Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#55 genieten van het leven

Gisteren ontdekt In een paradijs zonder licht Nadenken doet pijn Voelen en proeven Of iets ook anders kan Intens genoten Het leven is mooi Eendagsvlieg keek naar de maan Morgen weer een dag

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een -paradijs zonder licht- vind ik mooi tegenstrijdig. :thumbsup: Ik vertaal het als: in jezelf gekeerd zijn kan rust bieden en ik herken dat want ik heb die rust soms nodig. Het laatste deel heeft iets triest door de eendagsvlieg, er komt dus geen morgen meer maar dat is juist de berusting denk ik. Ik ben geen haiku kenner maar de invulling vind ik mooi! :nod:

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Marietje, Dank je wel voor je reactie. Dit is de eerste keer dat ik een haiku maak en ik vroeg me af of ik dat mag doen, het geichtspunt van de vlieg innemen. :)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Marietje, Dank je wel voor je reactie. Dit is de eerste keer dat ik een haiku maak en ik vroeg me af of ik dat mag doen, het geichtspunt van de vlieg innemen. :)
:eek: De vlieg??? Dat had ik er niet uitgehaald! Ik heb geen idee of die invulling kan, dit was slechts een reactie op mijn interpretatie! ;)

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Marietje, Geen probleem. Dit is het eerst dat ik uberhaubt zoiets probeer. Wat zijn de schrijfopdrachten leuk en leerzaam! :) Ha Nicole, Dank je wel voor je reactie. Correct, het stukje is bedoeld als synoniem voor het vluchtige leven dat iedereen heeft, of je nu 1 dag leeft of meer. De referentie naar morgen toe is bedoeld dat de jeugd de toekomst heeft en alles weer opnieuw mag en kan ontdekken. De vlieg heeft zijn leven naar zijn volste vermogen geleefd. Teveel nadenken over wat je wellicht nog had willen doen is verspilde energie op dat moment in je leven. Denk vooruit en doe, dan kan je aan het einde van de dag herinneren wat je wel hebt gedaan en hoe je daarvan hebt genoten. Dit is in het kort de samenvatting wat ik in haiku probeerde te vertellen. :)

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vind het bijna jammer dat ik de commentaren ook gelezen heb. Ik zie er een filosofische beslommering in, die wordt weggevaagd door het besef dat het leven niet stilstaat. De intensiteit van een leven dat als een strovuur oplaait en uitdooft, maar toch de hoop dat alles er uit is gehaald wat er mogelijk in kon gezeten hebben. Maar wat is een mensenleven ten opzichte van de eeuwigheid, hè? Mooi. Kan niets zeggen over het haiku-gehalte wegens onbevoegd... .

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Marcker, Dank je wel. Dat had ik inderdaad een beetje voor ogen en idem als jij, geen idee of dat is toegestaan in een Haiku en of dit uberhaubt een haiku is. :) Dat laat ik over aan de experts.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Als de eendagsvlieg gelooft in het leven na de dood dat is er morgen weer een dag. Mooie Haiku's. Ik heb ze met plezier gelezen

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik voel mij het meest aangetrokken tot jouw eerste haiku. Heel filosofisch, ik kan er zo over blijven nadenken wat je nu juist wil zeggen/wat ik eruit haal.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Pim, Dank je wel voor de reactie. Ik vind je interpretatie erg mooi. Ha Lilithx, Dank je wel. Ik ben blij dat het aanzet tot meer :) Althans, als het positief is en niet in de zin van, wat heeft die knakker nu weer neergepent. ;)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank zij de geest weten wij dat er morgen weer een dag komt en in het licht der eeuwigheid herkennen wij ons in die eendagsvlieg. Je drie haiku's geven een proces weer dat ik herken. Mooi.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De eerste de mooiste. Ik zie iemand voor me die met zijn ogen dicht fantaseert over zijn eigen wereld. Een prachtig beeld

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha INfiction, Dank je wel :) Ik hoop dat onze gastschrijver zijn licht over de haiku's wil laten schijnen. Ben nu wel heel erg benieuwd wat die ervan vind / of het inderdaad haiku's zijn en niet gedichtjes in een 5 - 7 - 5 formaat.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha INfiction, Dank je wel :) Ik hoop dat onze gastschrijver zijn licht over de haiku's wil laten schijnen. Ben nu wel heel erg benieuwd wat die ervan vind / of het inderdaad haiku's zijn en niet gedichtjes in een 5 - 7 - 5 formaat.
Inderdaad, of dichtregels van 17 woorden. Volgens mij vind ik Haiku's mooi als ze eigenlijk 1 lange zin zijn. ;)

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha INfliction, Correct. daar ben ik zeer benieuwd naar. Duimen dat de gastschrijven nog wat tijd heeft. Het is al weer bijna woensdag maar zoiezo hulde als ik zijn uitgebreide reacties lees bij de overige haiku's.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Meta, Dank je wel voor je reactie. Leuk te zien dat de schrijfsels gewaardeerd worden, of het nu strikt een haiku is of niet. :) - edit, de week is helaas weer voorbij, op naar de nieuwe opdracht.