Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #61 / Gesprek met de Don (2)

Een vervolg op: http://schrijvenonline.org/forum/themaforums/weke… 'Vertel, Tonie.' 'Zoals u weet, ben ik rechtshandig. Carlo heeft na het laatste gesprek dat ik met u had mijn linkerduim afgeknipt. Dat was pijnlijk, maar het was mijn verdiende loon. En, ere wie ere toekomt, Carlo heeft dat vakkundig gedaan. Dat zei zelfs de chirurg die de boel gehecht heeft.' Tonie keek even opzij, naar de brede man die nors, maar toch wat onzeker, in het niets staarde. 'Carlo?' De diepe bas van de Don, die vaak warm en amicaal klonk, riep nu beelden op van een ijskoude poolnacht. 'Met permissie, Don. Tonie is toch mijn zwager. Mijn vrouw bleef me maar aan mijn kop zeuren over die duim. Ik zweer het u. Op het graf van mijn moeder. Ik heb haar keer op keer duidelijk proberen te maken dat zaken nu eenmaal zaken zijn.' 'Maar je kon haar niet overtuigen?' Carlo spreidde zijn armen. 'Als Angela eenmaal iets in haar hoofd heeft, dan...' Een diepe zucht volgde. 'Als ik iets mag zeggen?' 'Hou het kort, Tonie.' 'Carlo heeft gelijk. Angela is een stijfkop. Tuurlijk, het was mijn opdracht om Vincento...' 'Stop!' De Don plaatste zijn wijsvinger tegen zijn lippen. 'Excuses, Don. Maar goed. Angela is mij altijd als haar kleine broertje blijven zien. Zij dacht dat ik het niet zou kunnen. Zij heeft Carlo zo gek gekregen dat hij het zou doen. Samen met mij.' Carlo ontweek de priemende ogen die zich op hem richtten en beet kort op zijn vuist. 'Zo is het, Don Salis.' 'Duidelijk. En toen?' 'Nou ja. Ik wist dat Vincento wilde vluchten. We hadden nog maar één dag. Ik wist welke vlucht hij zou nemen. Dus Carlo had bedacht dat ik hetzelfde vliegtuig zou boeken en dat ik dan met mijn koffer achter Vincento zou gaan staan en Carlo een teken zou geven. Omdat Carlo Vincento niet kent. En dan zou Carlo toeslaan.' 'Ga door.' 'Dus ik sta daar met mijn koffer in mijn rechterhand achter Vincento, en ja..' 'Ja?!' 'Toen, eh, moest ik mijn duim omhoogsteken, Don, als teken,' klonk het iel. 'Je linkerduim?' Tonie en Carlo knikten, berustend in het onvermijdelijke.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben nog aan het na grinniken. Geweldig geschreven, Woodie. Jouw einde is werkelijk geniaal. Ik vind het altijd vreselijk dat ik je nooit iets opbouwend kan zeggen.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Lilithx, Dank je. Toch heb ik nog snel een fout hersteld 8) Trouwens, jouw reactie vind ik best opbouwend :)

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:D Minizeurtje: Carlo, heeft gelijk. - Komma mag weg. Ik zou Tonie met een y schrijven vanwege het Amerikaans aandoende Godfather-sfeertje.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk vooral het einde met de duim. Mooi gedaan om het begin en het einde zo te laten samenkomen. Stukje dat ik minder vond lopen:
'Nou ja. Ik wist dat Vincento ...... gaan staan en Carlo een teken zou geven. Omdat Carlo Vincento niet kent. En dan zou Carlo toeslaan.'
Het is een hakkelige uitleg die niet helemaal tot zijn recht komt. Voor de rest, mooi!

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Ostinato, Dank je. Die komma ga ik even liquideren. Als ik nu van Tonie ook nog Tony ga maken, blijft er helemaal niks meer van hem over :) (Maar je hebt wel een punt)

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Darkvalley, Dank je. Over dat hakkelige stukje. Zou kunnen. Daar moet ik even tijd voor nemen om het zelf fris te lezen. (Wordt sowieso moeilijk om aan te passen. Het is een gimmick in 350 woorden. Soms is dat inderdaad proppen)

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Woodpecker, Mooi vervolg. Nu blijkt dat ook Carlo niet zo snugger is. Don houdt geen 'personeel' meer over. Misschien moet hij Angela in dienst nemen ;)

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag schrijvenmaar, Bij de huidige temperatuur lijkt me dat al een behoorlijke inspanning. Dank daarvoor.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag jan p, Dank je. Het personeelsbeleid van de Don is nogal zwak. Hij gaat voor goedkope krachten. Dan krijg je dit soort fratsen. Afhankelijk van de volgende opdracht(en) zal ik toch een goede afloop schetsen.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Woody, ik heb met spanning gelezen, maar helaas kan ik niet bedenken wat er gebeurt nadat Tonie zijn duimloze linkerhand opsteekt. Gaat de moord niet door omdat Carlo geen duim ter goedkeuring ziet?

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Woody, ik heb met spanning gelezen, maar helaas kan ik niet bedenken wat er gebeurt nadat Tonie zijn duimloze linkerhand opsteekt. Gaat de moord niet door omdat Carlo geen duim ter goedkeuring ziet?
Juist. En Tonie peert 'm naar het buitenland.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Woody, ik heb met spanning gelezen, maar helaas kan ik niet bedenken wat er gebeurt nadat Tonie zijn duimloze linkerhand opsteekt. Gaat de moord niet door omdat Carlo geen duim ter goedkeuring ziet?
Juist. En Tonie peert 'm naar het buitenland.
En komt later terug om Don en Carlo te vertellen dat hij naar het buitenland gepeerd is? Wat een jandoedel. Zijn rechterduim gaat er ook aan. Wat ik je brom.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat hebben sommige mensen toch pech. Met plezier gelezen.
Dag Tja, Dank je. Je zou ook kunnen stellen dat sommige mensen geluk hebben. Zoals Vincento.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een jandoedel. Zijn rechterduim gaat er ook aan. Wat ik je brom.
Dat dan weer niet, Dos. Het is misschien even wachten, want afhankelijk van de opdracht, maar dan zal de vergevingsgezindheid van de Don blijken. Uiteraard ingegeven door omstandigheden,