Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#58 Mama!

Twee, drie… rénnen. Harder, harder kom op! Slaan met de vleugels, zoals vader het me geleerd heeft. Ja! Het lukt! Ik vlíeg!! Wooow, niet stoppen met fladderen nu. Eíndelijk mag ik met vader mee. Kláár met die lange dagen bij moeder, om te helpen met haar klusjes voor Minos. Vader heeft ingezien dat ik niet alleen onhandig ben. Maar soms ook slim. Vrij! Ik ben vrij! Samen met vader. En hier ga ik. Ik zal moeder missen, maar ze snapt het vast.’ Vluchten of sterven’, zei vader. O, wat voelt dit fijn. Vogels, bijen, libelles: ik snap ze. Vliegen is het allermooiste. Even bijsturen. Jeetje, wat zijn de vleugels zwaar. Naar rechts achter vader aan. Wat zei hij ook weer? ‘Niet te laag en niet te hoog’. Oké, dan hang ik hier prima. Klap klap glij. Klap klap glij. Wat veel eilanden. Zijn die allemaal van Minos? Klap klap glij. Oké, dit wordt saai. Krijg ‘t koud! Zal de zon eerlijk waar zo heet zijn als vader zegt? Klein beetje hoger kan vast geen kwaad. Paar klappen extra. Kom op! Wooow, daar ga ik! Jaaa, dit is lekker. Wat een heerlijkheid, zonlicht verwarmt mijn lichaam en verlicht mijn hart. Hemels. Wacht, wat is dit? Wat glijdt er langs mijn borst!? Hè, wat schreeuwt vader toch? ’Zákken’?! Het is was! De was die smelt. Oh néé! Veren vliegen. Zonder mij. Daedelus, Naucrates, alstublieft. Sta me bij! Au, mijn oren. Mama!!!

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Alice, Het is niet voor niets dat je nog even onder moeders hoede blijft zo blijkt wel weer. Ik vind wel dat je spanningsopbouw een beetje uitblijft. Je kiest er duidelijk voor om dit ondergeschikt te houden. Is natuurlijk een keus. Heb het wel graag gelezen

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Die dekselse eigenwijsheid hè? En als puntje bij paaltje komt (of veertje van de was), roepen ze op mama... . Die klap klap glij heeft wel iets. Veren vliegen, zonder mij...het begin van een haiku?

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Alice Bij jou een kleine Icarus. Schattig en van geen kwaad bewust, trots dat hij met zijn vader mee mag. Leuk bedacht. Wat bedoel je met... Au, mijn oren?

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Alice, mooie invulling van de opdracht en hèhè, eindelijk komt mama ook eens aan de beurt; ik word het beu om al die moeilijke vader/zoon-relaties te lezen! Is duidelijk een probleem waar veel schrijvers mee worstelen :o

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Allen dank voor het lezen ! @Pim, ik heb er niet echt bewust voor gekozen om de spanningsopbouw achterwege te laten. Ik ben gewoon maar begonnen met schrijven.... En toen kwam dit. Eerlijk gezegd niet over nagedacht. Ben duidelijk lerende... @Angelieke en @Meta, door het snelle dalen van de grote hoogte krijgt Icarus druk op zijn oren, vandaar zijn pijn.