Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 61 - MSN

Ik heb bijna gedaan met eten als ik de ping van MSN hoor. De laatste beetjes prop ik in mijn mond en zonder iets te zeggen vlucht ik van tafel, terwijl ik het gezeur van mijn broertje negeer. Een oranje kader glimlacht me van op het scherm toe, maar ik staar enkel terug. De nickname van Hans is te lang, maar ik herken het begin onmiddellijk. Even twijfel ik. Ik kan de computer afsluiten en doen alsof mijn neus bloedt, maar erg vriendelijk is dat natuurlijk niet. Ik plof neer op de bureaustoel en alvorens ik het venster vergroot, adem ik nog even diep in en uit. hey lisa cv? Het nare gevoel in mijn buik neemt lichtjes af bij het zien van het neutrale bericht, maar keert na zijn uitnodiging voor een webcamsessie onmiddellijk weer terug. Karma bijt me in mijn bil, had ik vandaag maar niet slecht over hem moeten praten op school. In de afwas heb ik een goed excuus om het kort te houden, dus ik accepteer. De plaats boven mijn hoofd wordt ingenomen door een pikzwart venster. Erg vind ik het niet, zo hoef ik hem niet te zien. Staat je geluid aan zet eens aan Ik draai zacht aan de volumeknop en een moment later wordt de huiskamer gevuld door het angstaanjagende geschreeuw van een vrouw. De knoop in mijn maag wordt strakker. “Wat doe je nu? Zet dat akelige geluid af!” Ik merk dat hij aan zijn webcam prutst, wit verschijnt aan de rand. Een moment later zie ik een bebloede pols op het scherm. Ik schreeuw. Hij lacht. “Stop het, stop het nu, Hans. Wat ben je aan het doen?” Mijn gezond verstand zegt dat ik de sessie beter afsluit, maar ik hou mezelf tegen. Ik wil weten wat er aan de hand is, waarom Hans zich als een oen gedraagt. Het beeld verschuift weer en nu zie ik zijn gezicht. Bloeddoorlopen ogen kijken recht in de camera. Ik voel me naakt. Het touw rond zijn nek spant hij nog wat aan en dan krult hij zijn lippen in een bittere, treiterende lach. “Dit touw komt om jouw nek te hangen, Lisa. Had je me maar niet moeten dumpen.”

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Lilithx, Spannend verhaal maar ik raak zo nu en dan de draad kwijt :) Ik weet bijvoorbeeld niet wie dit roept.
“Wat doe je nu? Zet dat akelige geluid af!”
Is dat iemand in het huis van de HP die het geluid aanzet? Voor de rest pakte het me zeker. Het klungelige zat denk ik in het gepruts met de webcam?

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Darkvalley. Het geklungel kan je ook daar aan vastkoppelen. Zelf had ik het gekoppeld aan het feit dat hij haar eerst waarschuwt. Er komen maar twee personages aan te pas. Lisa zegt 'wat doe je nu....' omdat Hans via de webcamsessie (met geluid) het geschreeuw van een vrouw laat afspelen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
ik vroeg me ook af wat het klungelige nu eigenlijk was ... ik las het ook niet zo zeer als een waarschuwing, maar als een dreigement mag ik even verder zeuren? je weet dat ik het goed bedoel, hè? en dat het maar wat dingetjes zijn die ik nu toevallig denk -de tijdmachine-zin bevreemd mij en lijkt me overbodig -de uitdrukking 'met het eten gedaan hebben' klinkt mij heel vreemd -ik weet niet of 'alvorens' in Belgie in tienertaal thuishoort (in Nl niet) -ik ben dan weer zo'n ouwe lul die niet weet wat cv in deze context moet betekenen en blijf daar weer hopeloos op hangen -hij prutsT -ik twijfel nog of ik 'stop het' of gewoon 'stop' hier mooier vind -"dat ik de sessie beter aflsuit" is mij ook een vreemde formulering; ik zou zeggen "beter kan afsluiten" oid

