Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#55 Haiku

Ik heb geen idee of dit een haiku is, ik kon het artikel erover niet vinden. De wind zucht bladeren ritselen een kastanje valt een nieuwe poging ;) Schreeuw van een vogel geritsel in bladeren poep op mijn schouder Beukende golven een schip op drift geslagen ratelend anker

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Meta, Wat ik uit het artikel heb begrepen is. Het is typisch een 5 lettergrepen, 7 lettergrepen en weer een 5 lettergrepen structuur en beschrijft iets dat je kan voelen, zien, proeven of ruiken. Als ik je gedicht lees dan vind ik het leuk gevonden! Maar wellicht als de kastanje op je hoofd valt, dan heb je de haiku volgens de regels :)

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Weet ook niet of dit onder de categorie 'haiku' valt, maar het neemt me wel mee. Misschien als de kastanje 'poft' in plaats van 'valt', dat er wat meer innerlijke beleving bij komt kijken? Ik weet het niet. Afwachten wat de kenner zegt!

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Marietje, bedankt voor het lezen. Bij die tweede moest ik meer aan een boom met een ekster of kauw denken. Ik fiets er meestal met ingetrokken hoofd onderdoor ;) @ Jan, dankjewel voor je reactie. Ik vond het wel een uitdaging om mij in een haiku te verdiepen.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Meta, Het viel mij ook al op dat er bij de schrijfopdracht geen link staat naar mijn artikel. Ik heb Zara gevraagd of zij dit kan aanpassen, maar ik weet niet of dat kan. Je kan het artikel in ieder geval vinden onder Artikelen > Blogs. Over de gedichten die je hebt geschreven: Het zijn echte haiku's. Goed gedaan. Daarbij vind ik jouw tweede haiku het beste vanwege de humoristische wending in de laatste regel. Heel leuk. En herkenbaar ;) Verder viel mij op dat elk van jouw haiku eigenlijk bestaat uit drie losse stukken. Dat maken ze een beetje stroef. Probeer eens een haiku te schrijven die bestaat uit één lopende zin.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Meta, Over de gedichten die je hebt geschreven: Het zijn echte haiku's. Goed gedaan. Daarbij vind ik jouw tweede haiku het beste vanwege de humoristische wending in de laatste regel. Heel leuk. En herkenbaar ;) Verder viel mij op dat elk van jouw haiku eigenlijk bestaat uit drie losse stukken. Dat maken ze een beetje stroef. Probeer eens een haiku te schrijven die bestaat uit één lopende zin.
Hallo Robin Bedankt voor je reactie en uitleg :) Ik heb nog een haiku gemaakt, en hoop dat deze goed is Een regendruppel lekt door het doek van mijn tent en valt op mijn neus

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zojuist jouw nieuwe haiku gelezen. Deze vind ik helemaal goed. Lijkt wel een beetje op jouw haiku over een schijtende vogel. Een soort variatie op hetzelfde thema. ;)