Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#58 De val van Icarus

Mijn vader rende van de berg af, spreidde zijn vleugels, sprong… en vloog! Mijn hart klopte in mijn keel toen ook ik begon te rennen, bergafwaarts, voorwaarts. ‘Gebruik je vleugels’, schreeuwde mijn vader. Mijn voeten kwamen los, ik dook de hemel in. Ik was vrij! Als een roofvogel zwenkte ik boven de zee. Het eiland werd steeds kleiner. Daar gingen mijn paradijselijke kinderjaren, maar ook mijn door regels en ritme verstikte dromen. Ik zweefde mijn toekomst tegemoet, onafhankelijk, alles was bereikbaar. Ik hield mijn vader goed in de gaten en dacht aan zijn wijze raad: de gulden middenweg. Wordt geen laagvlieger, want dan kom je niet vooruit. Streef niet naar altijd hoger, want het verteert je hart. Mijn lieve, inventieve, moedige vader. Mijn veilige vader. Zelfs vliegen went. Trekvogels flankeerden ons onderweg, probeerden contact te leggen, maar lieten ons dan onverschillig weer achter. Ik vloog, maar kon nergens landen. We zagen veel, maar namen niet deel. De vlucht ging maar door, veilig en vertrouwd door luchtledige ruimte. Het inzicht trof me als een bliksem. Vrij? Onafhankelijk? Ik volgde mijn vader, blindelings! En ik was niet mijn vader, ik was uniek! Het werd tijd om mezelf te vinden, mijn eigen koers te bepalen. Mijn vader keek geschrokken omhoog toen ik ‘I love you’ naar hem riep. Ik vloog mijn zonnige toekomst tegemoet. Ik zou mijn eigen fouten maken. En ervan leren. VvP

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo jammer dat hij er niet van leren kon... Héél vlot en krachtig geschreven, Viv. Het is de eerste keer dat ik je hier ontmoet, maar ik ben benieuwd naar verdere inzendingen van je!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom op dit forum! Een goed geschreven verhaal. :thumbsup: De bliksem sloeg letterlijk bij Icarus in! Graag tot een volgende schrijfopdracht. :)

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie wel voor de reacties. Inderdaad voor 't eerst dat ik iets 'publiceer'. Ik vind het wel stimulerend. En deze opdracht kon ik niet laten gaan, want 'Icarus en Daedalus' was de allereerste mythe die ik als 12-jarige met de taalles las. Het verhaal had me zo gegrepen, dat zelfs mijn meester van de lagere school het had opgemerkt.