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijvenmaar, jij mag altijd zeuren en zeker vandaag. Ik heb vandaag zelf niet anders gedaan dan gepuft, gezucht en gezeurd. De tijdmachine-zin ben ik als schrijver die boven komt.; Het hoort eigenlijk niet bij het verhaal. Ik vind het altijd grappig als er zaken zijn die ik normaal vind, maar die anderen niet kennen of vreemd op hen overkomen. Ik weet echter wel niet altijd wat te doen... met die verschillen, dan. Alvorens, het was een woord dat ik kende als tiener, maar ik las dan ook wel veel. Lisa zegt het in ieder geval niet, maar misschien kom ik dan als schrijver te veel boven drijven. Ik had het ontzettend moeilijk om cv en Lisa zonder hoofdletter te schrijven. Zelf gebruik ik ook chat-taal, maar niet zo veelvuldig als anderen. Prutst, heb ik veranderd. Dank je voor je scherpe blik. Ik zeg altijd 'stop het', een beetje een stukje van mezelf die hierin naar voor komt. Ik vind de kan eigenlijk overbodig, maar dat is natuurlijk weer open voor debat hé. Misschien kan een andere sol'er ons helpen.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Lilith. Spannende tekst, mooie cliffhanger. De moordenaar is niet echt een kluns, wel bizar. Eerste zin: gewoon weglaten, nergens voor nodig. 'Een oranje kader glimlacht' - dat zie ik niet voor me. 'Karma bijt me in mijn bil' - Volgens mij een anglicisme. 'zijn bebloede pols' - Herkent ze zijn pols? Ik zou schrijven 'een bebloede pols'. 'dat ik de sessie beter afsluit' - 'dat ik de sessie beter af kan sluiten' 'Ik voel me bekeken' - Ze wordt ook bekeken. Het is toch een videochat?

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Ostinato, dank je dat je de tijd nam ook zo grondig door te lezen. Wauw, ik heb echt wel slecht gedaan deze week. De eerste zin heb ik weggelaten, jullie hebben gelijk. En oranje kader glimlacht - dat zag ik nu net wel voor me. Ik beeldde me vooral het 'blije' gevoel in van het meisje dat iemand tegen haar praatte op MSN. Het zou kunnen dat karma bijt me in mijn bil een anglicisme is. Het is eigenlijk gewoon iets dat ik ook vaak zeg., nochtans ken ik niemand anders die het zegt. Ik weet niet waar ik het vandaan haal. Karma is a bitch, ken ik, maar karma bites me in the ass, nog niet. Je hebt gelijk, een bebloede pols, past beter, dank je! af kan sluiten kan echt wel, maar waarom is dat ik de sessie beter afsluit niet correct? Ik voel me bekeken. Ik zoek al een hele tijd naar een betere verwoording van wat ik bedoel. Ik denk dat ik voel me naakt, beter strookt met wat ik wil zeggen.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Lilithx, Ok een geluidsopname van een schreeuwende vrouw, die had ik er niet uitgehaald :) Het klungelige van een moordenaar die gaat vertellen wat hij gaat doen. Check, die is natuurlijk ook een goede, maar ik heb zo het idee dat er wel eens vaker een bedreiging geroepen is als een relatie uitgaat. De politie doet daar (helaas) vrij weinig mee. Als ze nu de sessie opnam, (en dat dan ook eerste verteld aan de moordenaar to be)... :D

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, het is ook meer een dreigement. Achja.. Geen klungelige moordenaar, wel een poging tot een leuk verhaal.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wauw, ik heb echt wel slecht gedaan deze week.
Zeker niet! Ik ben gewoon een zeurpiet, ik vind altijd wel wat in een tekst. Beroepsafwijking.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wauw, ik heb echt wel slecht gedaan deze week.
Zeker niet! Ik ben gewoon een zeurpiet, ik vind altijd wel wat in een tekst. Beroepsafwijking.
Des te beter voor mij, jouw zeuren (en die van anderen) zijn vaak gegrond, dus ik leer er veel door bij. Ik heb 'het' echt wel... Het is tijd om in bed te duikelen als ik nu ook al verwijswoorden vergeet ;D

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
je bekeken voelen is ook iets anders dan bekeken worden; ik las het zoals je het bedoelde
Dat is waar...

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Lilithx, Ik heb je verhaal met plezier gelezen. Het verbaas mij echter soms bij jou dat je niet de meest voor de hand liggende zinsconstructies kiest. "Ik heb bijna gedaan met eten" == zo voor mij zijn " Ik ben bijna klaar met eten"" of "Mijn gezond verstand zegt dat ik de sessie beter afsluit," === "Mijn gezond verstand zegt me dat ik de sessie beter kan afsluiten" Kom jij uit België dat daar het verschil in zit? Of is het je creativiteit die bewust kiest voor minder alledaagse vormen?

