Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#60 De brief

Sabrina, mijn lieve kind… Wij hebben elkaar slechts twee keer ontmoet, toch ben jij voor mij de dochter die ik nooit heb mogen krijgen. Jij weet wat ik bedoel want ik zag het in je ogen ook al was je nog jong. In ons stroomt hetzelfde bloed. De sleutel, die je nu waarschijnlijk in je hand houdt, is van onze cottage, diep in de Highlands. Je bent ondertussen een volwassen vrouw. Ik weet dat je geen gemakkelijk leven hebt, maar geloof me, alles was een voorbereiding op wat komen gaat. Vanaf het moment dat jij een voet over de drempel van je cottage zet, zal het voor jou een thuiskomen zijn. Deze sleutel is een nieuw begin. Alle vragen waar je mee worstelt, worden beantwoord. Je zult weten! Mijn lichaam wordt op het kleine kerkhof naast mijn zusters begraven. Ooit zal jij daar ook liggen, we zijn allemaal zusters van elkaar. Treur niet om mij, ik heb een voldaan en mooi leven gehad, bovendien zie ik de dag van mijn heengaan als een nieuwe geboorte. Er zit een plattegrond en een open vliegticket in deze brief. In het dorpje weten ze van je komst. Wij worden hier op handen gedragen en het zal je nooit aan iets ontbreken. Sabrina, ik wens je al het geluk in je verdere leven. Vergeet niet, dat ik op moeilijke momenten naast je sta. In liefde, je tante Dorothee. P.S. De notaris zal contact met je opnemen.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Meta Boonstra, Ik vermoed iets met heksen: Dorothee dan wel Dorothea uit Harry Pottter en Sabrina (Spellman) tv-serie. Maar mogelijk zit ik er helemaal naast. plattegrond is 1 woord.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk aan een non die het loodje heeft gelegd en aan iemand die het klooster heeft verlaten haar huis nalaat. Ik zal het wel helemaal verkeerd hebben. Boeiende brief.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Inderdaad, een van de weinige lieve brieven. Het eind tenminste. Gezien de zin: Je weet wat ik bedoel, want ik zag het in je ogen, al was je nog zo jong. Wat zag ze in haar ogen? Herkenning? Ik vermoedde dat er door deze zin heel iets anders kwam. Waar was die moeilijke voorbereiding voor nodig?

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wou dat ik zo'n testament ontving. Ik sta op het punt opnieuw te beginnen en dan zou zo'n locatie een mooie plek zijn. Dank je wel voor de positieve brief.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Inderdaad, een van de weinige lieve brieven. Het eind tenminste. Gezien de zin: Je weet wat ik bedoel, want ik zag het in je ogen, al was je nog zo jong. Wat zag ze in haar ogen? Herkenning? Ik vermoedde dat er door deze zin heel iets anders kwam. Waar was die moeilijke voorbereiding voor nodig?
Ze zag inderdaad herkenning, Tja. Wat de moeilijke voorbereiding betreft; ze krijgt een belangrijke en ook nog uitzonderlijke taak in haar latere leven. Ik kan me voorstellen dat veel hobbels op je weg tot volwassenheid je sterk maken om tegen deze taak opgewassen te zijn. De hobbels kunnen in dit geval betekenen dat het meisje de dingen anders beleefd door haar gave en daardoor moeilijk aansluiting vindt bij leeftijdsgenootjes. Of dat ze ouders heeft die haar niet begrijpen en ze een eenzame jeugd heeft. Bedankt voor je reactie en je vragen. Ik zie nu dat ik van te veel uitleg naar te weinig ga ;)

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wou dat ik zo'n testament ontving. Ik sta op het punt opnieuw te beginnen en dan zou zo'n locatie een mooie plek zijn. Dank je wel voor de positieve brief.
Dankje voor je reactie Pim. Wie weet, misschien heb je ergens een vergeten zonderlinge tante ;)

