Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#55 - Haiku

Witte boterham Gretig hapt haar mond zacht kruim Tandeloos geslik --- Warme zomerzon Brandend zwart zijn zachte vacht Eén oog open, droog

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Inge, Jij hebt 2 keurige haiku's geschreven. De eerste vind ik het leukste. Ik stel mij een oude vrouw voor zonder tanden die een boterham eet. De 'gretig' in de tweede regel geeft aan dat zij geniet van dit kleine genoegen. Dat vind ik mooi. Als ik hem juist interpreteer, dan gaat jouw tweede haiku over een huis die last heeft van de warmte op een zomerse middag. Het is mij alleen niet duidelijk om wat voor huisdier het gaat. Een kat? Een hond? Als gastschrijfcoach wil ik je toch graag een paar dingen meegeven: - Jouw haiku's bestaan steeds uit drie losse zinnen. Kijk eens, als oefening, of je van één van haiku's een lopende zin kunt maken. - Je gebruikt in je haiku's hoofdletters, maar geen punten. Een haiku is zo kort, dat alles meetelt, ook interpunctie en hoofdlettergebruik. Dus waarom heb je gekozen voor dit hoofdlettergebruik en deze interpunctie?

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom op het forum Inge. Idd twee hele mooie haiku's. Goed gedaan. :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Robin en Olaf, Bedankt voor jullie commentaar. Mijn eerste haiku's ooit worden zo wel mooi ontvangen ;) Robin, mijn tweede haiku ging over ons zwarte konijn. Ik wist niet helemaal hoe ik dat in zo'n kort tekstje duidelijk kon maken. Ergens vond ik het ook wel leuk om een beetje mysterie in de haiku te hebben, al heb ik niet het idee dat dit bij een haiku hoort/past. Ik zal in ieder geval in het vervolg de interpunctie iets seriezer nemen. Een lopende zin moet ook wel lukken als ik ervoor ga zitten. Bedankt!