Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

# 55 - Kerkhof

Kuiltje in de hals vol van geurferomonen bloed vloeit gestaag voort.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het voelt in eerste instantie opwindend Mili. Geurferomonen, weer zo'n heerlijk woord, maar daar komt het door. Voel ik in dat spannende kuiltje nu bloed kloppen? Of hebben we het hier over een baarmoederhals? Nee, eerder het bloed dat voortvloeit uit het gestage vechtgedrag van zwetende krijgers? Misschien zit ik helemaal verkeerd, maar anders moet je me even helpen met dat kerkhof. Nou ja, ik ga weer alle kanten op. Dat heb je toch weer mooi voor elkaar!

Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Mili :nod: Ik zie en ruik verleiding. Maar ook vergankelijkheid en ononderbroken wederkeer. De hartenklop van het leven en het vluchtige. Zeventien woorden die een caleidoscoop van beelden vormen. De titel is intrigerend en brengt onrust teweeg in diezelfde beelden. Wonderlijk.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een crime passioneel! :thumbsup: Lekker luguber op het kerkhof. }) Jouw schrijven is voor mij een wijze les; het woord feromonen kende ik niet, een woord om te onthouden! :nod:

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dracula?
Ik aap Nicole even na, want dit was ook mijn reactie...

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee Nicole en Llilithx, ik voel juist opwinding. Mijn bloed dat gaat stromen terwijl ik zoenend haar hals verken. Erotisch dus

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Bart, wat ruik je, bloed? ;) Is een penetrante geur. Lees verder ... @Elyse, in eerste instantie wilde ik over een heerlijk geurend en spannend mannenkuiltje schrijven waar ik verliefd op was. Zo'n likkuiltje, je weet wel. En dan, inderdaad, wordt het een zweterig stinkholletje omdat de man bloed laat vloeien. Lees verder ... @Marc, parfait! Verleiding en dan vergankelijkheid. (Ik zeg niet snel dat ik een woord niet ken maar wat is wederkeer?) In tweede instantie heb ik het beeld willen neerzetten van een smerige onthoofding. Het willen richten op de halskuil door beesten die bloed ruiken. (Jakkes, word er nu zelf beroerd van :() Dan komen we bij 'kerkhof'. Dit sluit aan bij beide beelden en was ook een knipoog naar de haikumaster, @Robin Kerkhof. @Marietje, dat zou je wel willen, een crime passionnel. :) Feromonen is een van mijn lievelingswoorden dat jij in je chicklit goed zou kunnen gebruiken. @Nicole en @Lili, nee, in deze moet ik jullie 'teleurstellen'. @Pim en @Jan, ja, het begon met verleiding. Hartelijk dank voor het lezen en jullie reacties.

Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mili, eeuwige wederkeer, het wiel van het leven, geboren worden, sterven en opnieuw en opnieuw... . Nietzsche had het er over, een zekere Ouspensky en een schimmige Gurdjieff ook. Kerkhof...Ah ja, had het niet door. Zal wel te maken hebben met mijn eigen familienaam (maar dan met een 's' van achter... :) (Het onderbewustzijn is een wonderlijk iets.)

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Bart, wat ruik je, bloed? ;) Is een penetrante geur. Lees verder ...
Bloed, ja. Dat metalige. En ik zie een eeuwenoude vampier die zelf naar het graf ruikt helemaal opgewonden raken. Niet?

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik geloof meteen dat het briljant is, maar voor mij is dit te ingewikkeld. Maar misschien is dat bij poezie ook wel een compliment.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nu weet ik niet of ik mij vereerd of beledigd moet voelen nu mijn naam staat boven zo'n erotisch en tegelijk zo'n bloederige haiku. ;) Overigens is het ongebruikelijk om boven een haiku een titel te zetten. Verder een prima, lekker zintuiglijke haiku. Hoewel de laatste regel mij een beetje duister blijft. Zonder jouw uitleg had ik er nooit een onthoofding in gezien. Daarvoor biedt de tekst van de haiku te weinig aanknopingspunten. Blijft over de erotiek. Ook hier vind ik te weinig aanwijzingen voor de uitleg die jij er zelf aan geeft. Ik kan mij meer vinden in de reacties van sommige anderen: bloed voelen kloppen, vampierpraktijken of een man zo hard en met zoveel passie in de hals kussen dat je bloed proeft (heb ik zelf nooit gedaan, maar ik kan mij er iets bij voorstellen). Zie dit overigens niet als kritiek op jouw haiku, want ik vind het echt een goede haiku. Het is meer dat ik het niet eens ben met de uitleg die je er zelf aan geeft, maar wees gerust: 'Goede dichters zijn vaak de slechtste uitleggers van hun eigen gedichten.' Piet Gerbrandy

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Haha. Ik las het als een moord. Mes in de hals en bloeden maar. (Criminele geest, hè?)

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Robin, dank je. Je hebt mij/ons veel geleerd over haiku's. Vind ze nu intrigerende worstelpartijtjes en heb zin er meer te maken. Dat je je niet in mijn uitleg kunt vinden, vind ik prachtig. Laatst zei ik nog tegen iemand dat ik beter schrijf dan praat maar deze vlieger gaat dus niet op. :) Nogmaals, hartelijk dank voor deze leerzame en kostelijke schrijfopdracht. @Allie, geloof niet alles. :) @Tja, precies. Jij begrijpt me, bij mij moet altijd bloed vloeien.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Mili, Ik vond het gewoon een mooie erotische haiku. Heb helaas weinig ervaring met deze vorm van gedichten. Maar het boeit wel, hè? :o Wordt het beleven van erotiek, dus een vorm van seks, ook niet de kleine dood genoemd? Dus kerkhof vind ik niet slecht gevonden.....

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kuiltje in de hals vol van geurferomonen bloed vloeit gestaag voort.
1 Het is geen haiku. bloed vloeit gestaag voort vol van feromonengeur kuiltje in de hals 2 Nu wel. Matsuo Basho is niet altijd serieus. Yrret ook.