Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#58 Poeslief

Nou, dat zal wat worden, die dingen zijn loodzwaar. Dat ik al deze strapatsen moet uithalen vanwege een koning die nota bene de zelfde naam heeft als de kat van onze schoonmaakster, waar ben ik in godsnaam mee bezig? Wacht, ho pa, niet zo snel, ik ben nog niet klaar! Ik sla ze toch uit, die krengen zijn niet te tillen, man. Oké, mogen de hemel een hekel aan me hebben en nog geen animo voor mijn aanwezigheid. Jeetje, ik vlieg! Whooaaah. Verdomd, het lukt nog ook. Ja pa, kijk nou maar naar je eigen geflapper, want volgens mij zit je rechtervleugel al los. Dat krijg je met die goedkope rommel van de markt, tjonge jonge. Ja, ik kijk uit. Kan ik het helpen dat ik dit veel beter kan dan jij; zoals alles eigenlijk. Zie je wel, ik kan veel hoger. Wat? Ik versta je niet. De zon? Denk je dat ik achterlijk ben, of zo. Ik heb die ploert elke dag vervloekt op die kale rots. Wat een leven. Het afvoerputje van de beschaving. Terug naar Athene, heerlijk. Daar gaan we, hoger, hoger. Wat nou, roekeloze inborst. Geen ingewanden, geen heerlijkheid. Zo is het leven.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Je hebt er een heerlijk leesbaar verhaaltje van gemaakt. Ik zie hem vliegen die overmoedige lefgozer. Icarus de musical is in de maak! Iets ouds in een nieuw modern jasje.

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Stagiair
  • Redacteur
  • Uitgever
Leuke vertaling van 'No guts, no glory' heb je verzonnen: 'Geen ingewanden, geen heerlijkheid.'

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben al even aan het piekeren over mijn reactie. Je hebt het inderdaad in een modern jasje gestoken en ergens vind ik dat jammer, maar aan de andere kant kreeg ik ook wel een glimlach op mijn lippen.

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heb hier hardop zitten lachen. - Oké, mogen de hemel een hekel aan me hebben en nog geen animo voor mijn aanwezigheid. :thumbsup: - Dat krijg je met die goedkope rommel van de markt, tjonge jonge. :D

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vreemd verhaal, hoor! Toch moeten lachen. Nou ja, de opdracht is eigenlijk ook vreemd zoals het hele verhaal van Icarus vreemd is! Maar alle gekheid op een stokje, Icarus is een mooi symbolisch verhaal van de mens die te hoog grijpt. Of zie ik het verkeerd? :o

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een heel leuk verhaal, Marcus. Ik heb het met veel plezier gelezen. Bij 'strapatsen' zat ik al meteen in een aflevering van Jiskefet.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het voorlopig de beste die ik al las. Alleen ' Ik heb die ploert elke dag vervloekt op die kale rots.' en de vertaling van 'no guts no glory' vond ik minder gepast.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Zoals de eerste criticus al zegt: je hebt er een heerlijk leesbaar verhaal van gemaakt. Niet te belerend en ouderwets. Zo haal je de stofdoek over oude mythes

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor het lezen en de reacties! @Stuvio: ploert=de zon (of is dat het punt niet?); ingewanden verwijzen naar roekeloze inborst . @Angelieke: Poeslief, omdat Icarus dat dus niet was; flauw grapje. @Marietje: Nee, geen ADHD, gewoon een puber, toch? Wel opgegroeid in een achterbuurt.