Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#55 Bloed

bloed tot in de goot onvoorstelbaar idioot charlie hebdo dood bloedmaan in de nacht behoedt je voor de feesten van onerbarmen lees voor het neuken eerst de gebruiksaanwijzing stomme idioot

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De eerste: ik weet niet of een haiku mag rijmen. Het beeld is iig duidelijk. De tweede: Heel mooi. Deze roept bij mij het beeld op van iemand die niet toegeeft aan zijn lusten, terwijl de verleiding toch heel sterk is. De derde: Heb ik hard om kunnen lachen.

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Verrassend hoe je van die eerste met de duidelijke boodschap, toch een taalspel hebt weten te maken. Des te indringender. De tweede roept associaties op met rode maan en middeleeuws bijgeloof, temeer door het woord 'erbarmen'. (Kan er volledig naast zitten...) De derde is zo een onverwachte, knallende uitroep dat ik hardop heb zitten lachen. (hoop ook dat dát de bedoeling was!?) Verrassend en fijn om te lezen.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Pater, Ik hoop niet dat je als pater nu onverhoopt vader bent. Bij de tweede mis ik het thema. Ik krijg het er niet uit in ieder geval. De eerste, actueel en pakkend. Dank je wel

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de leuke reacties. Ik kon helaas geen idioot kwijt in de tweede haiku :) De eerste spreekt voor zich en de derde is inderdaad bedoeld als geintje. De tweede heeft hetzelfde thema als de eerste. De Bloedmaan wordt gezien als teken voor het naderen van onheil. In het verleden schijnen er ook enge dingen gebeurt te zijn tussen diverse bevolkingsgroepen, na het verschijnen van de bloedmaan.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prettig dat de bloedmaan ons beschermt. De derde is een eh, wat eigenlijk?
Hoi Tja: ja, de tekenen van de maan zijn een zegen. Die derde laat ik geheel over aan de fantasie.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kon helaas geen idioot kwijt in de tweede haiku :)
Deze drie achter elkaar lezend vind ik al idioot genoeg!! ;) Een zeer verrassend trio! :thumbsup:

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De eerste haiku vind ik machtig mooi. De tweede vind ik zozo en over de derde zou ik willen zeggen: over die gebruiksaanwijzing zou nog eens deftig gepraat moeten worden, veel mannen bakken er niets van. :confused:

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
over die gebruiksaanwijzing zou nog eens deftig gepraat moeten worden, veel mannen bakken er niets van. :confused:
Hoi Blavatski, bedankt voor je reactie. Gebruiksaanwijzingen raken vaak zoek...:)

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De eertse knalt me terug naar ongeloof en afschuw. Onvoorstelbaar idioot... Het is volgens mij een moderne haiku van formaat (met niet alleen de mens, maar de hele menselijke waanzin als onderwerp). Een en al observatie, verwondering en emotie. Heel sterk. De tweede vind ik erg mooi, maar ik durf me niet over het haiku gehalte uit te spreken (omdat het verder gaat dan een puur zintuigelijke waarneming?) Ik lees altijd gebruiksaanwijzingen, volkomen nutteloze ook. Het is een afwijking. Het heeft iets met letters te maken geloof ik. :rolleyes: