Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #56

Allerliefste, Vandaag een kort bericht, want de telefoon staat roodgloeiend. Het is ze namelijk gelukt, vandaag ben ik gekloond. Ik heb de kloon nog niet mogen zien, maar ik verwacht dat het niet lang meer gaat duren. Ik heb alvast een ticket geboekt voor volgende week. De beloofde opstanding zal niet ver meer zijn nu we deze mijlpaal bereikt hebben. Ik weet zeker dat wanneer wij de mensheid kunnen overtuigen van het bestaan van de Elohim, Jaweh ons goed zal belonen. Zoals je weet heb ik hem al twee keer eerder gesproken. Ik hoop dat hij snel weer naar me terugkeert, misschien kun jij hem dan ook ontmoeten. Het is een fascinerende wereld. Ik kan niet wachten tot we weer samen zijn. Claude

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk om in briefvorm te schrijven. Ik heb het twee keer gelezen en vond je verhaaltje erg smaken naar meer. Ik heb vragen over Elohim, Jaweh en de kloon en, en, .. Knap gedaan in zo weinig woorden.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Anne, Erg knap om zo in een briefvorm te schrijven en zoveel informatie te geven en toch nog meer vragen op te wekken.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Anne Borneman, Elohim en Jaweh zijn mijn bekend, maar Claude (dat kunnen er zoveel zijn). En aan wie is de brief gericht? Maakt niet uit - een puzzel is ook leuk :)

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Doet mij denken aan die sekte van Raëlianen, die zouden naar eigen zeggen jaren geleden de eerste mens hebben gekloond. Is het deze sekte wel gelukt en staan de telefoons nu roodgloeiend van de journalisten die de HP willen interviewen?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk om in briefvorm te schrijven. Ik heb het twee keer gelezen en vond je verhaaltje erg smaken naar meer. Ik heb vragen over Elohim, Jaweh en de kloon en, en, .. Knap gedaan in zo weinig woorden.
Dankjewel voor je enthousiaste reactie. Ik was bang dat het misschien te uitleggerig zou worden, zo te horen is dat niet het geval ;).
Erg knap om zo in een briefvorm te schrijven en zoveel informatie te geven en toch nog meer vragen op te wekken.
Dankjewel, DarkVelley. Ik ben blij dat het vragen bij je oproept. Dat is altijd een goed teken ;).
Voor mij is dit te raadselachtig. Ik snap het niet.
Jammer dat het je te raadselachtig is, Meta. Wanneer je een uitleg nodig hebt raad ik je aan om even hier te kijken. Op basis van die informatie heb ik ook dit stukje geschreven :).
Elohim en Jaweh zijn mijn bekend, maar Claude (dat kunnen er zoveel zijn). En aan wie is de brief gericht? Maakt niet uit - een puzzel is ook leuk :)
Claude Vorhilon is een voormalig autorace-journalist. Hij heeft het raëlisme gestart. De brief is gericht aan zijn geliefde. Of hij die had en wie zij dan zou zijn (of hij) weet ik niet, ik kon ook niet veel vinden over hem en heb het er dus bij verzonnen. Ik ben blij dat je het een leuk stuk vond :).
Leuk stuk. Ik zou er graag meer over willen lezen.
Fijn om te horen, bedankt voor je reactie :).
Doet mij denken aan die sekte van Raëlianen, die zouden naar eigen zeggen jaren geleden de eerste mens hebben gekloond. Is het deze sekte wel gelukt en staan de telefoons nu roodgloeiend van de journalisten die de HP willen interviewen?
Je hebt het helemaal goed, Siv. Ik ben blij dat je het eruit wist te halen :).

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zoals zij boven mij vind ik de vorm van je tekst zeer leuk! Er worden tegenwoordig echt te weinig brieven geschreven, me dunkt :) Na Siv zijn reactie was ik de raefelianen (of hoe je het ook schrijft) al even gaan opzoeken. Ondanks dat ik de sekte/godsdienst niet kende, kon ik er de elementen wel uithalen. En dat maakte het voor mij een goed verhaal!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zoals zij boven mij vind ik de vorm van je tekst zeer leuk! Er worden tegenwoordig echt te weinig brieven geschreven, me dunkt :) Na Siv zijn reactie was ik de raefelianen (of hoe je het ook schrijft) al even gaan opzoeken. Ondanks dat ik de sekte/godsdienst niet kende, kon ik er de elementen wel uithalen. En dat maakte het voor mij een goed verhaal!
Fijn dat je de elementen eruit kon halen. Het was voor mij ook niet bekend. Ik had een lijst gevonden met allerlei levensovertuigingen en daar stond deze tussen. Bedankt voor je reactie.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Anne Ik weet nog dat ze in het nieuws kwamen met die claim. #Lilithx. Ik zag in je reactie de zin "Na Siv 'zijn' reactie was ik de raefelianen (of hoe je het ook schrijft) al even gaan opzoeken. Je mag van zijn ook haar maken, voor man ben ik namelijk afgekeurd, lol.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Verrassende brief. Smaakt inderdaad naar meer. Ook een boeiend gegeven dat mensen in de toekomst hun klonen zullen gaan ontmoeten: komt eindelijk je ware aard in beeld!

