Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#58 eindelijk zijn

Ze waren nu al met me vergroeid, het voelde goed. Eindelijk werd ik vrijgelaten, uit een gouden kooi. Niet langer wilde ik achteruit kijken. Je in het verleden verliezen is al te gemakkelijk, het vergt moed om bij de werkelijkheid te blijven. Mijn vader is geen moedig man, was geen moedig man. Hij is veranderd… De wind kietelde onder mijn vleugels. Ik wilde de hele zee overzien, de weidsheid vatten, de nieuwe wereld omarmen. Ik steeg, vliegensvlug… Ik zag de deining, de einder was nog steeds niet in zicht. Mijn vader klapperde onverstoorbaar verder. Voor hem was er maar één weg, de weg vooruit. Ik wilde meer weten, alles weten. Het leven stond op het punt te beginnen. De tocht was van meer belang dan de bestemming. Ik wilde genieten, in gedachten de golven schilderen en het geluid van de meeuwen registeren. Ik voelde me machtig, een halfgod dicht bij de hemel. Ik wilde leven. Ik wilde voelen,eindelijk zíjn… Ik wilde eindelijk zijn…

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie gedachtegang tijdens het vliegen. [Ik wilde eindelijk zijn...] Het zegt eigenlijk niets en tegelijkertijd alles. :thumbsup:

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fideel, mooi, als je het hele verhaal in de t.t. zet krijg je een fraaie innerlijke monoloog. Ik heb je tekst nog eens een tweede keer in de t.t. gelezen en nu vraag ik mij af waarom je daar niet voor gekozen hebt. (Als je aan het vliegen bent denk je op dat moment bijv. niet: ' Ze waren nu al met me vergroeid, het voelde goed.' Maar eerder 'Ze zijn nu al met me vergroeid, het voelt goed!' Snap je wat ik bedoel? Alleen maar een suggestie hoor... ;) ) :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Elysevdr, Hartelijk bedankt voor je reactie. Je hebt overschot van gelijk. Het klink een pak beter in de tegenwoordige tijd. Ik grijp heel vaak automatisch naar verleden tijd en dat is inderdaad niet altijd de beste optie.

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Stagiair
  • Redacteur
  • Uitgever
Elysevdr heeft gelijk: door de t.t. te gebruiken zit je dichter op de huid - of beter in het hoofd - van Icarus. Een ander element van stream of conciousness: het half afmaken van gedachten/zinnen, het weglaten van interpunctie, pas je wel goed toe. Leuke die bijna stotterende laatste zinnen: Ik wilde leven. Ik wilde voelen,eindelijk zíjn… Ik wilde eindelijk zijn…