Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#57 Vindingrijkheid in noodsituaties

‘Hey luister, ik heb eigenlijk niet zo’n zin om weer in die stoffige studio te gaan zitten.’ Miriam kijkt verveeld door de beslagen voorruit. Haar armen stuurs over elkaar, en haar voeten nonchalant op het dashboardkastje. Het is weer ‘mission impossible tijd’ met haar. ‘Je weet dat we geen keuze hebben. Bij het laatste optreden stonden nog geen honderd mensen. We hebben het geld nodig.’ De studio is een klein oud postkantoortje dat we drie jaar geleden gekraakt hebben. Bij binnenkomst schiet een rat voor onze neus voorbij. Ik slaak een gilletje, aanstelster dat ik ben. ‘Het wordt hier steeds erger,’ zegt Miriam. ‘Komt goed. Als dit album loopt, huren we een echt pand.’ Ik nestel me op de versleten poef, naast het krakkemikkige bijzettafeltje. Het notitieblok dat erop ligt is nog maagdelijk wit. ‘Nee, niet nu,’ zeg ik, als Miriam speels de wodkafles en de shotglazen op tafel zet. 'Minnie, kom op zeg.' ‘Goed eentje dan.' De adrenalinestoot van het hoge alcoholpercentage zorgt er voor dat er zich wat ontwikkeld in mijn hoofd. Een soort plan of zo. ‘Ik weet een goede zin. Twee goede zinnen zelfs.’ ‘Werkelijk?’ ‘Ja’ zeg ik snel, ‘wat dacht je van…superman can’t move his legs. And I can’t use my arms.’ Miriam kijkt me glazig aan. ‘Minnie, volgens mij bestaat die tekst al…’ ‘Beter goed gejat dan slecht bedacht toch?’ Miriam grinnikt zachtjes en neemt nog een wodkashot. ‘Ach, wat maakt het ook uit, we zitten toch al in de problemen.’

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vermoed dat er slechts twee personages zijn, maar door jouw ik-hp de zin 'komt goed, darling,...' te laten zeggen, krijg ik het gevoel dat er nog een extra persoon aanwezig is. Om één of andere reden kan ik deze zin niet vereenzelvigen met jouw hp. Leuke setting wel!

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
De meeste muzikanten komen inderdaad niet veel verder dan de repetitieruimte. Hier wordt hard gerepeteerd en nog veel meer gedronken. Ik heb me zelf jarenlang in deze scene begeven. Iedereen wil veel optreden maar geen concessies doen aan hun creativiteit. Ik heb toen geleerd dat je, als je tenminste wil optreden, beter concessies kunt doen dan blijven hangen in je eigen creativiteit. Een enkeling daargelaten natuurlijk die wel weten door te breken met een nieuwe stroming. Zie het maar als Vincent van Gogh die tijdens zijn leven slechts 1 schilderij heeft verkocht. Hoe mooi was het voor hem geweest als hij al tijdens zijn leven kon genieten van de roem. Nu was het de absinth die zijn grootste vriend werd. Dat is wat ik hier lees en voel en dus heb je het prima gedaan. Ik kan er veel in herkennen en hoop voor de HP en partner dat ze hun geld kunnen gaan verdienen met hun hobby...

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vermoed dat er slechts twee personages zijn, maar door jouw ik-hp de zin 'komt goed, darling,...' te laten zeggen, krijg ik het gevoel dat er nog een extra persoon aanwezig is. Om één of andere reden kan ik deze zin niet vereenzelvigen met jouw hp. Leuke setting wel!
Dank voor je feedback. Nee HP zegt dit tegen miriam. Ben het helemaal met je eens dat het niet helemaal bij HP past. Heb het woordje darling weggehaald.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De meeste muzikanten komen inderdaad niet veel verder dan de repetitieruimte. Hier wordt hard gerepeteerd en nog veel meer gedronken. Ik heb me zelf jarenlang in deze scene begeven. Iedereen wil veel optreden maar geen concessies doen aan hun creativiteit. Ik heb toen geleerd dat je, als je tenminste wil optreden, beter concessies kunt doen dan blijven hangen in je eigen creativiteit. Een enkeling daargelaten natuurlijk die wel weten door te breken met een nieuwe stroming. Zie het maar als Vincent van Gogh die tijdens zijn leven slechts 1 schilderij heeft verkocht. Hoe mooi was het voor hem geweest als hij al tijdens zijn leven kon genieten van de roem. Nu was het de absinth die zijn grootste vriend werd. Dat is wat ik hier lees en voel en dus heb je het prima gedaan. Ik kan er veel in herkennen en hoop voor de HP en partner dat ze hun geld kunnen gaan verdienen met hun hobby...
Dank voor het lezen en je vakkundige feedback. Goed om te horen dat je het herkent. Het verhaal probeert idd die tragiek een beetje weer te geven. Vaak zij diegene die doorbreken ook diegene die als hondjes achter de managers aanlopen, die al een marketingplan hadden opgezet. Of je hebt idd ook nog diegene die na hu dood doorbreken zoals idd bij schilders regelmatig gebeurd. Maar ook bij muzikanten denk maar aan Eva Cassidy en in mindere mate ook Andre Hazes.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een triest verhaal over het moeilijke leven van een artiest. De details zoals de drank en de stoffige studio maken het verhaal echt. :thumbsup: