Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #58

Glimlachend en met mijn ogen gesloten ga ik steeds verder naar de warmte. Het is lang geleden dat ik de zon zo gevoeld heb. Ik zwaai de lucht onder mijn vleugels vandaan. Ik strek mijn lichaam uit en zweef. Zweet druppelt langs mijn rug. Het is stil om mij heen. Elke slag die ik doe begint me meer moeite te kosten. Ik hoor mijn naam en open mijn ogen. Een druppel zweet vliegt van mijn rug af naar beneden de kolkende zee in. Het hout knarst. Mijn rug wordt plots veel lichter. Ik begin meer te zweten. Nog steeds wordt mijn naam geroepen. Ik kijk en zie onder mij vader vliegen. Hij schreeuwt iets over de was, dat die aan het smelten is. Ik begin wat te dalen. Met alle kracht til ik mijn vleugels op voor een krachtige zwiep, ik gooi ze naar beneden en dan zijn ze los. De zee, de lucht dan weer de zee. Ze wisselen elkaar te snel af. Weer schreeuwt vader mijn naam. Ik begin harder te dalen. Dit is het dan, schiet er door mij heen. Ik spreid mijn armen om in ieder geval te stoppen met tollen, het wil niet baten. Ik weet niet meer waar ik ben of wanneer de klap van het water komt. Het enige wat overblijft is de stilte. (Helaas zal ik niet iedereen een reactie kunnen geven ivm de toetsweek, ik doe mijn best!)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Halverwege kreeg ik het vanzelf benauwd door de kortere zinnen. :nod: Aan het einde proef ik een soort stilte voor de storm, een bepaalde berusting of afwachting op wat komen gaat. De fases goed weergegeven. Succes met je toetsweek! :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Anne Veel succes! Het zweet over zijn rug is dat eigenlijk de was die al aan het smelten is? Of vliegt Icarus in bloot bovenlijf rond?

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
HP verwart zweet met was, zo te zien. Vader heeft het door. Kernachtig weergegeven. Lekker vlot. Succes me de toetsen! Gaat lukken :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Anne, Leuk dat je toch meedoet ondanks je drukke week. Succes met je toetsen, Wat je verhaaltje betreft. Ik heb het graag gelezen. Vlot geschreven, leuk!. - De zee, de lucht dan weer de zee. Ze wisselen elkaar te snel af.- mooie gevonden.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Anne, mooi, geloofwaardige innerlijke dialoog. Ik zou alleen de zin "Elke slag die ik doe begint me meer moeite te kosten." veranderen. (Elke slag die ik doe kost me meer moeite, o.i.d.) Graag gelezen!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Allemaal hartstikke bedankt voor de reacties. Ik ben het eens met je zin, Bart. Het bekt net wat lekkerder. Voor deze keer laat ik hem gewoon staan. Ik ben blij dat het verhaal goed uitpakte aangezien ik het best lastig vond om dit verhaal te schrijven.