Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#57 Apothekersassistente

'Apothekers verdienen niets meer tegenwoordig,' bromde de oudere man voor mij. Ik stapte net de apotheek binnen en sloot aan in de lange rij die voor de balie stond. Alleen de middelste balie was open, de computers links en rechts waren onbemand. 'Toch kan het niet alleen daar aan liggen,' bemoeide een gezette vrouw zich ermee. Ze had plaatsgenomen op een stoel in het wachtgedeelte van de winkel. 'Er lopen genoeg mensen rond, maar die zijn allemaal zogenaamd druk met andere dingen. Ik snap werkelijk niet waarom ze er niet een tweede balie bij openen.' Terwijl ze dit zei, had de man voor mij haar strak aangekeken. Nu richtte hij zijn blik weer naar voren en leunde zwaar op zijn wandelstok. Achter de kassa deed een jong grietje haar best om aan een man van allochtone afkomst uit te leggen hoe zijn vrouw haar antibioticakuur het beste kon innemen. Mijn oog viel op de monitor aan de muur. 'Wij nemen de tijd voor u en uw medicijnen. Wij beantwoorden uw vragen graag in een persoonlijk gesprek.' 'Maar dan moet je wel eerst een half uur in de rij staan,' vulde ik aan. Blijkbaar zei ik dit hardop, want de vrouw op de stoel reageerde. 'Het is toch belachelijk! We betalen ons blauw en dan moeten we ook nog zo lang wachten. Je maakt mij niet wijs dat dat niet anders kan.' 'Er zit niets anders op,' zei de oudere man bitter. 'Ik moet toch mijn pillen hebben. En ach, op mijn leeftijd heb je niet zoveel beters te doen.' 'Wie mag ik helpen?' vroeg de apothekersassistente. De man voor mij stapte voorzichtig naar de balie. 'Medicijnen voor Van Dijk, alstublieft.' 'Wat is uw geboortedatum?' Het meisje lachte vriendelijk. Ze was het hoogtepunt van de dag van meneer van Dijk.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi AllieCalhoun, Een uit het leven gegrepen ergernis die bij ieder apotheek afspeelt. Ik heb een paar opmerkingen op je verhaal: Een duidelijkere markering van paragrafen zou het verhaal makkelijker te verteren maken. Je maakt dan hapklare brokken Ik vraag me af of je bij een apotheek ook spreekt over winkel?

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Callie Een leuk en heel herkenbaar verhaal. Ik had gevoel bij je in de apotheek te staan. Bij ons hebben ze tegenwoordig kluisjes, dat scheelt veel tijd en ergernis ;) Maar meneer van Dijk zal zonder twijfel liever voor de lange wachtrij kiezen.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Och, ergeren mensen zich daar echt aan? Ik ben blijkbaar van een ander kaliber, ik maak me niet zo gauw druk ;) Je tekst leest vlot, is duidelijk en er zit een vleugje humor in. Van welk beeld ben jij vertrokken?

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Van een man in de apotheek die zei: apothekers verdienen niks meer tegenwoordig :P Ik heb het verhaal wat opgepoetst, maar ik stond zelf een half uur in een drukke apotheek, of beter: ik was de vrouw op de stoel (maar dan met een geblesseerde enkel in plaats van dik haha). Ik vind het heel vervelend dat ik daar elke keer zo lang moet wachten, temeer daar lang stilstaan me niet zo goed afgaat. Het is gewoon irritant dat ze er niet iemand bij laten helpen als het druk is. @Pim: ik ga er eens naar kijken, naar die paragrafen. Ik neem aan dat je witregels bedoelt?

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk, heel herkenbaar. Goede dialoog, ik kan me helemaal voorstellen hoe dat in de winkel gaat. Het net te hard praten, het commentaar van weer nieuwe mensen. Het meisje achter de balie dat netjes haar werk doet, maar naar neem ik aan, het gemopper ook zal horen. Dank je wel.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk en heel herkenbaar. - 'Apothekers verdienen niets meer tegenwoordig,' bromde de oudere man voor mij. Ik stapte net de apotheek binnen en sloot aan in de lange rij die voor de balie stond. - Eerste zin is leuk, wat mij betreft sluit de tweede daar stroef op aan. De brommende man voor je had al iets gezegd en dan vertel je daarna dat je de apotheek binnen stapt. Voelt voor mij wat krom.