Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#57 stoned

Klara tien rent voor me uit, ze maakt een vreemde huppel. Het hek naar het weiland staat open. De geur van vers gras bedwelmt me, het is het paradijs. Na vijf maanden kuilgras ben ik er echt aan toe, bijna struikel ik over mijn poten. Af en toe drijft er een wolk voor de zon, maar dat maakt niet uit. Traag herkauw ik, zo lekker. 'Wat een kabaal hiernaast,' zeg ik tegen Klara tien. Ze draait haar kop. 'Ja, mensenvrouwen kibbelen om alles. Ze zouden wat meer aan contemplatie moeten doen.' Ik knik en leg een verse vlaai. Mijn staartje krult er van. De zon zakt langzaam en mijn kaken zigzaggen. 'Hé, Klara tien. Zag je dat?' 'Wat?' 'Er vloog net een tafel het weiland in.' Ze draait zich op haar andere zij. 'Welnee, je hallucineert. Je hebt te veel gras gegeten.' 'Nee, het is echt zo. Kom mee.' Met enige moeite kom ik overeind, ik voel me nogal dizzy. We sjokken naar het eind van de wei. Op het belendende plaveisel staan twee mensenvrouwen tegenover elkaar en er liggen omgevallen stoelen, van die Franse met gekrulde poten en ronde zittingen. 'Ik dacht dat je mijn beste vriendin was,' zegt één van de mensenvrouwen. 'Hoe kon je? Met mijn man.' Klara tien schudt even haar kop en draait zich dan om. 'Wat een flauwekul.' Ze waggelt naar de afgedankte badkuip, die tot de rand is gevuld met regenwater. Ik blijf staan, het fascineert me. 'Stom beest,' zegt één van de mensenvrouwen. 'Kijk de andere kant op.' Er staan tranen in haar ogen en ook al ben ik nog maar een vaars, ik snap haar wel: ze is uit het paradijs verdreven.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk! Het is ook mooi, die koeien voor het eerst de wei in.
PetraO, Ja, gelukkig zie ik dat nog hier in de polder. Dank voor je reactie.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit soort verhalen vind ik echt geweldig. Ik zie het voor me, die verse vlaai en zigzaggende kaken. Ik denk alleen niet dat die vaars dat vrouwenmens snapt. Vaarzen delen in het algemeen allemaal dezelfde "vent" :)

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag janp, Mooi en origineel perspectief vanuit de wei. Klasse titel. En...koeien kunnen soms echt een nieuwsgierige en observerende indruk maken. Het is niet denkbeeldig dat ze poolshoogte komen nemen als een tafel in de wei belandt. Kortom: naar mijn smaak overtuigend en sfeervol verhaal. (Kuilgras stinkt trouwens als de hel :puke: )

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk dat je vanuit het standpunt van de koe een ruzie tussen twee vrouwen beschrijft. Een mooie afsluiting heb je gekozen. Een wijze les van een jonge vaars

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou het houden bij 'de zon zakt'. Dat dat omlaag is moge duidelijk zijn. Verder niets meer aan veranderen, Jan. Hij is leuk. Ik heb me denk ik voor het eerst ingeleefd in een koe :-)

Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
"Met enige moeite kom ik overeind, ik voel me nogal dizzy. We sjokken naar het eind van de wei." Ik zie het helemaal voor me, die sjokkende koeien. Helaas zien we van die 2 miljoen koeien er nog maar weinig in de wei.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, prachtig. De nieuwsgierigheid van koeien is ook bijna spreekwoordelijk. Verklap je alleen niet met je titel al gelijk het 'te veel gras' grapje? (teveel=het overschot)

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit soort verhalen vind ik echt geweldig. Ik zie het voor me, die verse vlaai en zigzaggende kaken. Ik denk alleen niet dat die vaars dat vrouwenmens snapt. Vaarzen delen in het algemeen allemaal dezelfde "vent" :)
Ja, daar heb je gelijk in. Dank voor je reactie.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou het houden bij 'de zon zakt'. Dat dat omlaag is moge duidelijk zijn. Verder niets meer aan veranderen, Jan. Hij is leuk. Ik heb me denk ik voor het eerst ingeleefd in een koe :-)
Ja, dat omlaag is idd overbodig. Aangepast. Dank voor je reactie.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Alleen staartje. Heb je weleens goed gekeken?
Wat bedoel je?
Naar mijn idee is een het een staart. Zonder tje.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel leuk en origineel verhaal, Jan. Ik heb hardop gelachen terwijl ik het las. :D

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel leuk en origineel verhaal, Jan. Ik heb hardop gelachen terwijl ik het las. :D
Olaf de Groot, Wat een mooi compliment. Dank je wel.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik moest je eerste alinea even twee keer lezen voor ik doorhad dat het over een koe ging. Origineel! Een geweldig verhaal met lachwekkende details zoals de verse vlaai en het hallucineren door het vele gras. :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een leuk perspectief. Ik vind het hilarisch hoe beschaafd die koeien met moeilijke woorden tegen elkaar praten en denken, alsof het hoogopgeleide koeien zijn die neerkijken op het vrouwmens-gepeupel. Klein zeurtje: heb je er bewust voor gekozen om tien van Klara tien met een kleine letter te doen?

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een leuk perspectief. Ik vind het hilarisch hoe beschaafd die koeien met moeilijke woorden tegen elkaar praten en denken, alsof het hoogopgeleide koeien zijn die neerkijken op het vrouwmens-gepeupel. Klein zeurtje: heb je er bewust voor gekozen om tien van Klara tien met een kleine letter te doen?
Ja, 'tien' is geen achternaam. Dank voor je reactie.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
het leuke is dat ik nu niet alleen die koeien zo heerlijk voor me zie, maar ook JanP, met een goeie joint achter de kiezen de polder zie bewonderen ;)

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
het leuke is dat ik nu niet alleen die koeien zo heerlijk voor me zie, maar ook JanP, met een goeie joint achter de kiezen de polder zie bewonderen ;)
Sst. :) Dank voor je reactie.