Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#59 Het nieuwsbericht

BONUS Is er nou niemand die begrijpt dat ik daar gewoon recht op heb? Onder mijn leiding is de klanttevredenheid gestegen, een uitstekend resultaat en daarbij een klinkklaar bewijs voor mijn krachtige manier van ondernemen. Klantgericht denken heb ik direct na mijn aanstelling kenbaar gemaakt. Driemaal E staat bij mij hoog in het vaandel: Eenheid, Eigenaarschap, Eenvoud. Zelf heb ik het goede voorbeeld gegeven door staand tweede klasse te reizen en mijn luxe werkplek op de zeventiende etage ingeruild voor een eenvoudige flexplek. Nu word ik beticht van frauduleus handelen en heb zogenaamd daardoor het vervoersbedrijf in diskrediet gebracht. Verschrikkelijk, zij halen mijn goede naam door het slijk en juist mijn persoon wordt geschandaliseerd. Hoe moet ik verder met dit slechte imago? Kom ik als vijftigjarige nog aan de bak? Sinds dit jaar weet ik waar Abraham de mosterd vandaan haalt. En sinds dit voorjaar weet ik ook hoe het is om door de mosterd gehaald te worden, want de mosterd kriebelt me in de neus. Bij mijn vorige werkkring had ik met malus planten te maken, prachtige appelbomen en struiken. Malus betekende toen nog: mooi en goed. Vandaag weet ik hoe verkeerd het woord is in mijn huidige bonus-malus situatie. Als kind speelde ik met treintjes. Op zolder had ik een heel spoortraject gebouwd en was uren zoet met het koppelen van locomotieven aan andere voertuigen. In mijn fantasie vervoerde ik zo optimaal mogelijk goederen. Naast de rails zette ik honderden bomen en struiken, want ik wilde werk en natuur dicht bij elkaar brengen. De passagierstreinen liet ik stoppen bij kleurrijke stationnetjes, waar allemaal vrolijke passagiers op schone perronnetjes stonden te wachten. Achteraf gezien is de hobby uit mijn jeugd de basis voor het verloop van mijn carrière. Bij een groot logistiek bedrijf heb ik mijn eerste topbaan gevonden. Daarna stapte ik over naar de internationale handel van bloemen en planten. En toen dus de NS. Wat is mijn volgende stap? KLM? Werken bij de plantsoenendienst? Bonus voor het opruimen van troep of malus voor het weggooien van waarden?

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja de mijmeringen van een topbestuurder. Maar denk je nou echt dat zij niet zo weer een baan hebben op een andere hoge plek. Het is toch immers enkel vriendjespolitiek die je een baan garandeert op deze posities.

Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het zou kunnen dat we meneer terug zien in een topbaan bij KLM of andere multinational. Wie weet is hij wel een goed bestuurder, ik ken hem niet en heb ook nooit met hem samengewerkt. Fouten maken is menselijk, bewust frauderen is in mijn ogen slecht en moet worden afgestraft. In enkel vriendjespolitiek geloof ik niet, misschien vroeger, maar nu, zeker bij beursgenoteerde bedrijven, is het van groot belang dat er weinig of liever geen negatieve zaken naar buiten komen. Ik ga er in elk geval vanuit dat meneer het momenteel moeilijk heeft.