Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#60, Casa de Reposo la Gloria

Lieve Bob en Karlijn, Als jullie deze versie van mijn testament horen, dan ben ik niet op een natuurlijke manier gestorven. De informatie in dit testament is enkel relevant als mijn dood minder dan een maand geleden was. Mochten jullie op tijd gevonden zijn, dan zal de notaris jullie een dichte envelop geven. Daarin zit alles om naar Düsseldorf te gaan en van daaruit te vertrekken naar Mexico. Het is belangrijk te weten dat, als er meer tijd is verstreken, ze van jullie bestaan weet en ik echt dood zal zijn. Ga in dat geval door met jullie leven en vergeet dit alles. Ik hou van jullie en hoop dat we elkaar weer snel zien in Casa de Reposa la Gloria. Paps.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Darkvalley, Dit is nog steeds cryptisch voor mij. Gaat het om een kind van de vader waarvan de andere kinderen het bestaan niet weet? Waarom is het na een maand dan niet meer relevant?

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Darkvalley, Idd wat cryptisch - als Bob en Karlijn binnen een maand gevonden zijn gaat er geen bericht naar het 'derde' kind. In het andere geval wel. Hier maak ik uit op dat Bob en Karlijn wel weet hebben van het 'derde' kind, maar andersom niet. Het mag voor mij ietsje duidelijker.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Darkvalley, voor mij mag het ook een stuk duidelijker. Het maakt me heel nieuwsgierig naar wat er wel achter zit, maar voor nu kan ik er vrij weinig mee.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, sorry te raadselachtig en na het twee keer gelezen te hebben, heb ik geen clou kunnen ontdekken.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
He hallo allemaal, Net weer terug van de vakantie. Dank allemaal voor de reacties. Inderdaad Meta, de vader is (nog) niet dood en de kinderen weten dat donders goed. De reden waarvoor de vader zijn dood in scene heeft gezet, gaat dit ook te weten komen. Als hij niet binnen een maand herenigd wordt met zijn kinderen in Mexico, dan zal hij echt dood zijn voor ze aangezien hij nooit meer met ze in contact kan komen, omdat ze dan (wellicht) in gevaar zijn voor represaille e.d. In de envelopjes staan natuurlijk de instructies hoe ze bij de vader moeten komen in het dorpje in Mexico. ;) Een raadselachtig stukje, helaas net iets te. Ah wel volgende keer beter ben ik bang :) Dank allemaal voor het lezen.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je voor je tekst. Het is een brief vol raadsels voor de lezer. Het maakt nieuwsgierig, misschien een idee om de brief onderdeel te maken van een langer verhaal.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Spannend. Darkvalley, misschien kan je nog iets vertellen over de 'ze' uit: "ze van jullie bestaan weet". "de vader is (nog) niet dood en de kinderen weten dat donders goed." zoiets vermoedde ik al bij: "...hoop dat we elkaar weer snel zien in Casa de Reposa la Gloria".

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Roos, Dank je wel voor je reactie. Leuk te lezen dat het naar meer smaakt. Het zou inderdaad de opmaat kunnen zijn naar een zoektocht van de kinderen dan wel uitvogelen wie de "ze" is. Een lastige opdracht, maar dank voor het uitschrijven. De vaagheid zit hem denk ik in de problematiek dat een notaris meldingsplicht heeft en je nite te uitbundig informatie kan verstrekken. :) @ Marcus Airuleus Dank je wel. De Ze uit het verhaal kan een rivaal / geheim agent / oude liefde / gemene moeder van de kinderen uit op de erfenis / "het kwaad" etc. Wie het ook is, de vader kan niet lang op een plek blijven. Ik had niet echt een beeld anders dan dat het iemand is die dood en verderf zaait. Wellicht is de vader zelf een geheim agent en op iets gestuit wat hij niet had moeten vinden :) @Anne, leuk dat je na de uitleg nog een keertje de moeite nam om het te lezen. Dank je wel :) Inderdaad, stel je voor dat je een testament verwacht en zoiets te horen krijgt.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
voor mij was ook de onduidelijkheid wie die 'ze' was (en een beetje waar die termijn van een maand vandaan komt) en ik betwijfel of een rechtschapen notaris hierbij zijn wenkbrauwen niet heel hoog optrekt voor zo'n kort stukje vind ik het raadsel te groot, maar zoals je zegt zou het een opmaat kunnen zijn naar een spannende zoektocht ... het maakt mij ten minste wel nieuwsgierig

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Darkvalley, ik was gisteren toevallig op het vliegveld en zag Bob en Karlijn rondscharrelen. Ze waren nogal de kluts kwijt. Dat je het maar weet. Sorry dat ik het nu pas meld. Ik ben er even niet, maar volgende week zal ik ze opsporen. Als ze dan nog niet op misterieuze wijze verbrand zijn. Of zoiets. Groetjes uit Belize.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha schrijvenmaar, In mijn eerste draft waren Bob en Carlijn ook behoorlijk moordadig, de notaris kon het niet navertellen ;) Dank voor je reactie en het lezen. :) Hoi elysevdr, Doe ze de groetjes van me. Dank voor je reactie en als er verkoolde mensjes worden gevonden gekleed in hawai shirt en vilten hoedje op, dan was dat Bob. ;) (Als het shirt en hoedje dat natuurlijk overleeft)

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vond 'm goed te begrijpen. Heb je er iets aan aangepast sinds de eerste reacties, of heb ik zo'n misdadige geest, dat het me allemaal logisch voorkomt?

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Diana, Dank je voor je reactie. Anders dan wat in de reacties te plaatsen is het verhaaltje ongewijzigd gebleven. Ik denk dat we een beetje hetzelfde denken qua misdaad ;)