waarom lieveling? We hebben het toch goed samen. Zeg me wat je tekort komt. Moeten we meer samen doen? Logisch dat je meer aandacht wil, dat verdien je ook. Maak je me los asjeblieft.” Ze kijkt hem met opgetrokken wenkbrauwen en dreigende blik aan. Ze richt het pistool nog strakker op hem. "Marilou schatje, wat is er gebeurd?” Nog steeds met een dreigende blik vraagt ze hem hetzelfde: “Diederik schatje, wat is er gebeurd?” Alleen met een cynische ondertoon. “Vertel jij me maar eens heel duidelijk wat er gebeurd is vanochtend, toen ik in de sauna was,Diederikje. Vertel jij me maar eens wie mij daar kwam bezoeken op een onbewaakt ogenblik.” “Ik kan het uitleggen Marilou, écht.” Diederik voelt zich ineenkrimpen. “Denk jij dat ik achterlijk ben? Hè Diederik, denk je dat? Denk jij niet dat ik allang doorhad dat je eigenlijk achter mijn geld aanzit. Die zogenaamde huurmoordenaar van jou had ik zo om mijn vingertje gewonden. En jij als geen ander moet toch weten dat geld macht is. Barend heeft voor 2 ruggen alles opgebiecht, sukkel! Hoe jij hem hebt ingehuurd met je mooie praatjes. Dat je hem flink zou betalen als alles achter de rug was omdat jij dan toch mijn hele vermogen zou bezitten. Dus Barend hoefde zich nergens druk om te maken. Dat hoeft Barend ook niet. Maar jij des te meer Diederikje. Ik vertrek en jij hebt helemaal niets meer! Maar je bent wel van me af. En dat wou je! Toch?”

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Resa, Inderdaad een slapstick, let wel op je bladspiegel - nieuwe spreker is nieuwe regel en interpunctie. Als voorbeeld de 1e alinea: “Klootzak! Dit is je verdiende loon.” Diederik deinst achteruit. “Marilou! Wat doe jij nou? Doe dat pistool weg. Is dit een slechte grap of zo?” “Slechte grap? Daar weet jij alles van malloot!” “Waar heb je het over schatje?” vraagt Diederik (onzeker). enz.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Resa, ik heb dezelfde opmerking als Jan. Als je de lay-out verandert, lees ik je stukje graag nogmaals, maar nu kan ik er mijn aandacht niet bijhouden.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Resa, ik vind het uiterst knap gevonden. Een pittige dame en dan die zielige stakkerd er naast. Het zijn beiden krachtige typetjes geworden. Jouw laatste alinea mag je gerust aan het voorgaande hangen, want dat zegt de vrouw toch allemaal in één keer? Zo niet, dan ben je een aanhalingsteken vergeten.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
De dame heeft wel lef. Gelijk heeft ze. Weg met hem. Ik ben het overigens met bovenstaande opmerkingen eens.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kan zo in een soap-serie. Dat is bedoeld als compliment. Het is wel een huurmoordenaar van likmevestje. Als hij zich zo snel laat afkopen, krijgt hij natuurlijk nooit meer opdrachten. Als huurmoordenaars al niet meer te vertrouwen zijn, houdt alles op ;)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
asjeblieft = alsjeblieft Graag gelezen. Die huurmoordenaar kreeg waarschijnlijk niet zoveel geld gekregen van Diederik ;). Graag gelezen, ik mag deze dame wel.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hè, en ik die dacht dat de sauna er is om jezelf te verwennen :o waarom had ze haar man niet meegenomen? Lekker samen in de sauna was veel gezelliger geweest! :o