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
"Wat de moeilijke voorbereiding betreft; ze krijgt een belangrijke en ook nog uitzonderlijke taak in haar latere leven. Ik kan me voorstellen dat veel hobbels op je weg tot volwassenheid je sterk maken om tegen deze taak opgewassen te zijn." Net als Tja blijf ik een beetje hangen. Je uitleg gaat ook van heel spannend (uitzonderlijke taak) naar algemeen. Is het iets anders/meer dan groeien naar volwassenheid? Aan suggesties geen gebrek: de voorbereiding, "Alle vragen waar je mee worstelt, worden beantwoord.", "Wij (?) worden hier op handen gedragen en het zal je nooit aan iets ontbreken." Ik had nog graag een tipje van de sluier opgelicht zien worden.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Marcus, bedankt voor je reactie. Speciaal voor jou en Tja een uitgebreidere versie :) Sabrina, mijn lieve kind… Wij hebben elkaar slechts twee keer ontmoet, toch ben jij voor mij de dochter die ik nooit heb mogen krijgen. Jij weet wat ik bedoel want ik zag de herkenning in je ogen ook al was je nog jong. In ons stroomt hetzelfde bloed. De sleutel, die je nu waarschijnlijk in je hand houdt, is van onze cottage, diep in de Highlands. Je bent ondertussen een volwassen vrouw. Ik weet dat je geen gemakkelijk leven hebt gehad, maar geloof me, alles was een voorbereiding op wat komen gaat. Door je eenzaamheid was je op jezelf aangewezen, dat zal voor je toekomstige taak als kruidenvrouw en genezeres een aanvulling zijn. Omdat je anders was als de andere kinderen, begon je al vroeg naar de zin en de betekenis van het leven te zoeken. Je ouders konden weinig begrip opbrengen voor je angsten, in hun ogen zag je dingen die niet bestonden. In je verdriet vroeg je om antwoorden en in je dromen kreeg je die van mij. Nu je deze brief leest zal de herinnering ervan terug komen. Ik zie je als het ware glimlachen. Wat dat betreft kennen wij elkaar goed, mijn kind. Vanaf het moment dat jij een voet over de drempel van je cottage zet, zal het voor jou een thuiskomen zijn. De magie van de plek zal de bescherming van de vergetelheid oplossen. Je moest eerst het gewone leven ervaren en begrijpen. Want hoe kun je de mensen helpen als je niet dicht bij ze staat? Je gave was zo sterk, ik moest het wel met een spreuk beteugelen, je zou het contact met je omgeving anders zijn kwijtgeraakt. Deze sleutel is een nieuw begin. Zoals je zeker al begrijpt, worden alle vragen waar je mee worstelt beantwoord. Je zult weten! Mijn lichaam wordt op het kleine kerkhof naast mijn zusters begraven. Ooit zal jij daar ook liggen, we zijn allemaal zusters van elkaar. Treur niet om mij, ik heb een voldaan en mooi leven gehad, bovendien zie ik de dag van mijn heengaan als een nieuwe geboorte. Er zit een platte grond en een open vliegticket in deze brief. In het dorpje weten ze van je komst, jij bent de volgende in de lijn van genezeressen. Wij worden hier op handen gedragen en het zal je nooit aan iets ontbreken. Sabrina, ik wens je al het geluk in je verdere leven. Vergeet niet, dat ik op moeilijke momenten naast je sta. In liefde, je tante Dorothee. P.S. De notaris zal contact met je opnemen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kon eerst niet plaatsen dat het over heksen ging, toen ik dat doorhad viel alles op zijn plek. Wat een leuk verhaaltje heb je geschreven. Hoe leuk zou het zijn wanneer je zo'n brief ontvangt? Graag gelezen!

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Anne Uit de reacties begreep ik dat het vrij onduidelijk was, vandaar dat ik het wat aangepast hebt. Bedankt dat je het een leuk verhaaltje vindt ;) Ja, zo'n brief lijkt mij ook super leuk om te krijgen :)