Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

# 58 Zijn geliefde

58 Zijn geliefde Wat verheugde Icarus zich op de dag dat hij de lucht inging. Vol aandacht volgde hij alles was zijn vader deed. Met zijn neus stond hij er bovenop en hielp fanatiek mee met het bouwen van enorme vleugels. Zijn vader vond dat hij wel heel enthousiast bezig was en dat ze niet zoveel veren nodig hadden. Icarus zei niet wat zijn bedoeling van zijn werklust was. Hij dacht aan zijn geliefde en had met haar afgesproken dat zij vanaf een ander punt de lucht in zou gaan. Toen de vleugels klaar waren, ging hij 's nachts naar haar toe om ze af te leveren. Vandaag was de grote dag. Icarus kon zich amper bedwingen om het niet uit te schreeuwen van geluk. Zijn vader had hem ontelbare keren gewaarschuwd dat als hij te laag vloog en daardoor in de zee terechtkwam, de veren te zwaar werden en hij zou verdrinken. Te hoog vliegen zou betekenen dat de was door de hitte smolt. Icarus trok zich er niets van aan. Zijn vader zou versteld staan van zijn actie. Na ongeveer een uur ging Icarus hoger vliegen. Eindelijk onder de vleugels van zijn vader vandaan. Tot zijn genoegen zag hij dat zijn grote liefde een klein stukje boven en voor zich vloog. Zijn extra werk en timing hadden dus goed gewerkt. Alle waarschuwingen was hij vergeten. Met gespreide vleugels vloog hij zijn geliefde tegemoet. Met hun vleugels over elkaar heen versmolten ze samen door de hitte.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Tja Verhelder me, wie is zijn geliefde? en hielp (hij?) fanatiek... vleugels (uit?) hout en bijenwas; het lijkt me zo raar dat hij helpt bij het bouwen van bijenwas of hout, een houten skelet zou dan wel weer kunnen.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Tja, ik vind het idée achter jouw Icarusverhaal erg mooi. Je hebt me er blij mee gemaakt en dat is dus wel de eigenlijke bedoeling van een verhaal publiceren, hè? :o

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi die letterlijke en figuurlijke combinatie: "Eindelijk onder de vleugels van zijn vader vandaan." De geliefde is inderdaad een beetje een konijn uit een hoge hoed, maar roekeloosheid vervangen door de liefde als motor achter de legende is wel weer mooi.

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi hoe inspiratie je kan meenemen. Zo had ik het nog nooit bekeken. Het plaatst het hele Icarus verhaal in een ander perspectief. Leuk.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind inderdaad ook dat 'onder de vleugels van zijn vader vandaan' mooi. Ook de laatst zinnen vind ik mooi. Toch een romantisch idee dat hij niet alleen naar beneden in de zee gestort is, maar direct samen met zijn geliefde naar de hemel.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi Tja. De zinnen die hierboven al genoemd zijn vond ik ook mooi geschreven. Inderdaad geen monoloog, maar daar is het een Tja-verhaal voor ;)

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
En ze leefden nog lang en gelukkig, in een andere werkelijkheid :D Ik vind het een leuk bedacht verhaal! Een momentje dacht ik dat je de zon bedoelde waar hij mee versmolt. Maar Icarus bracht toch echt de vleugels naar zijn geliefde, las ik bij de tweede keer ;)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja op de romantische toer! Jij bent toch ook heel veelzijdig. :nod: Een out of the box invulling- mooie fantasie! :thumbsup: Even een praktisch puntje: als zij al hoog boven hem vloog dan moet de was toch al eerder zijn gaan smelten bij haar? Of ben ik nu te kritisch?

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Nee hoor. Ik weet gewoon niet hoe snel was smelt. Op een dergelijke manier ben ik nog nooit de lucht ingegaan. Ik ga het veranderen. Bedankt voor de opmerking. Ik las het net terug. Ze vloog niet hoog boven hem. Wel hem ik nu duidelijk gemaakt dat het maar een klein stukje was.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[Tot zijn genoegen zag hij zijn grote liefde een klein stukje boven en voor zich vloog] Zet gauw het woordje -dat - er nog bij! ;)

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Tja, Je verhaal is goed omschreven, maar omvat voor mij niet de x factor die ik bij sommigen heb ervaren. Natuurlijk hoeft dit ook niet, maar omdat veel van de verhalen van opdracht 58 op elkaar lijken zijn er sommigen die mij meer aanspreken dan de rest. In dit geval is dat puur een persoonlijke smaak.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind de afsluitende zin een stukje proza. Mooi gedaan: verstrengeld in elkaars armen het noodlot tarten om in een innige liefdesdans in zee te storten.

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Stagiair
  • Redacteur
  • Uitgever
Hallo Tja, Leuk. Natuurlijk komt de geliefde een beetje uit de lucht vallen - dat is immers de twist. Knap bedacht. Ik vraag de (Griekse) schrijfcoach Joey ook even of ze commentaar wil geven.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
58 Zijn geliefde Wat verheugde Icarus zich op de dag dat hij de lucht inging. Vol aandacht volgde hij alles was zijn vader deed. Met zijn neus stond hij er bovenop en hielp fanatiek mee met het bouwen van enorme vleugels. Zijn vader vond dat hij wel heel enthousiast bezig was en dat ze niet zoveel veren nodig hadden. Icarus zei niet wat zijn bedoeling van zijn werklust was. Hij dacht aan zijn geliefde en had met haar afgesproken dat zij vanaf een ander punt de lucht in zou gaan. Toen de vleugels klaar waren, ging hij 's nachts naar haar toe om ze af te leveren.
Leuk idee van die geliefde. Goed gedaan. Wat ik wel een beetje mis, is dat ik als lezer in de actie betrokken word. Je schreef geen innerlijke monoloog (niet erg, is jouw keuze), maar dan had ik het wel fijner gevonden als je laat zien wat er gebeurt (show, don't tell, die schrijversregel ken je wel). Bijvoorbeeld in plaats van te vertellen "Zijn vader vond dat hij ... " had je hem dat evengoed kunnen laten zeggen. Als je dit eerste deel omzet in dialoog, gaat je tekst nog veel meer tot leven komen. Hetzelfde geldt voor het laatste stukje. Wat roepen die geliefden nog naar elkaar voordat ze elkaar in de dood omhelzen?