Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#59 - in het nieuws

wekelijkse schrijfopdracht #59 - in het nieuws God zal ons niets vragen, waarvoor Hij ons niet de kracht geeft het te doen. Hij heeft mijn familie gevraagd een voorbeeld te zijn voor diegenen die Zijn wegen nog zoeken en een steun voor diegenen die ze reeds bewandelen. Wij delen de hoop die wij vinden in Jezus Christus met graagte. Ik geef dan ook direct toe dat ik fouten gemaakt heb. Laat de hoop die uit mijn verhaal spreekt de harten van de mensen vullen. Er is geen excuus voor mijn gedrag. Ik was nieuwsgierig. De zegeningen van het huwelijk lagen nog enkele jaren voor mij en ik was ongeduldig. Mijn nieuwsgierigheid en ongeduld waren zondige dwalingen die me van Zijn pad hielden. Voor altijd zal ik hiervan spijt hebben. Maar ik zocht God meer dan ooit en vond Zijn vergiffenis. Hij hielp mij en mijn familie door deze duistere periode en schonk ons de mogelijkheid Zijn Woord te verspreiden. Ook ik, die opgestookt door mijn lichaam Zijn voorbeeld uit het oog verloor, kreeg de kans Zijn Glorie aan anderen te tonen en hen te doordringen van Zijn wegen, zodat zij niet dezelfde fouten zouden maken. Ik heb mij overgegeven aan Gods oordeel en Zijn genade mogen ontvangen. Ik ben dankbaar en voel mij gezegend in Zijn goedertierenheid. Hij vraagt mij nu ook mijn fouten te tonen, opdat ook zij die reeds gezondigd hebben door mijn voorbeeld hoop op vergeving kunnen ervaren. Het is niet altijd gemakkelijk het oordeel van de mensen te dragen, maar ik verheug mij in Zijn steun. (n.a.v. Josh Duggar and his family been embroiled in scandal since In Touch Weekly broke the news that he had previously been investigated for molesting young girls, some of whom were later revealed to be his sisters. The fate of the family's reality show "19 Kids & Counting" remains uncertain. ) oh, en toen kon ik toch niet laten, stiekem ook nog een kleintje uit het binnenlands nieuws voor de verluchtiging, omdat ze samen binnen de 350 blijven ;) : Ik ben nog maar net uit onze schuilplaats te voorschijn gekomen of de eerste waarschuwingsberichten worden al verspreid: we zijn in de duinen gesignaleerd; laat strandgangers en wandelaars dus op hun hoede zijn. Gecriminaliseerd, dat worden we! Alsof wij ooit iemand kwaad gedaan hebben die ons niet eerst lastig viel. En dan die naamnoemerij. Waarom we nou zo nodig in de officiele berichtgeving voor bastaard uitgemaakt moeten worden? Aanmatigend gewoon. Het gebrek aan respect is schrijnend. Ik geloof niet dat ik me überhaupt in deze samenleving wil mengen. Ik trek me voorlopig terug in totale afzondering. (n.a.v. De gemeente Den Haag waarschuwt strandgangers en wandelaars voor de bastaardsatijnrups)

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Schrijven maar, Je eerste verhaal staat zo ver van mij dat ik het niet eens leuk vind om te lezen. Niet omdat je het niet goed hebt gedaan, want dat heb je wel. Nee juist omdat ik zo'n afkeer heb van mensen die alles goed denken te kunnen praten onder het mom van geloof. Je tweede verhaal vind ik geweldig. De boosheid van de rups. Hoe kom je erop. Goed gedaan.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijvenmaar, Klasse! Ik vind dat je hier een sterk staaltje inleving laat zien. Het enige waar ik over struikelde is deze zin: Waarom we nou zo nodig in de officiele berichtgeving voor bastaard uitgemaakt moeten worden? Ik zou moeten na waarom plaatsen...

