Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

# 56 Kippen

Chris zette zijn motor stil vlak voor zijn grootouders die voor hun huis stonden. ‘Wat is hier wel aan de hand?’ vroeg hij, terwijl hij zijn helm afzette. Hij keek in hun woedende ogen. ‘Het kostte me nogal wat moeite om de mensen op straat te ontwijken. Ze gingen geen stap opzij.’ ‘Ruzie.’ antwoordde zijn opa verbeten. Hij perste zijn lippen op elkaar waardoor er een stukje van zijn snor tussenkwam. ‘Ons geloof is gesplitst,’ vervolgde hij. ‘Welk geloof in godsnaam? Jullie geloof betekent toch niet meer dan saamhorigheid en gebruiken de kerk alleen om problemen te bespreken?’ ‘Precies. Daar is nu dus een eind aangekomen.’ Zijn grootvader sloeg hard met zijn vuist op het stuur van de motor. ‘Vuile smeerlappen,’ schold hij. ‘De mensen die zelf geen kippen hebben, hebben die van anderen vergiftigd.’ John keek verbaasd. ‘Wat is de reden?’ Ze ergeren zich dood aan de herrie ’s morgens.’ Chris schoot in de lach. ‘Komen er nu alleen kiploze mensen in de kerk of andersom?’ Zijn oma trok haar jurk omhoog om haar tranen weg te vegen. Ze had niet door dat daardoor haar blote billen zichtbaar werden. ‘Het is niet grappig, Chris,’ zei zijn grootvader verwijtend. ‘We hebben een van de kerels gisteren in onze tuin gezien. De volgende dag waren de beesten dood. Daarom heb ik jou gebeld. Jij bent handig en ik heb een geschikt mes waarmee je iemand gemakkelijk kunt doodsteken.’ Met open mond staarde Chris hem een paar tellen aan. ‘Ongelooflijk. Zelfs een kerk die saamhorigheid verkondigt, zorgt voor oorlog.’ Het ging zijn grootvader kennelijk niet te ver om van hem een moordenaar te maken. ‘Idioot,’ mompelde hij. Chris bedankte voor de eer. Hij zette zijn helm op en zei: ‘Ik kom wel weer langs als de rust hier is weergekeerd.’ Hij gaf gas en stoof weg.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het lastig om iets over je verhaal te zeggen. Wat ik zie is een onenigheid in een groep, of dit nu een religieuze groep of buurtgenootschap is dat is me niet duidelijk, maar of de gebeurtenis nu de hele gemeenschap op zijn kop zal zetten? Ik geloof best dat de gedupeerden boos zijn, maar de hele kerk op zijn kop vind ik ietwat ver gezocht. Ook denk ik dat het een grote stap is om je kleinkind te vragen om dmv moord een eind aan te maken aan de problemen. Dit zal het genootschap niet helpen. Ik kan natuurlijk je onderliggende boodschap compleet missen Misschien is het dat?

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, het kan er hard aan toegaan in naam van het geloof. Maar ik kan me de wraakzucht van opa wel voorstellen. Leuk stuk.

Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
. John bedankte voor de ‘eer’.
Verhaal loopt lekker, ze kakelen als kippen zonder kop! :) 'eer' hoeft naar mijn mening niet tussen aanhalingstekens.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Tja Volgens mij bedoel je het 'echte' geloof in het klein. In de naam van ... doden ;) En door de grootmoeder in haar blote billen, zie ik het kleutergedrag ervan. Mooi bedacht!!

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik besef ook wel dat het een idioot verhaal is. Ik kon niets beters bedenken. Het geloof zat in de saamhorigheid. Helaas is die door de vergiftigde kippen verdwenen. Heel triest.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goede keus van John! Laat hen maar ploeteren in hun waanzin. Leuk dat je gekozen hebt voor een 'belachelijke' start van de ruzie, maar daardoor maak je in mijn ogen het stukje extra sterk en kaart je ook enkele huidige situaties aan.

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, In werkelijkheid zijn er om mindere dingen nieuwe (kerk)genootschappen ontstaan. Graag gelezen, deze. Gelukkig houdt Chris het hoofd wel koel.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik bedacht me dat het er in het echte leven in huwelijk, een kerk of tussen kerken ook zo aan toe kan gaan. Over randzaken wordt veel geneuzeld en geruzied en je vindt er ook jaloezie. Gelukkig is dat niet het enige dat gebeurt achter de voordeur van geloof. Maar in dit geval gaat het er heftig aan toe helaas en wordt een kleinzoon gevraagd te moorden. Bizar. Dat wat de grootvader de anderen verwijt doet hij in overtreffende trap. Ik vraag me af waarom je begint met Chris en eindigt met John?

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Tja, Ik zat je leuke bizarre verhaal nog een keer te lezen + laten lezen aan mijn vrouw :) Ze vond het super en zag inderdaad ook de transformatie van Chris naar John, maar ik zag ook een ander dingetje.
Welke geloof in godsnaam?
Groeten, Dv

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Bedankt voor de opmerkingen. De fouten zijn eruit. Hoop ik. Het overkomt me regelmatig dat ik zomaar halverwege een verhaal van naam verander. Raar.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Tja Sterk van Chris om zich niet met die ruzie mee te laten slepen door die ruzie. En dan de blote billen van oma. Ik hoop voor de grootouders dat de saamhorigheid daar snel weer terugkeert.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Eigenlijk was dit een heel kort fragment uit een van mijn verhalen. Wel heb ik het fragment helemaal veranderd.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik hou van het detail van oma's blote billen :thumbsup:. Een idioot verhaal, maar dat zijn we ondertussen wel van je gewend. Ik heb er deze week weer van genoten!

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dank je wel. Om de een of andere onverklaarbare reden kan ik alleen maar idiote verhalen schrijven. Nee, dat klopt niet. Ik kan ook heel serieus zijn. Die verhalen zijn dan wel veel langer.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik moet dus nooit reacties van anderen lezen. Ik dacht: "Wie is John? Heb ik iets gemist?" Idd een goedlopend, bizar verhaal, Goed geschreven :thumbsup:

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kon je niet vinden Tja. Ach, zal ik het verklappen, ik bewaar het beste voor het laatste. Ik heb weer genoten van jouw verhaal en vraag met klem: wanneer komt de bundel nou? Je kunt het verkopen als training voor de gezichtsspieren, voornamelijk voor de lachspieren. Ik verwachte bij het lezen over een splitsing in de kerk iets over een artikel te vinden maar kwam terecht in een kippenoorlog. Inderdaad idioot, maar grappige verrassing. Ik had dit nou nooit verwacht van deze oude man. Ik vind wel dat je je er gemakkelijk vanaf hebt gedaan. Je had alinea's vol preken in het verhaal moeten verwerken. :)

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dan had ik over de grens van het woordenaantal moeten gaan. Je weet dat ik altijd strict aan de regels houd. :D