Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #60 – Het testament / Bro's

Dag Bro's, Als dit aan jullie wordt voorgelezen ben ik er niet meer. Dat is duidelijk. Ik heb met de klerk van die droogkloot geregeld dat hij jullie drie dagen na de begrafenis uitnodigt om jullie duidelijk te maken wat mijn laatste wil is. Ik ga er vanuit dat jullie me met de hele club naar mijn laatste rustplaats hebben gebracht en daarna flink hebben gezopen. Prima! Na drie dagen zal zelfs Dikke John van zijn kater af zijn en in staat zijn te begrijpen wat er in mijn naam gezegd wordt. Toch, Dikke? Effe serieus. Zoals ik het nu zie zijn er een paar mogelijkheden. Het kan maar net zo zijn dat ik een natuurlijke dood ben gestorven. Die kans lijkt me klein. Maar goed, je weet maar nooit. Als dat inderdaad het geval is, gaat mijn hele hebben en houwen naar de club. Jullie kunnen alles verpatsen op Marktplaats, en de poen is voor jullie. Alles wat op mijn bankrekeningen staat, is ook voor jullie. Misschien heb ik nog wat spul ergens liggen, dan weet Moker wel waar het ligt. Kunnen jullie ook verkopen. Niet op Marktplaats zetten, natuurlijk. Geintje. Het kan ook zijn dat ik met de motor onderuit ben gegaan. Die kans lijkt me ook niet groot, maar ook dan is alles voor de club. Behalve als iemand me heeft aangereden en ik daardoor de pijp ben uit gegaan. Dan geldt een beetje hetzelfde als bij die natuurlijke dood, maar dan pas als de overlijdensadvertentie van die eikel of dat wijf die dat op zijn geweten heeft bij de notaris wordt ingeleverd. Jullie mogen van tevoren wel al alles verkopen, maar de opbrengst moet dat naar de rekening van die pik met dat brilletje die dit nu voorleest. Een derdenrekening heet dat. Dat legt hij jullie straks wel uit hoe dat werkt. Wat op mijn bankrekeningen staat, gaat daar dan ook zolang op. Tot die advertentie er is. Jullie hoeven niet bang te zijn dat hij jullie bezeikt en er met de poen vandoor gaat. Die lui hebben ook een soort erecode. Als ze die niet nakomen, worden ze uit de notarissenclub geflikkerd. Beetje hetzelfde als bij ons met de 'Bad Standing'. En er is nog dat filmpje met Denise. Goed. De kans is natuurlijk groot dat ik overhoop geschoten ben. Als dat zo is, dan zit die klerelijer van de Mongolen erachter. Jullie weten wie ik bedoel. Dan krijgen we een heel ander verhaal. Ook dan gaat alles weer naar die derdenrekening van die kuttenkop die nu voorleest. Maar dan kan het geld eventueel naar de clubrekening gaan als er een autopsierapport wordt ingeleverd. Mocht het dan toevallig zo zijn dat in dat rapport staat dat de ballen van die gozer flink aangebrand zijn, ieder vingerkootje gebroken is, de vingernagels in zijn oren zijn gestopt en in zijn borst in hoofdletters 'Rukker' staat gekerfd, dan hebben jullie mazzel. Dan moet brillemans, die nu met zijn uitgestreken kop voor jullie zit, het geld overmaken. Het zou natuurlijk puur toeval zijn. Dat dan weer wel. Maar je weet maar nooit. Let even op dat die pennenlikker dit briefje na het voorlezen verbrandt. Hij heeft een kopie in de kluis. Als het geld wordt overgemaakt moet hij die kopie aan jullie geven. Dan geven jullie hem dat kaartje waar die foto's van hem en Denise in volle actie op staan. Dat kaartje ligt bij die andere grijze pruik, notaris Doorklopper, in de kluis. Dat was het jongens. Geef Denise een dikke pakkerd van me en zorg dat Charlie met zijn vuile poten van haar afblijft. Oh ja, zou ik bijna vergeten: Barry de poser. Ik heb tienduizend euro apart gezet voor Gijs en Bert. Dat is direct opneembaar. Heb ik met die perkamentkop geregeld; dat Gijs en Bert geld krijgen om naar de Antillen vliegen om die lul met zijn zwart geverfde haar duidelijk te maken dat we niet echt vrolijk werden van zo'n kut single over Edwin. Gijs weet wel hoeveel keer die klotekop onder water moet, zodat het grijs weer te zien is. Als Bert ook dat zou willen filmen, zou ik wel leuk vinden. Skullfuckers forever, forever Skulfuckers. Tot in de hel, Sjaak.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Woody, Wat een heerlijk verhaal. Gisteren de documantaire gekeken van satudarah en na het eerste stuk had ik dat in mijn hoofd. Ik vond het "Oh ja, zou ik bijna vergeten:" stukje wat minder aan de brief, de rest zag ik helemaal voor me.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geestig. Van die motorjongens dekn ik altijd dat ze op maandag gewoon naar kantoor gaan, in een pak, of nette spijkerbroek met overhemd. Deze lijkt toch een ander type.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal, Woody. Ik heb erg kunnen lachen om het taalgebruik van Sjaak.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Toevallig heb ik op het moment dat ik dit lees de docu opstaan van Satudarah. Goed geschreven Woodpecker.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Woodpecker, ik vond het een mooie, originele uitwerking van de opdracht. Ik heb er hard om moeten lachen, herkende er veel in. Mooi dat Sjaak zijn vrienden boven eventueel andere nabestaanden zet, dat kenmerkt een club, mooi uitgewerkt. Pr