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijvenmaar, Het 1e verhaal wekt ook bij mij ergernis op, dat heeft dus te maken met de inhoud. Het is wel goed geschreven. Het 2e verhaal is een pareltje. :)

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij het eerste verhaal zie ik een heel, heel naar mannetje voor me. Krijg er de rillingen van. Erg knap vanuit zijn perspectief geschreven, realistisch, goed neergezet! Het tweede verhaal vind ik een juweeltje! Arme rups,zo gecriminaliseerd... Complimenten, knap geschreven verhaaltjes!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor jullie reacties! Het was best even ploeteren gisteravond, om me in zo'n andere wereld in te leven dan de mijne en daarbij te proberen vooroordelen (en gewone oordelen) buiten de tekst te laten. Ik weet niet of we hier nu gewoon allemaal een mening delen, of dat ik de mijne toch te veel tussen de regels heb geschreven ... (Hoewel ik in deze ene specifieke zaak de publieke reacties dan weer overtrokken vind en mijn sympathie toch uitgaat naar de relifreak (mag je dat zo zeggen?) die op zijn veertiende stiekem zijn zusjes aanraakte en nu als kinderverkrachter wordt neergezet.) De rups had ik daarna nodig om weer een beetje tot mezelf te komen ;)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Verhaal 1: zeer realistisch geschreven. :thumbsup: Ik krijg er braakneigingen van. :puke: Verhaal 2: Ik heb nog nooit een boze rups gezien maar als ik er 1 tegenkom zal hij zeker op deze manier te keer gaan. :D Erg leuk gedaan! Beide verhalen met passende woorden geschreven! :)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had halverwege al door dat het over Josh Duggar ging. Je hebt je goed ingeleefd in hem! Ik verwonderde me er ook over dat dit gebeurd was. Het valt inderdaad niet goed te praten wat hij toen heeft gedaan, maar wie zijn wij om te oordelen? Echt goed geschreven. Leuk, dat verhaal eronder. Grappig hoe de rups erover denkt. Die borden zijn nu ook niet meer nodig. Het was fijn om dit verhaaltje te lezen na je verhaal over Josh Duggar ;).

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Het eerste verhaal is inderdaad heel knap verwoord. Ik blijf hem een griezel vinden. Het tweede verhaaltje met de rupsen zie ik helemaal voor me. Een diep beledigde rups . Prachtig!

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit vond ik een mooie omslag (die je vaak ziet bij herborenen): "Ik heb mij overgegeven aan Gods oordeel ..."; eerst 'gewone mensen wetten' overtreden (die alle ellende had kunnen voorkomen) en dan onderwerpen aan een hogere macht, terwijl de slachtoffers aan hun lot worden overgelaten. "en daarbij te proberen vooroordelen (en gewone oordelen) buiten de tekst te laten"; Waarom? Daar wordt proza/fictie/drama toch veel ingrijpender (en leuker) van? Alsof schrijvers geen mening mogen hebben. Juist wel.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit Alsof schrijvers geen mening mogen hebben. Juist wel.
jazeker, maar mijn mening past niet in Duggars belevingswereld, vanuit welke ik toch probeerde te schrijven (de redenering die jij uit de tekst aanhaalt is trouwens inderdaad precies wat mij rillingen bezorgt als ik dit soort verhalen in werkelijkheid hoor)

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
He schrijvenmaar. Het 2e stuk vind ik top! Beter dan het eerste waar ik al snel afknapte op de "ik doe ook maar mijn best", interne dialoog stijl. :) De rups kan je zo ook voor de eikenprocessie rups inzetten. Heerlijk stuk.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het eerste stuk blijft tot het einde toe vaag. Het tweede is mij wat te melig. Beide stukken zijn zonder context eigenlijk niet goed te plaatsen, denk ik. Het eerste blijft wel overeind als getuigenis van een diepgelovige zondaar - maar wat zijn zijn zonden? Het tweede is volkomen onbegrijpelijk als je het nieuwtje niet kent.