Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#54 Niet de enige meer

‘Benny, je moet doen waar jij je goed bij voelt’ zegt Kees. Hij glimlacht, terwijl hij nog een sigaret opsteekt. Met zijn vetkuif en Harley Davison lijkt hij niet binnen dit dorp te passen. Hij lijkt wat dat betreft wel op mij. Naast hem staat Guillaume. Zijn gezicht verraadt dat hij een hekel aan sigarettenrook heeft. Krullend zwarte haren en een licht getinte huid. Ook een zeldzaamheid in dit dorp. Maar Guillaume is wel het type dat ‘erbij hoort’. Hij weet het sinds eergisteren. Ik had het hem verteld toen we onder de douche stonden, na het voetballen. Waar de rest van het elftal opeens gebleven was, ik weet het nog steeds niet. Guillaume grinnikte maar wat, toen ik het zei. ‘Besef wel dat je de enige bent’ zei hij. Zijn toon kon ik niet inschatten. Misschien wel meelevend? Uiteraard ben ik de enige. Er is hier geen plek voor bepaalde ‘handelingen’, zoals dat hier genoemd wordt. Maar binnenkort ben ik de enige niet meer. Dan ga ik naar een plek waar er meer zijn. The big city. De plek waar ik vrij kan zijn.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb zo'n vermoeden dat Benny homo is, maar het zou ook iets heel anders kunnen zijn. Ik vind het mooi dat je dat een beetje in het midden laat. Dan kan mijn fantasie haar gang gaan. Herkenbaar, het smachtende gevoel naar de grote stad ;).

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het een verwarrend stukje tekst. Wie zegt wat tegen wie en wie is nu de HP? [Benny, je moet doen waar jij je goed bij voelt’ zegt Kees. Hij glimlacht, terwijl hij nog een sigaret opsteekt] Wie is de hij die glimlacht? Als het Kees is dan is het zo duidelijker: - Benny, je moet doen waar jij je goed bij voelt.’ Kees glimlacht en steekt een sigaret op.- Ik heb als lezer liever wel duidelijkheid waar het over gaat maar dat is dus duidelijk persoonlijk. :nod: Voor mij een intrigerend stukje tekst! :)

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien komt het niet begrijpen voort uit het opvoeren van meerdere personages, wat meestal lastig te volgen is in een zeer kort verhaal en doordat je in het midden laat waar het hier om draait, waardoor ik me blijf afvragen waar dit verhaal over gaat. 'handelingen' vind ik een vaag begrip, maar is een soort ontkenning. Dit verhaal gaat dus over ontkenning van het bestaan van vermoedelijk homoseksualiteit.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Virtuosuo, Ik kom er ook niet uit - in de opening wordt het mij niet duidelijk wie wat zegt. Het onderwerp is wel duidelijk. Deze constructie: 'Krullend zwarte haren en een licht getinte huid.' vind ik niet zo, suggestie: 'zwarte krullen en een...'

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik lees het zo dat hij als eerste uit de kast komt tegen twee vrienden, waarbij de één niet binnen de kleine gemeenschap past en de andere wel. Beiden reageren ze verschillend, maar niet geheel afwijzend. HP kan hiermee leven en weet dat hij naar de stad moet verhuizen om echt geaccepteerd te worden en het leven te leiden waar hij zich gelukkig bij voelt. De laatste alinea vind ik mooi geschreven. HP ziet in ieder geval een oplossing voor de toekomst.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor alle comments. Benny is de HP voor alle duidelijkheid. Het stukje is expres warrig geschreven, maar misschien waren twee personages genoeg geweest...

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het zal wel aan mij liggen, maar ik kan de onduidelijkheid weer niet ontdekken. Ik vind het een mooie invulling en nu ook eens de positieve kant van het stadsleven belicht. :) :thumbsup: (Met die zwarte krullen van janp ben ik het wel eens).

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben voor zwarte krullen. Ik zag een mooie jongen met een bos donkere krullen voor me. Aangenaam. Ook vond ik het verhaal niet onduidelijk. Eerder pijnlijk. Dat was vermoedelijk ook de bedoeling. Een raak verhaal wat mij betreft. Graag gelezen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
ik vind de personages en wie wat zegt niet verwarrend wel wat het probleem van de hp is de douche van de voetbalclub lijkt me niet de plek om homoseksuaiteit aan je maat 'op te biechten' de zin over 'handelingen' met 2x hier vind ik ook niet zo mooi. Uit de aanhalingstekens blijkt al dat het gaat om hoe men het noemt, dat hoeft er niet extra bij. En 'handelingen' ... nou ja, ik vind het wat ongelukkig. Ik zou zoiets denken als [hier is geen plek voor 'zulk soort fratsen.'] ofzo.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Zoal schrijvenmaar zegt lijkt me deze douche niet echt voor de hand liggend, zelfs een tikje onwaarschijnlijk. Maar de hp is wel zelfverzekerd en niet bang uitgevallen, dus het zou kunnen.