Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#54 - Naar huis

Hij legt de vork evenwijdig met de zijkant van de tafel, netjes naast de lepel en probeert de gesprekken van de mensen naast hem te negeren. Ergerlijke stemmen die zijn gedachten verstoren. ‘Probeer toch iets te eten’, zegt mama. ‘Toe.’ Buiten toetert een wagen en even schrikt hij op uit zijn gedachten. Zijn blik glijdt naar de straat waar een rij wagens staat aan te schuiven. Veel te veel wagens en geen zon. De gebouwen zijn te hoog en staan te dicht op elkaar. Hij kijkt naar zijn horloge en dan terug naar buiten. De postbode zou normaal nu langs moeten komen, maar het enige dat hij langs ziet schieten is een motor met veel lawaai. Waarom? Het woord schiet door zijn hoofd. iets met een dokter. Een andere dokter. Hij kijkt naar het bord. De saus is te rood en er ligt teveel kaas op. De slierten zijn te dik en niet lang genoeg. Ze smaken als wormen in zijn mond. Lelijke wormen zoals die thuis in de tuin rondkruipen, maar hier niet. Buiten zijn geen wormen. Er is alleen maar beton. En een dokter. Hij wil niet naar de dokter. Alleen maar naar huis.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi geschreven vanuit de beleving van een kind (of iemand met een beperking). Alles wat dan anders is kan heel heftig binnenkomen. Dat beeld van die wormen vind ik sterk gevonden.

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Alles komt bedreigend/bevreemdend/vervelend op de HP over. Hij voelt zich duidelijk niet op zijn gemak. Knap geschreven, alles. Kort en heftig. Graag gelezen!

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Erg mooi geschreven, Dave, en erg goed in de huid van de HP gekropen. Twee héle kleine dingetjes die ik persoonlijk zou veranderen. "... een rij wagens staat aan te schuiven..." dat loopt niet helemaal lekker. Staan is stilstand en schuiven is beweging. Probeer iets als "...waar een rij wagens stapvoets voorbij schuift..." o.i.d. "...het enige dat hij langs ziet schieten is een motor met veel lawaai..." Het lawaai kan hij niet zien, dus ik zou hier kiezen voor "...het enige dat langs komt is een motor met veel lawaai..." Met veel plezier gelezen!

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi gedaan, een kind dat naar de grote stad gaat om een arts te bezoeken. Zijn angst voor de dokter wordt dan nog eens versterkt door het angstige en nieuwe van de stad

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je bent er erg in geslaagd om te beschrijven hoe de HP zich voelt en de dagelijkse wereld beleefd. Ik vermoed dat het om een autistisch jongetje gaat, of niet? Graag gelezen :thumbsup:.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dave83, Ja, kort maar krachtig. Elk woord is raak. Ook prettig dat je ruimte laat voor interpretatie. Goed gedaan.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een goed geschreven verhaal. Je schrijft op een aangename manier, het leest fijn. Ik voelde echt met Hp mee. De omschrijving van het eten vond ik erg leuk.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De HP zijn gevoelens goed omschreven, ik leef mezelf in. :thumbsup: Ik krijg alleen geen duidelijk beeld wat hij op zij bord heeft: spaghetti? :?

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het personage komt goed uit de verf. Inderdaad geeft het beeld van wormen uit de tuin duidelijk zijn afkeer weer van de situatie, waar hij controle over probeert te krijgen door zijn vorken en messen te rangschikken. Ik vermoed dat de dokter in de stad een psychiater is, maar je kunt ook erg goed gespannen zijn bij een zware slepende ziekte.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind dit mooi en ontroerend geschreven. Beklemmend ook wel. Knap gedaan! :thumbsup: (ik ben het eens met de twee kleine dingetjes van Bart # 3)