Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #57 / Hobby

Hij stond daar zo'n bordje in de lucht te houden. Ik verwachtte een naam te kunnen lezen met daaronder de naam van een bekende multinational, maar het was blanco. Naast, voor, en achter hem, stonden nog meer mannen, en ook vrouwen, met dergelijke bordjes die wel beschreven waren. Het waren geen indrukwekkende mannen, wel mooie vrouwen. Nou goed, die ene man die blijkbaar stond te wachten op 'Frau Dr. Littbarski. BASF.' leek op een filmster. De mooie vrouwen stonden, zo kon ik lezen, te wachten op zakenlui uit het voormalig Oostblok of sjeiks uit het Midden-Oosten. De onopvallende mannen waren gestuurd om Engelsen, Amerikanen of Canadezen op te pikken. Ik gunde me de tijd om plaats te nemen op mijn hardcase en de man met het witte bordje te observeren. Hij stond daar doodgemoedereerd. Terwijl links en rechts en voor en achter hem professionele en plichtmatige begroetingen plaatsvonden, waarop bordjes daalden en gearriveerde reizigers naar buiten werden begeleid, blikte hij zo op het oog zonder verwachting, maar ontspannen voor zich uit. Na een stief uurtje overwon de nieuwsgierigheid de gene en stapte ik op hem af, mijn koffer achter me aantrekkend. 'Op wie wacht u nu eigenlijk? Er staat geen naam, geen firma. Niets.' Ik wees op het bordje. 'Ach, ik heb een half jaar geleden de jackpot in de Staatsloterij gewonnen. Uitermate prettig, dat ga ik niet ontkennen, maar ik begon mijn werk toch te missen. Waar moet u heen?' 'Maastricht,' antwoordde ik. Hij nam in een geoefende beweging het handvat van mijn koffer over. 'Als u mij wilt volgen? Het is gratis hoor, het is nu tijdverdrijf. De hele dag thuis is ook niet alles.' Voor de luchthaven zag ik vorsende blikken die mijn status trachtten in te schatten, terwijl hij het portier van een zesdeurs limousine voor me openhield.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk. Mooi stuk en met plezier gelezen. Ik had half verwacht dat de HP een bordje uitkoos om mee te gaan, kijken wat er gebeurd als hij zichzelf uitgaf voor iemand anders. Leuk dat dit niet het geval was.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het duurde even voordat ik het beeld helemaal helder had maar dat hield wel mijn aandacht vast omdat ik nieuwsgierig was. Onverwacht plot. Beeldend beschreven. Originele invulling! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Darkvalley, Dank je. Hij zag er waarschijnlijk niet uit als iemand uit het Oostblok of een sjeik :)

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag bart, Dank je. Ik hoop dat de voortzetting ook naar wens was :)

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Lilithx, Dank je. Dat wordt dan een dubbele nota :) Maar je krijgt korting vanwege de scherpe blik.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Tja, Dank je. Twee sneeën bruinbrood met dikke plakken jong belegen kaas, en een glas melk. Dat gaat boven de fratsen in een sterrenrestaurant :) :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Na een stief uurtje overwon de nieuwsgierigheid de gene en stapte ik op hem af, mijn koffer achter me aantrekkend.
De Hp had kennelijk geen haast om in Maastricht te komen. Wel een leuk verhaal, vlot geschreven.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Pater Anthony, Sterker nog: de hp woont in Badhoevedorp. Kun je nagaan.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Woodpecker, ik heb je verhaal met plezier gelezen. Het blanco bord roept al meteen vraagtekens en vervreemding op. De observaties van de verchillende types die er staan in contrast met de man met het witte bord is leuk. Een onverwacht einde en ook al vreemd. Het verhaal maakt me ook nieuwsgierig naar de chauffeur.