Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#61 Doe niet zo raar Jamie

‘Jamie, dat ding neem je niet mee hoor.’ Jamie heeft een kleine plastic handboog in zijn hand, met als munitie een blauwe BIC pen. ‘Sophie, je begrijpt het niet.’ Hij spant de handboog naar achteren, de punt van de pen wijst in de richting van mijn rechteroog. Hij kijkt glazig uit zijn ogen, en om één of andere reden vermoed ik dat dit niet door de alcohol komt. ‘Jamie, neem je nou in de maling? Wil je me blind hebben?’ ‘Meer dan dat. Je kent de balpenmoord toch? Hadden ze het vorige week nog over bij dat werkcollege.’ Jamie kijkt vluchtig om zich heen. Zweetdruppels sprinten van zijn voorhoofd richting zijn neus. Zijn mobiel in zijn achterzak smeekt om zijn aandacht. Hij negeert het, een zeldzaamheid voor deze mobilomaan (zelfverklaard). ‘Jamie, doe dat ding weg. Deze grap heeft wel lang genoeg geduurd.’ ‘Sophie, ik meen het hoor.’ ‘Het is Marco zeker?’ Jamie’s pupillen vernauwen zich bij het horen van die naam. Marco, met zijn charmante glimlach en zijn functie als penningmeester die hij zo goed vervult. ‘Jamie, het was een one night stand. En waarom zit ik me hier eigenlijk tegenover jou te verontschuldigen? We zijn ‘just friends’.’ ‘’Just friends’?’ ‘Ja ‘friends with benefits’, weet je wel.’ ‘Maar honey, er is toch meer.’ ‘Jamie, als je dat ding weglegt ga ik er over nadenken. Het feestje is al lang begonnen.’ Jamie legt de handboog met de blauwe balpen op het bureau, en volgt me als ik gehaast de kamer verlaat. We zijn zeker tien minuten te laat en ik had nooit dat derde glas wijn moeten drinken. Hopelijk is Marco er niet.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
in? dat werkcollege Rare Sophie, dat ze er zelf nog over na zou denken. De kasteelmoord ken ik, de balpenmoord niet.; Het is in ieder geval wel hilarisch. Het is wel even wennen. Ik zie een vrij vastberaden Jamie staan en dan plots sprinten er zweetdruppels en kijkt hij om zich heen, alsof hij zich niet zeker voelt.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke tekst, Virtuoso. Ik denk dat er bij die balpenmoord geen kleine plastic boog is gebruikt. Ik weet de feiten niet meer, behalve dat die pen diep in de schedel van het slachtoffer terecht was gekomen. 'Jamie kijkt vluchtig om zich heen.' Moet dat niet 'schichtig' zijn of iets dergelijks? Vluchtig om je heen kijken, daar kan ik me niet zoveel bij voorstellen. Mooi einde. Ik zou die Engelse frasen vervangen door Nederlandse tekst, maar dat is de purist in mij.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk de referentie naar de balpen moord. Geen idee wat de boog was, maar de absurde kleine plastic speelgoedboog is leuk gevonden. Het einde waar ze meer over nadankt is een mooie. De engelse stukjes vind ik ergens storend, maar geeft wel een stukje karakter weer. Met plezier gelezen!

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooiste zin: "Zijn mobiel in zijn achterzak smeekt om zijn aandacht"" Ik heb je verhaal met plezier gelezen, maar kon nog niet goed plaatsen wat de reden voor de geplande moord was?

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- Zweetdruppels sprinten van zijn voorhoofd richting zijn neus.- leuke gevonden! Op de een of andere manier kan ik niet vertellen wat er nu in mijn ogen scheelt aan dit verhaal. Waarschijnlijk ligt het aan mij, want ik kan niet goed zeggen wat het is. Misschien het vertelperspectief?

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gespannen sfeer aan het begin. De naar aandacht verlangende mobiel is leuk gevonden, zoals Pim al zij. Hier zou inderdaad nog een mooi vervolg op kunnen.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor alle reacties. @Lilithx De kasteelmoord zou ook een interessant scenatio voor een verhaal zijn geweest. De balpenmoord is trouwens een Leidse moordzaak uit 1991 waarbij een jongeman ervan verdacht werd zijn moeder met een kruisboog een pen in de schedel zou hebben geschoten. De rechtbank veroordeelde hem, maar hij werd in hoger beroep vrijgesproken omdat getwijfeld werd of het geen ongeluk was. @pim2000 Ik zat eigenlijk vooral aan een opwelling te denken, het gedoe met Marco werd hem te veel. En hij had ook te veel op, wat het versterkte.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Virtuosuo, ik ben blij dat Jamie uiteindelijk zijn moordtuig neerlegt en haar achterna loopt. Hopelijk kan hij zijn andere werktuigen gebruiken..... :o Leuk verhaal!