Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

weekopdracht#55 - op pad

op pad slak schuift geruisloos een slijmspoor achterlatend zoekend naar zijn jas

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Och, ik krijg er spontaan medelijden mee met die arme slak. Zo kwetsbaar plots zonder zijn dierbare huisje.

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heb soms last van naaktslakken op mijn terrasraam. Zal er nooit meer naar kunnen kijken als voorheen na het lezen van jouw stukje. Mooi.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, ik haat slakken en laat iedere man die hier binnenkomt ten minste drieënhalve slak over de schutting werpen. Je hoort ze dan - met jasje - nakinkelen. Leuk om eens een haiku te maken, vind je niet? Voor schuift zou ook glijdt kunnen. Moet slijmspoor niet aan elkaar? Voor mij heb je gevoelsmatig een vieze haiku geschreven. :) Maar wel een geslaagde!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Och, ik krijg er spontaan medelijden mee met die arme slak. Zo kwetsbaar plots zonder zijn dierbare huisje.
Het is zijn lot! ;) Bedankt!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heb soms last van naaktslakken op mijn terrasraam. Zal er nooit meer naar kunnen kijken als voorheen na het lezen van jouw stukje. Mooi.
Ze zijn nu in grote getallen aanwezig op het voetpad als ik de honden uitlaat en het was gisterenavond fris dus zo vulde ik in dat ze op pad zijn zoekende naar hun jas. :) Bedankt! :)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, Ja, goed getroffen - en mooi binnenrijm
Dank je wel! :thumbsup:

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Marietje, ik heb je wel gelezen vorige week, maar ik wist er niet zo goed raad mee... Nu wel! Blijkbaar heb ik meer met geruisloos naar jassen zoekende slakken dan met parkeergarages en gierende auto's. Weer een mysterie opgelost. :) Ik vind het een aandoenlijke gedachte, zouden ze hier in Mexico ook slakkenjasjes verkopen? (Ik heb nog nooit een land gezien met zoveel dierenconfectie.) Het binnenrijm trof mij ook. Een glijdende slak lijkt me ook wel wat, maar dan ben je weer een stukje binnenrijm kwijt. Hoewel de ij weer in slijm terugkomt. Maar schuiven is gezelliger, minder glibberig (iets minder vies dan toch Mili?)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, ik haat slakken en laat iedere man die hier binnenkomt ten minste drieënhalve slak over de schutting werpen. Je hoort ze dan - met jasje - nakinkelen. Leuk om eens een haiku te maken, vind je niet? Voor schuift zou ook glijdt kunnen. Moet slijmspoor niet aan elkaar? Voor mij heb je gevoelsmatig een vieze haiku geschreven. :) Maar wel een geslaagde!
Jij hebt vast aandelen in het bedrijf Rentokil? :D En je hebt gelijk wbt slijmspoor. :nod: :thumbsup: Bedankt! Voor glijdt - zie de reactie van @elysevdr. Een haiku is leuk en lekker snel! ;)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Marietje, ik heb je wel gelezen vorige week, maar ik wist er niet zo goed raad mee... Nu wel! Blijkbaar heb ik meer met geruisloos naar jassen zoekende slakken dan met parkeergarages en gierende auto's. Weer een mysterie opgelost. :) Ik vind het een aandoenlijke gedachte, zouden ze hier in Mexico ook slakkenjasjes verkopen? (Ik heb nog nooit een land gezien met zoveel dierenconfectie.) Het binnenrijm trof mij ook. Een glijdende slak lijkt me ook wel wat, maar dan ben je weer een stukje binnenrijm kwijt. Hoewel de ij weer in slijm terugkomt. Maar schuiven is gezelliger, minder glibberig (iets minder vies dan toch Mili?)
Een slak of een auto zijn ook wel twee uitersten, hoewel je kunt rijden als een slak! ;) Het viel me op dat de slak echt moeite moet doen = moet bewegen om vooruit te komen dus vind ik glijden sowieso minder toepasselijk. Bedankt voor het reageren! :)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Eigenlijk is het slijmspoor. (Even zeiken) Eventueel kun je er vies voor zetten. Wel een mooie haiku.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eigenlijk is het slijmspoor. (Even zeiken) Eventueel kun je er vies voor zetten. Wel een mooie haiku.
Slijmspoor aangepast- dank je wel! :thumbsup: Blij dat je weer komt 'zeiken'! ;) Ben je op vakantie geweest?

