Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#55 Haiku

Herrie in de bus maretakken aan een boom ongezien voorbij

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Jan, ja klopt. Inderdaad lang geleden ;) Maretakken is inderdaad een mooi woord en een prachtig gezicht als een boom er helemaal vol mee hangt.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo SabPoo. Ik heb jouw haiku het laatste uur zeker al 6 keer herlezen. Ik kon er eerst niets mee, maar langzaamaan dringt jouw boodschap/indruk nu toch door.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke haiku. Ik moest hem ook twee keer lezen, voordat ik hem door had. Mijn eerste associatie met maretakken is namelijk met kerst, maar dat wordt hier niet bedoeld. Het gaat om maretakken die letterlijk in een boom groeien. Toen ik dat realiseerde, kreeg ik het beeld voor ogen van een schooluitje met een bus vol donderjagende leerlingen zonder aandacht voor het landschap. Compliment, het is je gelukt om een goede haiku te schrijven.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk dat de marretakken ongezien zijn gebleven. Je had blijkbaar iets bijzonders te laten zien aan de reizigers. Helaas door de herrie die ze schopten ging dat aan hen v oorbij. Mooi omdat in mijn beleving heel veel moois voorbij gaat aan de meeste mensen. Aan ons schrijvers om daar aandacht op te vestigen.

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt allen voor jullie reacties. @robin afgelopen weekend met een georganiseerde reis naar Frankrijk geweest. Het waren geen donderjagende kinderen, maar volwassenen die aan één stuk door aan het ratelen waren zonder aandacht voor de omgeving. Het hadden echter ook kinderen kunnen zijn

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Verleden jaar in Bretagne, ook gezien, maretakken. Ze hingen te hoog. Tooghangers. :) Was weer even in Frankrijk. Mooi.