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Darvalley, Dank je. En die laatste alinea? Ik denk niet dat ze Barry en dat liedje echt waarderen. Vandaar.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geestig. Van die motorjongens dekn ik altijd dat ze op maandag gewoon naar kantoor gaan, in een pak, of nette spijkerbroek met overhemd. Deze lijkt toch een ander type.
Dag PetraO, Dank je. Nee notarissen gaan in een pak naar kantoor. Lees ook mijn volgende reacties :)

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Toevallig heb ik op het moment dat ik dit lees de docu opstaan van Satudarah. .
Dag pim, Dank je. Da's natuurlijk geen toeval :)

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Woodpecker, Ja, je geeft een mooi inkijkje in zo'n club - het leukste is nog wel dat de notaris is betrapt met Denise ;)
Dank je, janp. Maar wist je dat die notarissen tot voor kort ook waren verenigd in een Broederschap? De Koninklijke Notariële Broederschap. Uiteraard droegen ze geen leren jacks met emblemen, maar het was een besloten gezelschap met een eigen mores en erecodes. Toen ik 'testament' las was de link snel gemaakt :D

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een ingewikkeld verhaal, maar ik heb er wel hartelijk om moeten lachen. Ruig volk, die Skullfuckers. Er zitten wel enkele slordigheden in je verhaal, die je er makkelijk zelf uit kunt filteren.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Woodpecker, als leek in de gedachtegang van de Skulfuckers duiken, is enorm moeilijk voor me. Het taalgebruik is me totaal onbekend, evenals de levensvisie. Maar zeer interessant is wel het feit dat een mens hier op SOL van alles te lezen krijgt. Zoveel variatie op één thema :o zet de oogkleppen weer iets wijder!

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Dos, Dank je. Ik kan die slordigheden niet veranderen. Dat zou het testament ongeldig maken.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Dos, Dank je. Ik kan die slordigheden niet veranderen. Dat zou het testament ongeldig maken.
Juist. Ik vergat even dat het door ruig volk geschreven was.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
natuurljk zou dat puur toeval zijn ... :D (alleen je laatste alinea kan ik niet goed plaatsen, maar dat zal aan mij liggen - verwijs je naar iets werkelijks?)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
ahhhh op die fiets maar dat is al zo lang geleden, daar zou ik nooit meer aan gedacht hebben ... (tijdelijke verzakking in jeugdsentiment) leven die nog, eigenlijk?

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ahhhh op die fiets
:lol: :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien heb ik nog wat spul ergens liggen, dan weet Moker wel waar het ligt. Kunnen jullie ook verkopen. Niet op Marktplaats zetten, natuurlijk. Geintje. Gijs weet wel hoeveel keer die klotekop onder water moet, zodat het grijs weer te zien is Hahaha, geweldig. (Sorry, ik heb nog niet ontdekt hoe ik de citaten in zo'n mooi blauw vierkantje krijg).