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind m heel raak :) Knap gedaan! Suggestie: 'op zoek naar zijn jas', dan vermijd je twee tegenwoordige deelwoorden achter elkaar.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marietje, Ik weet het niet. Geruisloos zonder jasje, dat heeft iets van angst, in ieder geval kwetsbaarheid. Dat slijmspoor kan ik er niet zo bij plaatsen.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Naaktslakken. Rillingen dansen op mijn rug. Wel een mooie Haiku. Laat me ook een andere zienswijze van die diertjes zien.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind m heel raak :) Knap gedaan! Suggestie: 'op zoek naar zijn jas', dan vermijd je twee tegenwoordige deelwoorden achter elkaar.
Ik ervaar de twee tegenwoordige deelwoorden niet als storend, jij wel? Hier bewust voor gekozen want als titel -op pad- en dan de laatste zin -op zoek- vind ik niet mooi. Bedankt voor het meedenken en reageren! :)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marietje, Ik weet het niet. Geruisloos zonder jasje, dat heeft iets van angst, in ieder geval kwetsbaarheid. Dat slijmspoor kan ik er niet zo bij plaatsen.
Dit bewijst voor mezelf dat mijn intuïtie een grote rol speelt bij het schrijven. Daarna ga ik pas nadenken en bewuste keuzes maken. Jouw reactie heeft me aan het denken gezet. Misschien gaat het wat ver om een karakter van de slak te beschrijven in deze haiku van 3 regels maar toch... Dit heeft de invulling beïnvloed: - Het werkelijk zien schuiven van de slakken op het voetpad tijdens de honden uitlaten. Ik ontwijk ze altijd, wil geen killer zijn en vroeg mezelf af waar ze vandaan komen, waar gaan ze heen? Het is fris en het zijn naaktslakken: zoeken ze hun jas? - Onbewust het gedicht van Annie M.G. Schmidt- De spin Sebastiaan: op de lagere school voorgedragen en sindsdien citeer ik hardop of minstens in mijn gedachten de eerste regels als ik een spin zie. https://www.pinterest.com/pin/558094578795807219/ Deze week moest ik er regelmatig aan denken. - Ook onbewust een stuk songtekst van Marco Borsato- Zeg het maar ( Zien ): dit nummer kwam van de week zomaar voorbij en het bleef in mijn hoofd: Zeg het maar Ik weet het niet Ik voel het niet en dat komt goed uit want ik hoef het niet Ik zoek het niet Dus ik vind het niet Wat ik mis wat er verder is kan me niet schelen Ik ben tevreden met helemaal niets :ontopic: Die kwetsbaarheid klopt, angst niet want het is het lot van de slak om te dwalen. Hij weet niet beter, is tevreden met helemaal niets. Het slijmspoor heeft hij nodig om vooruit te komen over het ruwe asfalt van het voetpad maar laat een onzichtbaar spoor achter. Als de slak voorbij is er geen bewijs dat hij langs is geweest. De vergankelijkheid van het leven. Daar op dat voetpad kruisten onze wegen om voorgoed weer uit elkaar te gaan. :nod: Zo diep dacht ik er dus niet over na tijdens het schrijven maar heeft jouw reactie veroorzaakt! Mooi! Bedankt! :)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Naaktslakken. Rillingen dansen op mijn rug. Wel een mooie Haiku. Laat me ook een andere zienswijze van die diertjes zien.
:) Mooi dat jouw andere zienswijze het resultaat is. :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prima haiku. Woodpecker heeft wel een punt m.b.t. 'slijmspoor', maar zelf heb ik er niet zoveel moeite mee. Voor mij maakt het slijmspoor het beeld compleet van een langzaam voortbewegende naaktslak. Mijn enige vraag is: waarom heb je ervoor gekozen om een titel boven jouw haiku te zetten? Jouw haiku kan gerust zonder titel.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prima haiku. Woodpecker heeft wel een punt m.b.t. 'slijmspoor', maar zelf heb ik er niet zoveel moeite mee. Voor mij maakt het slijmspoor het beeld compleet van een langzaam voortbewegende naaktslak. Mijn enige vraag is: waarom heb je ervoor gekozen om een titel boven jouw haiku te zetten? Jouw haiku kan gerust zonder titel.
Dank je wel voor jouw reactie! :) Ik ben nu eenmaal voorstander van een titel anders vind ik mijn 'verhaal' niet compleet. :rolleyes: Hier geeft het meteen een plaatsbepaling aan en de slak en ik zijn samen op pad naar...

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[Hij weet niet beter, is tevreden met helemaal niets. Het slijmspoor heeft hij nodig om vooruit te komen over het ruwe asfalt van het voetpad maar laat een onzichtbaar spoor achter.] @Marietje, niet mee eens. ;) Slakken vreten hortensia's en kom maar eens kijken naar de glinsterende sporen die zij trekken over mijn bank en tapijt. Na muizen en slakken komen nu kikkers op me af. Zucht.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Slakken houden ook van aardbeien. Haha, muizen en slakken en ook kikkers heb ik mogen begroeten. We zijn gewoon diervriendelijk. :D

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb je haiku (zonder titel :P) in de hoek van mijn nieuwe 'inspirational' whiteboard geschreven. :)
Wauw! Leuk om te weten! :o Vind jij de titel ook niet nodig? (zie # 21)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja. Tunesië onveilig gemaakt. Iemand moest het doen.
Heb je nog schrijfinspiraties opgedaan in Tunesië?
Slakken houden ook van aardbeien. Haha, muizen en slakken en ook kikkers heb ik mogen begroeten. We zijn gewoon diervriendelijk. :D
Pure instinct, ze willen niets maar moeten slechts. Wij mensen willen ook iets, op grond daarvan maken we keuzes en dat maakt ons minder puur. ;)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[Hij weet niet beter, is tevreden met helemaal niets. Het slijmspoor heeft hij nodig om vooruit te komen over het ruwe asfalt van het voetpad maar laat een onzichtbaar spoor achter.] @Marietje, niet mee eens. ;) Slakken vreten hortensia's en kom maar eens kijken naar de glinsterende sporen die zij trekken over mijn bank en tapijt. Na muizen en slakken komen nu kikkers op me af. Zucht.
Ik heb gisteren tijdens de avondwandeling nog eens goed gekeken en vond onder een slak zijn arm een landkaart met daarop jouw adres! :eek: Ik heb het adres veranderd en ze vertrekken nu richting Tja. :p :lol:

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Oei, ik heb het al wel gelezen, maar nog niet gezegd dat ik het een mooie haiku vond. Jas ipv huis, grappig.