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Lilithx, Ik heb je verhaal met plezier gelezen. Het verbaas mij echter soms bij jou dat je niet de meest voor de hand liggende zinsconstructies kiest. "Ik heb bijna gedaan met eten" == zo voor mij zijn " Ik ben bijna klaar met eten"" of "Mijn gezond verstand zegt dat ik de sessie beter afsluit," === "Mijn gezond verstand zegt me dat ik de sessie beter kan afsluiten" Kom jij uit België dat daar het verschil in zit? Of is het je creativiteit die bewust kiest voor minder alledaagse vormen?
Ik ben een Belgische ja, maar ik kan eerlijk waar geen antwoord op je vraag geven. Voor mij klinken de zinnen altijd heel normaal. Ik zou het eigenlijk eens moeten laten lezen door andere Belgen en dan weet ik misschien of het ligt aan afkomst of gewoon een rare hersenkronkel in mijn hoofd, die jij zo mooi creativiteit noemt.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Lilithx, Ik denk inderdaad dat het aan je afkomst ligt. Ik woon aan de grens en verbaas me regelmatig over de kleine verschillen in onze talen. Het gegeven dat ik al dacht dat je uit België kwam maakt dat het dus ook waarschijnlijk hier door komt dat ik het verschil opmerk.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Die afkomst toch :) tjonge tjonge, nee eigenlijk stoort het mij zelf niet. Ik zie het een beetje als mijn stijl. Zo verre ik een stijl heb. Had ik het misschien toch liever op creativiteit gestoken :)

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind 'karma bijt me in de bil' juist wel leuk. Nog nooit gehoord, weet dus ook niet of het uit het Engels komt. Ik maak uit jouw woordgebruik inderdaad op dat je uit België komt. Ik vind het wel charmant en ook wel grappig die verschillen, hoewel een aantal uitdrukkingen in Nederland niet zouden kloppen.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind 'karma bijt me in de bil' juist wel leuk. Nog nooit gehoord, weet dus ook niet of het uit het Engels komt. Ik maak uit jouw woordgebruik inderdaad op dat je uit België komt. Ik vind het wel charmant en ook wel grappig die verschillen, hoewel een aantal uitdrukkingen in Nederland niet zouden kloppen.
Dank je voor je reactie, Viv. Nu vraag ik me eigenlijk altijd af. Ondanks de verschillen, schrijf ik eigenlijk wat goed?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lilithx, je schrijft helemaal zoals je bent. Dat is mooi om te lezen. Ik snap niet altijd alles, maar lees graag je stukjes. Je bent anders dan alle anderen en daar moet je zuinig op zijn!

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lilithx, je schrijft helemaal zoals je bent. Dat is mooi om te lezen. Ik snap niet altijd alles, maar lees graag je stukjes. Je bent anders dan alle anderen en daar moet je zuinig op zijn!
Wat een lieve reactie, Angelieke!

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is inderdaad Vlaams, maar dat mag er ook zijn :) hoef je niet onzeker over te doen. Als we het echt niet snappen, vragen we wel om uitleg. Klein zeurtje: bestaat msn in Belgie nog? Hier niet meer namelijk, dacht ik. Niet dat het uitmaakt... leuk verhaal!

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is inderdaad Vlaams, maar dat mag er ook zijn :) hoef je niet onzeker over te doen. Als we het echt niet snappen, vragen we wel om uitleg. Klein zeurtje: bestaat msn in Belgie nog? Hier niet meer namelijk, dacht ik. Niet dat het uitmaakt... leuk verhaal!
Nee Allie, MSN bestaat niet meer. Mijn eerste zin was eerst dat we met de teletijdmachine terugkeerden in de tijd, maar de andere forumleden vonden dat een beetje overbodig.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
(Off topic) Mensen die met nostalgische gevoelens aan MSN terugdenken ... Ik word oud. Ik schreef nog brieven aan vrienden.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja Lilith, je schrijft veel goed. Zo was mijn opmerking niet bedoeld. Je moet je moederstaal blijven schrijven, want dat geeft een bepaalde kleur aan de tekst. Ik vind het ook leuk dat Vlaams vaak met originele woorden komt om te voorkomen dat er teveel woorden klakkeloos uit een vreemde taal worden overgenomen. Naar mijn mening is Nederland daar veel te slordig en gemakzuchtig in.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik dacht eerst dat Hans zelfmoord wilde pkegen en om haar een schuldgevoel te geven dit voor de camera doet. Wat een akelige dreigement. Hoop dat het met een sisser afloopt voor Lisa.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou,misschien komt het niet goed over wat ik (goedbedoeld) schrijf. Sorry daarvoor. Ik zal mijn best doen om het beter en preciezer te formuleren. Ik hoop dat je wilt uitgaan van mijn positieve bedoelingen.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Lilithx, Nog een laatste opmerking over je afkomst en dan houd ik op. Ik vind de Belgische taal fantastisch en jouw schrijfstijl ook. Je moet vooral op deze manier doorgaan en je niet af laten leiden door mijn opmerking. De reden dat ik hem maakte was dat ik sommige dingen bijzonder vond en niet eerder zo had gelezen. Ga dus vooral zo door.