#54 Padvinder
Johan moest geholpen worden. Aan een aneurysma, dat kon hij niet zelf. Johan kon veel zelf, een kies trekken, een nagel lichten maar dit was wel iets anders. Dit zat van binnen, hadden ze gezegd en dat moest je maar geloven.
Nachten had hij er wakker van gelegen. Overdag keek hij steeds weer op dat briefje dat hij had gekregen: 23 mei, 12.30 uur, Diakonessenhuis, Utrecht. Op de vijfde dag na de doemstijding, aan de thee bij Greet, nam hij een kloek besluit: ‘Ik ga er heen.’
Greet knikte goedkeurend. Ze wist dat hij een man was van kloeke besluiten al had hij hier lang over gedaan.
‘Zal ik met je meegaan?’
Johan schudde het hoofd. Als Greetje meeging zou ze aanwijzingen gaan geven die niet opgevolgd dienden te worden. Zou hij dat doen dan eindigde de reis in een chaos. ‘Zie je wel,’ hoorde hij haar al zeggen als het verkeerd zou aflopen, wat het zou doen.
Johan haalde een kaart uit de secretaire en smeedde zijn plan. Tot in detail schreef hij het op een papiertje. Hij had nog drie dagen maar voerde het plan meteen maar uit. Na een half uur rijden sloegen de zenuwen toe: het bord centrum miste hij ergens in de chaos van zes borden, vijf rijstroken en vier richtingen. Rondweg noord zat hij en even later weer rondweg zuid. Hij zag dan toch een bordje centrum, het was niet eens zo moeilijk er te komen. Een straat was opgebroken, toch goed dat hij even ging verkennen. Na nog een half uur vond hij het ziekenhuis, vlakbij het treinstation. Goed, nu wist hij dat hij iets meer dan anderhalf uur moest uittrekken voor deze reis. Hij kon ook met de trein gaan, een klein half uurtje, maar dat vond hij eng.
Je kan alles maar beter zelf
De spanning van een afspraak
Gebald geschreven, met de
Mooi verwoord. Hij bereidde
Johan kan veel zelf, maar een
Bedankt voor de reacties
Goede, nieuwsgierig makende
Pater Anthony, Schitterend
Bedankt voor de reactie
erhmm ... nu wilde ik net
Hoe praktisch zou het zijn
schrijvenmaar schreef: erhmm