Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht: # 56 Religie

Zijn vingertop gleed langzaam van boven naar beneden over het portret van de geheimzinnige man. Vervolgens maakte hij cirkels rond zijn indrukwekkende gezicht. De grijsblauwe ogen schitterden als de golven van de oceaan. De puntige neus deed hem steeds weer denken aan de Tukosmera, die hij elke ochtend weer uit de mist zag opdoemen, als hij uit zijn hutje kroop. Wat zou hij die goddelijke berg graag een keer beklimmen! De huid van de man was zo blank dat hij zich waarschijnlijk elke week baadde in een bad met geitenmelk. Zijn wenkbrauwen en zijn haar hadden de gele kleur van de ruisende rokjes van de meisjes. Maar het was vooral zijn innemende glimlach die Matta elke keer weer een warm gevoel gaf. Het was alsof deze prins hem kende en hem hoorde als hij zachtjes gebeden prevelde. Het gaf hem moed als Matta zich weer eens terugtrok in de stilte van zijn hutje en hij de herinneringen aan mama niet weg kon duwen. Hij moest sterk zijn. Als de prins ooit terugkwam naar hun eiland, zou alles goedkomen. Er zou geen ziekte meer zijn, geen pijn en zeker geen dood…….. ’Matta!’ De indringende stem van zijn vader deed Matta opschrikken uit zijn gedachten. Hij schoot naar buiten en zag dat de zon allang op was. Op de binnenplaats stonden alle mannen en jongens met hun donkere, tengere lijven al in rijen opgesteld voor het ochtendgebed. Snel voegde hij zich bij hen. Taigu stond met zijn ernstige gezicht naar hen toegekeerd en in zijn handen klemde hij het portret van prins Philip. Matta vond deze altijd minder mooi dan zijn eigen portret. De prins glimlachte hier helemaal niet en zijn gezicht was vol met samengetrokken rimpels. Hij sloot zijn ogen en zong mee met de donkere stemmen van de stamleden, terwijl hij af en toe stiekem door zijn spleetjes de trommelaars bekeek. Enkele minuten later verzamelden alle mannen rondom de vuurplaats en stroomden ook de vrouwen en meisjes toe. Morgen was het jaarlijkse grote dansfeest ter ere van de verjaardag van de prins en de voorbereidingen moesten nog besproken worden….. Religie: Prins Philip beweging, eiland Tanna, Vanuatu

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mirjam, Welkom op het forum. Even voor de duidelijkheid. Het is handig om voor je verhaal het nummer te zetten van de opdracht. Dan weet degene die het leest wat hetgene is waar je op moet beoordelen. Je hebt een fijne pen. Ik heb je verhaal graag gelezen. Bedankt voor het delen.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bloemrijk geschreven verhaal over de Prins Philip beweging. Mijmeringen op de dag voor het feest. Je hebt gekozen voor een verhaal zonder actie. Is dit eenmalig of laat je je personages graag dromen? Ik ben benieuwd hoe je schrijft als alles in beweging komt.

Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt Pim voor je tip en je compliment! Het is allemaal nieuw voor me..... Bedankt Odile ook voor jouw reactie. Ik laat inderdaad mijn personages graag dromen en duik graag in de de psyche bezig. Maar actie zou ik ook zeker willen schrijven, als ik goede inspiratie heb.