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Anne, Mooie brief heb je geschreven. Wat ik goed vind is dat je zo duidelijk nadenkt over het gebruik van de namen in je brief omdat die verwijzen naar god. Kortom een mooi verhaal met goed overdachte elementen dank je wel voor het delen

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Anne, hier begrijp ik niets van! Ben gaan kijken over de uitleg van de raelianen en heb me verbaasd over het feit dat ik zo weinig weet! Ik hoef niet zo nodig gekloond te worden. Eénmaal leven is al vermoeiend genoeg! :o

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Anne, Mooi ik dacht dat je dit volledig had verzonnen, maar het blijkt nog echt te bestaan ook. Ik zie dat iedereen hierboven het over een brief heeft. Maar aangezien de raelianen nooit bewezen iemand hebben gekloond vraag ik me niet af of het zich in de toekomst afspeelt. En dit bericht wellicht via toekomstige media is overgebracht (een geteleporteerde voice-over?)

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goedenmorgen Anne, Tja een heel boeiend verhaal. Goed zet om voor een briefvorm te kiezen. Ik mis alleen de uitleg. Ga er maar vanuit dat de lezer zo dom is als het achtereind van een varken. Ik behoor ook tot deze groep. Ik weet niets van raëlianen, Jaweh en Elohim. Daardoor blijft het voor mij raadselachtig. Het obligate zeurtje: opstanding Wederopstand zegt mijn intuïtie.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Anne Ik weet nog dat ze in het nieuws kwamen met die claim.
Wat grappig dat je dat nog weet! Bedankt voor je reactie.
Verrassende brief. Smaakt inderdaad naar meer. Ook een boeiend gegeven dat mensen in de toekomst hun klonen zullen gaan ontmoeten: komt eindelijk je ware aard in beeld!
Zou jij dat willen? Mij lijkt het verschrikkelijk. Eén Anne Borneman lijkt me wel meer dan genoeg :p. Bedankt voor je reactie.
Mooie brief heb je geschreven. Wat ik goed vind is dat je zo duidelijk nadenkt over het gebruik van de namen in je brief omdat die verwijzen naar god. Kortom een mooi verhaal met goed overdachte elementen
Dankjewel, Pim. Normaal let ik niet zo op namen, maar nu vond ik het wel een leuk detail.
Hallo Anne, hier begrijp ik niets van! Ben gaan kijken over de uitleg van de raelianen en heb me verbaasd over het feit dat ik zo weinig weet! Ik hoef niet zo nodig gekloond te worden. Eénmaal leven is al vermoeiend genoeg! :o
Leuk dat je het hebt opgezocht, nu ben je weer wat wijzer ;). Ik ben het helemaal met je eens wat het klonen betreft. Dankjewel voor je reactie.
Mooi ik dacht dat je dit volledig had verzonnen, maar het blijkt nog echt te bestaan ook. Ik zie dat iedereen hierboven het over een brief heeft. Maar aangezien de raelianen nooit bewezen iemand hebben gekloond vraag ik me niet af of het zich in de toekomst afspeelt. En dit bericht wellicht via toekomstige media is overgebracht (een geteleporteerde voice-over?)
Ik vind het ook grappig dat iedereen aan de ouderwetse brief denkt terwijl de HP wel een telefoon gebruikt. Maar jij hebt weer een te technisch oplossing ;). Ik zat zelf te denken aan een e-mail.
Tja een heel boeiend verhaal. Goed zet om voor een briefvorm te kiezen. Ik mis alleen de uitleg. Ga er maar vanuit dat de lezer zo dom is als het achtereind van een varken. Ik behoor ook tot deze groep. Ik weet niets van raëlianen, Jaweh en Elohim. Daardoor blijft het voor mij raadselachtig.
Ik heb juist die namen erin gezet zodat het een soort speurtocht wordt. Ik heb zelf ook zo vaak dat ik een verhaal niet snap en eerst moet googlen voordat de puzzelstukjes op z'n plaats vallen. Ik snap dat niet iedereen dat leuk vindt om te doen, maar ik vind het zelf wel leuk, vandaar dat ik deze week zo'n tekst geschreven had ;).

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het best van deze tijd om iets te gebruiken dat je kunt googelen, Daarmee vergroot je voor een deel van de lezers het plezier. Een ander deel vindt het misschien minder. Vond je het leuk om je te verdiepen in andere overtuigingen? Ik was zelf als opdrachtverzinner benieuwd naar hoe jullie dit onderdeel van de identiteit van een personage in verhalen zouden verwerken. Goed verhaal!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het best van deze tijd om iets te gebruiken dat je kunt googelen, Daarmee vergroot je voor een deel van de lezers het plezier. Een ander deel vindt het misschien minder. Vond je het leuk om je te verdiepen in andere overtuigingen? Ik was zelf als opdrachtverzinner benieuwd naar hoe jullie dit onderdeel van de identiteit van een personage in verhalen zouden verwerken. Goed verhaal!
Ja, dat vond ik leuk om te doen. Hoewel er ook overtuigingen tussen stonden waar mijn maag van omdraaide... Deze overtuiging vond ik dan weer erg grappig. Bedankt voor je reactie :).

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat leuk dat je echt een onbekende overtuiging opgezocht hebt! Ik ga me even inlezen, want ik snap er ook weinig van nog haha.