Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#59 Slecht ter been

Mijn vriend Pedro, een neef van hem die politieagent is, en ik zaten samen gezellig in een café in Italië. De neef vertelde dat ze een grote drugsbende op het spoor waren en er al heel wat mensen waren gearresteerd. Ze hadden een ton cocaïne onderschept. ‘Dat is al vier ton zuivere cocaïne in anderhalf jaar,’ zei hij met een brede glimlach. ‘Goed werk van de politie,’ vond Pedro. ‘Ja. Er lopen nog een paar kopstukken rond, maar het is slechts een kwestie van tijd voordat we die ook in de kraag kunnen grijpen.’ ‘Ik hoop dat die smeerlappen levenslang krijgen,’ zei ik verbeten. ‘Zij verrijken zich door anderen verslaafd te maken.’ De volgende morgen kochten Pedro en ik een rollator. Daarna gingen we met een taxi naar het vliegveld in Rome . We werden door een personeelslid van het vliegveld geholpen toen die zag hoe slecht wij ter been waren. We hoefden niet in de rij te staan voor een ticket naar Amsterdam. Ook werden we door de vriendelijke man door de douane geloodst. De handbagage moest wel op de band, maar daar zat uiteraard niets bijzonders in. De man vroeg of wij ons konden redden of dat hij een elektrokar moest vragen. ‘Graag,’ zeiden Pedro en ik tegelijk. Tenslotte wilden we wel serieus overkomen. Op Schiphol werden we ook met alle egards behandeld. Eenmaal buiten lachten we triomfantelijk. ‘Dat ging van een leien dakje,’ zei Pedro. ‘Dat kun je wel zeggen.’ We hadden extra kleren aangetrokken en overal zakjes coke in gepropt. Zelfs in onze onderbroeken. ‘Wat gaan deze kopstukken met de rollators doen?’ vroeg ik. ‘Die laten we hier staan en gaan op weg naar het goede leven, vriend.’

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Is dit gebaseerd op een echt gebeurd verhaal? Leuk geschreven en ik was verrast door je einde. Ik heb het graag gelezen, dank je wel.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een leuke ommekeer. Ik had het eerlijk gezegd niet zien aankomen. Slecht ter been, dank je, ik had deze al mijn hele leven fout.. En ik heb ook een nieuw woord geleerd, namelijk egards.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
‘Die laten we hier staan en gaan op weg naar het goede leven, vriend.’
Erg origineel gevonden die rollator. Zoals het nu in bovenstaande zin staat gaan de rollators op weg naar het goede leven. Ik neem aan dat je dat niet bedoelt. 'Die laten we hier staan en wij gaan op weg naar het goede leven, vriend.'

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke wending. Deed me denken aan de keer dat ik met oma (90 jaar) door de douane ging. Op de heenweg, vanaf schiphol werd dat ding van onder tot boven bekeken, Oma eruit zelf door de scanner. Op de terugweg van spanje naar nederland werd er een deurtje open gehouden voor ons om langs de scanners te rijden. Oma mocht blijven zitten en ik als begeleider hoefde ook niet door de scanner, ben je gek, hoeft niet, toen oma wilde opstaan. :)

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mogen we een link naar het nieuwtje? Ik begrijp niet helemaal wat die politieneef toevoegt aan het verhaaltje, maar het is wel grappig.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Het ging om een drugsbende die in Italië is opgerold. Misschien stond het niet in elke krant. Moet ik het nog opzoeken?

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een leuke invulling! :) Meestal heb ik weinig feedback op jouw verhalen maar hier 'stoorde' me een aantal dingetjes: De eerste zin moest ik een aantal keren lezen om de verhoudingen te begrijpen. Zou je de introductie van de 3 personages anders/ duidelijker kunnen maken? Ik mis een wit regel bij - de volgende morgen- omdat er een sprong in de tijd is. Of hoeft dat niet omdat het geheel in de VT geschreven is? Zoals het nu is opgebouwd en geschreven is, mis ik de spanning in het laatste stukje waardoor je als lezer een clou 'voelt' aankomen. Nu leest het gehele verhaal 'matjes'. Een originele draai. Het bewijs dat de beveiliging m.n. veel poppenkast is! ;)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Een kleine verandering doorgevoerd. Ik heb het nooit zo op witregels. Maar ik wil er wel een tussen plaatsen. Sorry Marietje, mooier kon ik het niet maken.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie scene omschreven, leuke personages. Hoorde dat de maffia ook wel eens oma's gebruikt voor drugssmokkel, omdat die niet zo opvallen. Blijkt hier maar weer eens.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
We waren jonge kerels maar stelden ons op als oude wijven. Mensen zijn zo slecht, Virtuosuo. Jouw naam is een stuk moeilijker dan mijn naam. :D