Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#59 De juiste man in de juiste positie

‘Robert, is dat nou wel zo’n goed idee?’ ‘Herbert, ze willen ons hoofd op het gehaktblok hebben. Hebben we veel keuze?’ Herbert strijkt zijn stropdas recht en neemt een slok van de slechte kwaliteit koffie die ze hier hebben. ‘Ik bedoel, die eigen chauffeur heb ik gewoon nodig, voor al die uithoeken waar we worden verwacht. Eergisteren nog voor een congres diep in de Achterhoek. Ze verwachten toch niet dat we met het openbaar vervoer gaan?’ ‘Maak je geen zorgen. Ze hoeven niet alles te weten.’ ‘Hoe bedoel je?’ ‘Gewoon, zoals ik het zeg. We zetten gewoon de standaarddeclaraties op de website.’ Herbert glimlacht. ‘Aha, slim bedacht. En de extraatjes houden we voor onszelf?’ ‘Jij snapt me.’ ‘Heb je al met de persvoorlichters overlegd?’ ‘Is dat nodig dan? Besturen zij soms de boel hier?’ ‘Nee, net zo min als de studenten dat doen.’ Herbert lijkt tevreden, maar ik heb het idee dat er iets ontbreekt aan het plan. ‘Wat als Paul nou zijn mond voorbij praat?’ ‘Tegen wie?’ ‘Hij had toch wat met die promovendus?’ ‘Saskia?’ ‘Ja. Zij was ook actief bij de bezetting van het Maagdenhuis, en heeft genoeg connecties om ons kapot te maken.’ ‘Die bezetting ging absoluut te ver.’ ‘Deden wij vroeger ook niet dat soort dingen Herbert?’ Herbert zet zijn koffie even aan de kant. ‘Ja, maar wij hadden een reden om te protesteren. En we hielden het binnen de perken.’ ‘Misschien. Maar even over die Saskia…’ Herbert richt zijn blik op het plafond. Hij heeft zijn positie te danken aan zijn creatieve ideeën. Meestal ontstaan na een lange denkpauze. ‘Ik heb het,’ zegt hij na vijf minuten. ‘Nu al?’ ‘Ja, ik herinner me dat Paul me verteld had over Saskia. Hij had weer eens zijn mond voorbij gepraat. Ze heeft onderzoeksresultaten bedacht tijdens haar masterscriptie. Dus als zij haar mond opentrekt…’ ‘Doen wij hetzelfde?’ ‘Precies.’ Ik haal de schouders op. ‘Herbert, ik geef het niet graag toe, maar ik moet bekennen dat je slimmer bent dan ik.’ http://www.nu.nl/binnenland/4071744/uva-bestuur-v…

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Virtuoso, Leuk bedacht. Ik viel wel over de stropdas, ik koppel stijken aan glad en niet aan recht.
Herbert strijkt zijn stropdas recht
De handeling zie ik evenwel zo voor me. Las lekker weg.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk geschreven, nare mensen. Even een paar taalzeurtjes: De juiste man in de juiste plaats - De juiste man op de juiste plaats gehaktblok - hakblok de slechte kwaliteit koffie - de slechte koffie/de koffie van slechte kwaliteit

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed geschreven. Volgens mij slaat dit op heel veel nieuwsberichten :-O Er mag van mij alleen nog wat meer tekst buiten de dialoog verwerkt worden om hem iets speelser te maken. Als de tekst vooral uit een dialoog bestaat leest dit minder prettig, maar dat kan ook persoonlijk zijn.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Virtuoso, Een sterke dialoog over een actueel onderwerp dat veel mensen boeit. Ik had met de volgende zin wat moeite omdat je je als schrijver daar wel erg nadrukkelijk laat zien. "Herbert strijkt zijn stropdas recht en neemt een slok van de slechte kwaliteit koffie die ze hier hebben." Ik zou dat van de slechte koffie achterwege laten.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goeie invulling van de opdracht. :thumbsup: Ik zou hem laten slurpen van de koffie en hem een vies gezicht laten trekken. Ik houd wel van details die een verhaal duidelijk maken door de situatie te schetsen.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben het eens met het commentaar van Marietje. En verder bedenk ik dat we allemaal kwetsbaar en beïnvloedbaar zijn.... :o Foutje van onze schepper(s)

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor het lezen en alle comments. Dat late slurpen van de koffie is een goed idee, die zal ik onthouden. Zal ook om de taalfoutjes letten, stonden er idd nogal wat in.