#59 - in het nieuws
wekelijkse schrijfopdracht #59 - in het nieuws
God zal ons niets vragen, waarvoor Hij ons niet de kracht geeft het te doen. Hij heeft mijn familie gevraagd een voorbeeld te zijn voor diegenen die Zijn wegen nog zoeken en een steun voor diegenen die ze reeds bewandelen. Wij delen de hoop die wij vinden in Jezus Christus met graagte.
Ik geef dan ook direct toe dat ik fouten gemaakt heb. Laat de hoop die uit mijn verhaal spreekt de harten van de mensen vullen. Er is geen excuus voor mijn gedrag. Ik was nieuwsgierig. De zegeningen van het huwelijk lagen nog enkele jaren voor mij en ik was ongeduldig. Mijn nieuwsgierigheid en ongeduld waren zondige dwalingen die me van Zijn pad hielden. Voor altijd zal ik hiervan spijt hebben.
Maar ik zocht God meer dan ooit en vond Zijn vergiffenis. Hij hielp mij en mijn familie door deze duistere periode en schonk ons de mogelijkheid Zijn Woord te verspreiden. Ook ik, die opgestookt door mijn lichaam Zijn voorbeeld uit het oog verloor, kreeg de kans Zijn Glorie aan anderen te tonen en hen te doordringen van Zijn wegen, zodat zij niet dezelfde fouten zouden maken.
Ik heb mij overgegeven aan Gods oordeel en Zijn genade mogen ontvangen. Ik ben dankbaar en voel mij gezegend in Zijn goedertierenheid. Hij vraagt mij nu ook mijn fouten te tonen, opdat ook zij die reeds gezondigd hebben door mijn voorbeeld hoop op vergeving kunnen ervaren. Het is niet altijd gemakkelijk het oordeel van de mensen te dragen, maar ik verheug mij in Zijn steun.
(n.a.v. Josh Duggar and his family been embroiled in scandal since In Touch Weekly broke the news that he had previously been investigated for molesting young girls, some of whom were later revealed to be his sisters. The fate of the family's reality show "19 Kids & Counting" remains uncertain. )
oh, en toen kon ik toch niet laten, stiekem ook nog een kleintje uit het binnenlands nieuws voor de verluchtiging, omdat ze samen binnen de 350 blijven ;) :
Ik ben nog maar net uit onze schuilplaats te voorschijn gekomen of de eerste waarschuwingsberichten worden al verspreid: we zijn in de duinen gesignaleerd; laat strandgangers en wandelaars dus op hun hoede zijn.
Gecriminaliseerd, dat worden we! Alsof wij ooit iemand kwaad gedaan hebben die ons niet eerst lastig viel. En dan die naamnoemerij. Waarom we nou zo nodig in de officiele berichtgeving voor bastaard uitgemaakt moeten worden? Aanmatigend gewoon. Het gebrek aan respect is schrijnend. Ik geloof niet dat ik me überhaupt in deze samenleving wil mengen. Ik trek me voorlopig terug in totale afzondering.
(n.a.v. De gemeente Den Haag waarschuwt strandgangers en wandelaars voor de bastaardsatijnrups)
Hoi Schrijven maar, Je eerste
Schrijvenmaar, Klasse! Ik
Schrijvenmaar, Het 1e verhaal
Bij het eerste verhaal zie ik
Dank voor jullie
Verhaal 1: zeer realistisch
Ik had halverwege al door dat
Het eerste verhaal is
Dit vond ik een mooie omslag
Marcus Airuleus schreef: Dit
en dames uiteraard dank voor
He schrijvenmaar. Het 2e stuk