Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#61 Opgezwollen vleesberg. (Voorheen, Walvis)

“Ik ga je steken.” Voor me staat een opgezwollen vleesberg van een man met een mes. De donkere bivakmuts accentueert zijn helblauwe ogen. “Sorry wat? Ik kan je erg moeilijk verstaan.” Langzaam stap ik achteruit. “Jij bent alleen, ik ga je kapot dood steken…” Speeksel spettert in mijn gezicht. “Jij kankerjood!” “Jood?” Snel trek ik de pruik met pijpenkrullen en keppeltje van mijn hoofd. “Je hebt het verkeerd, ik ben hier…” “Jij bent hier. Ik ben hier.” “Ja wij zijn inderdaad allebei nu hier, maar wie is dat daar?” Ik wijs naar iets achter hem. Hij kijkt om en ik zet het op een rennen. “Shit. Jij stinkleugenaar, blijf staan!” “Ja en dan kan je mij neersteken. Ik bedank daarvoor.” “Als ik je zo pak, dan ga ik je dood vermoorden!” De man hobbelt achter me aan. Ik ben al bij de deur als een luide knal weerklinkt en van schrik duik ik in elkaar. “Au, jij zwijn, ezelhond. Dat deed je expres.” Ik kijk achterom en zie dat de man gevallen is. Bloed spuit uit zijn nek en zijn eigen mes steekt er tot het heft in. Hij probeert overeind te komen maar verder dan knielen lukt hem niet. “Wie had dat mes dan wel niet vast? Zoals ik je probeerde te vertellen. Ik ben geen jood.” Aan de andere kant van de kamer kijkt de man glazig naar me. “Geen… jood?” Bloed spat uit zijn mond met elk woord. “Nee, ik was stiekem bij dit joodse feest naar binnen gegaan. Maar, wat voor mongool ben je wel niet, mij zomaar proberen neer te steken?” Het zompige geluid van zijn hoofd dat vloer raakt is zijn laatste antwoord.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inderdaad een grote kluns. Ik zou hem al in de eerste zin een walvis noemen, dat maakt de latere verwijzing logischer. Paar zeurtjes: ik zou de zinnen na de citaten op de volgende regel zetten. De witregels mogen weg. De scheldwoorden horen aan elkaar: kankerjood, stinkleugenaar, etc. Ligt vast aan mij, maar ik vind het wel/niet jood zijn en daarom wel/niet vermoord worden niet zo'n tof thema voor zo'n lichtvoetig parodistisch verhaaltje.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit zou een mooie rascistische variant zijn van een laurel en hardy filmpje. Echt klungelig.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Pim, Dank, ik was inderdaad deels geinspireerd door de zwarte komedie die vaak in de l&h filmpjes zit en current events in de schilderswijk dan wel frankrijk en belgie. Het was dan ook heerlijk om de moordenaar in zijn eigen mes te laten vallen :)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De eerste twee zinnen vind ik erg leuk. Daarna raak je me en beetje kwijt. Ik zou mijn tegenstander nooit een walvis noemen bijvoorbeeld. Ik struikelde erover en was de draad daardoor kwijt. Wel leuk gevonden dat hij zichzelf doodsteekt. Klungeliger kan het niet.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Angelieke, Dank je wel voor je reactie. Ik had net de eerste zin een beetje aangepast. Met de referentie naar walvis bedoelde ik een zeer dikke man / visuele observatie van de ik persoon. :) De suggestie van Ostinato om de verwijzing naar voren te halen heb ik een tijdje op me in moeten laten werken, meer in de zin van hoe ik dat het beste kon doen. :)

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Darkvalley, het gegeven mooi uitgewerkt - ook actueel. Maar: 'Voor me staat een walvis'. Voor mij geen sprekend beeld, immers walvissen leven in het water en aan 'staan' doe ze al helemaal niet :)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik zou voor walvis ook een ander woord gebruiken. Het komt nu wat verwarrend over. Dat de man zijn eigen moordenaar is, is wel heel klungelig.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Janp, Dank je wel voor je reactie. Je hebt gelijk dat de referentie naar walvis niet helemaal lekker gaat. De titel kan ik niet aanpassen (denk ik) maar ik ga eens kijken wat ik eraan kan doen.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie uitwerking van de opdracht! Ik raak in de war van de ruimte. Je laat iemand wegrennen, en daarna heb je het over deur en kamer. Weer later is er een feest. In een kamer kun je niet eerst hard wegrennen en daarna pas bij de deur zijn, en een groot feest geef je niet in een kamer maar in een zaal...

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Allie, Ik had in mijn hoofd een achterkamer in een groot huis, waar de hp ongenodigd op een feest is binnengekomen. Bewust heb ik geen ruimteinformatie gegeven, maar wellicht had ik de deur eruit kunnen laten. :) Dank voor je reactie.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wie het mes hanteert... Ik vraag me alleen af je "Ja en dan kan je mij neersteken. Ik bedank daarvoor." kan zeggen als je voor een moordenaar vlucht.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Anne, :) Klunzige moordenaar, klunzige dood. Ik vond ze wel bij elkaar passen.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een prutser, vind opgezwollen vleesberg erg sterk gevonden. HP is wel een ijskoude trouwens dat hij zo rustig blijft.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Virtuosuo, Dank je wel voor je reactie. Ik had mijzelf ingeleefd in de HP als iemand die het allemaal niet zo geloofd. Hij is onder valse voorwendels op een feest en iemand bedrijgt hem om zijn namaak identiteit. De vleesberg :) Ik had eerst een walvis persoon in gedachte maar suggesties van overige forumleden maakte duidelijk dat een vis met een mes een vreemd beeld opriep. Zeker mee eens en top voor de eerlijke reacties, daar leer je ten minste van!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor mij zijn er wat onduidelijkheden. Kijk even naar deze zinnen:
-De donkere bivakmuts accentueert zijn helblauwe ogen.- -Speeksel spettert in mijn gezicht.- .
Met een bivakmuts (deze bedekt het gehele gezicht) op is m.i. moeilijk speeksel te voelen. Verder zit ik ook met de ruimte waarin de scene zich plaatsvindt: het rennen in een kamer? Het is me ook niet helemaal duidelijk waarom iemand zich als een 'jood' verkleedt? Kortom een intrigerend verhaal. :nod:

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Marietje, Dank je wel voor je reactie. De bivakmuts is inderdaad een lastige. Je hebt gelijk dat die het gehele gezicht kan bedekken, en dat vaak mensen die associatie leggen. Ik heb de associatie met een bivakmuts waarbij er een opening voor de mond is. https://www.google.nl/search?q=bivakmuts&safe=off… Dank dat je hem aanstipt, maakt mij weer duidelijk dat ik teveel dingen aanneem :) De ruimte is het tweede stuk waar ik moeite mee had. Wellicht is het beter om de referenties geheel eruit te laten en de lezer zelf een beeld te laten schetsen. :D Weer een mooi leerpuntje. Dat iemand zich als jood verkleed heeft had ik geplaatst in een party crasher setting. (Iemand die onuitgenodigd op een feest verschijnt, gratis drinken, eten etc.) Met name grote feesten valt dat niet zo op en een open bar..... ;) Ik ben blij dat het je intrigeerde!