Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#60 Weggevlucht

Lieve Gilly, Ik hoop dat je niet te hard om me hebt gehuild. Je bent sterk genoeg om zonder mij door te kunnen. Er is alleen wel iets dat ik je wil vertellen. Ik kan me voorstellen dat je er geen begrip voor hebt, daar heb ik alle respect voor. Ik verdien ook geen begrip. Het zit zo; diegene die jullie vorige week hebben begraven was Joost. Ik heb hem verteld over mijn situatie en hij wilde het wel voor me doen. Hij zou toch niet lang meer hebben. Eigenlijk heel simpel; het was een kwestie van een zelfmoordbriefje met mijn naam erop. Hij lijkt toch sprekend op me. Zelfs jij zou ons niet uit elkaar kunnen houden. Ik ben nu dus gevlucht, en kan eigenlijk niet zeggen waar ik zit. Kom me alsjeblieft niet opzoeken. Je wilt mijn leven niet, en je verdient beter. Ik snap het ook volkomen als je besluit op zoek te gaan naar een andere man. Stuur je collega Hans gerust een whatsappje terug. Hij is een leuke man. Ik hoop niet dat het gebeurd, maar het zou kunnen dat ze me opsporen en me overhoop schieten. Mocht dit gebeuren moet je weten dat ik je alles nalaat. Een gedeelte is weggesluisd op een Zwitserse bankrekening, maar je kunt alles bij de notaris opvragen. Die weet nog beter wat ik allemaal bezit, dan ik dit zelf weet. Heel aardige man, ik ken hem al heel lang. Misschien ook een optie voor je, overigens. Zou je trouwens nog wat voor me kunnen doen? Je weet dat ik nogal een chaoot ben. Mijn laptop heb ik daar gelaten, die zou waarschijnlijk problemen op gaan leveren bij de douane. Ik heb er een aantal bestanden op staan die tegen me gebruikt kunnen worden. Zou je ze kunnen verwijderen? Ze staan in de map Speciale Documenten die vergrendeld is met het wachtwoord Xygoglek1293@. Ik wens je alle goeds toe. Ten slotte heb je het erg zwaar gehad. Er komen nu betere tijden voor je aan, ik weet het zeker. Liefs en voor altijd de jouwe, Gerrit

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het lijkt me dat een man die zijn eigen dood in scène zet wel zou denken aan het verwijderen van enkele bestanden op zijn laptop. Niet?

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Lilithx Dank voor het commentaar. Normaliter wel, alleen niet als hij haast heeft. Zijn broer was immers terminaal, dus het zou te laat zijn geweest als deze een natuurlijke dood zou zijn gestorven.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Virtuosuo Het is een leuk bedacht verhaal, maar ergens klopt het niet. Want er zijn twee mensen weg en eentje is er maar begraven. Of zie ik iets over het hoofd?

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Virtuosuo,Ik ben het met de bovenste drie eens. Leuk bedacht verhaal, maar de interne logica rammelt aan alle kanten. Een notaris heeft ook een meldingsplicht aangaande dubieuze financiële transacties.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Het idee is leuk, maar hier en daar klopt het inderdaad niet. Wel een goeie kerel trouwens.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor de commentaren. Ik heb het iets aangepast om het wat kloppender te maken. Dat van die scheiding heb ik er nu uitgehaald. De notaris is uiteraard harstikke corrupt, en een vriend van de HP. Hoop dat dit het een beetje verklaard, als er dingen zijn die nog steeds niet kloppen hoor ik het graag.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hij is een leuke vent. (zou ik schrijven. Even daarvoor staat ook man) Ga me alsjeblieft niet zoeken. (vind ik logischer dan kom me niet opzoeken. Dat lijkt op bezoek)) gebeurd - gebeurt Die weet nog beter dan ik wat mijn bezittingen zijn. Heel aardige man (Een heel geschikte peer)(?). Ik ken hem al jaren. Misschien is hij ook een optie voor je.) Daar? Waar heeft hij de laptop gelaten? Thuis op de bekende plaats? Ik heb een paar dingetjes genoemd. Doe ermee wat je wilt. Dat die notaris corrupt is, weet ik. Ik ken hem ook.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Virtuosuo, Veel is al gezegd in de commentaren hierboven. Daar sluit ik me bij aan. Daarnaast nog een puntje: de titel van je verhaal 'Weggevlucht' is een contaminatie volgens mij. (gevlucht en weggelopen)