Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#54 De Jumbo prijsvraag

Dit is al de vijfde keer in korte tijd dat ik die cadeaucheque zie liggen. Op de meest vreemde plaatsen trekt hij opnieuw mijn aandacht. Nu moet ik echt een beslissing nemen. Hij is nog twee maanden geldig, zie ik. Als ik hem nu niet weggeef dan heeft de gelukkige ontvanger er niets meer aan. Waarom moest ik nou net die reischeque winnen bij de Jumbo prijsvraag. Had mij gewoon lekker dat boodschappenpakket gegeven, was ik superblij mee geweest. Zal ik hem toch zelf houden en dan iemand meevragen? Marian heb ik al in tijden niet meer gesproken. Trudy is altijd druk. Ik zou met Ineke kunnen gaan, maar ik geloof niet dat ik dat aankan. Weet je wat ik ga gewoon alleen. Eens moet de eerste keer zijn. Hier staat een link voor meer informatie. Even kijken kan geen kwaad. Gefeliciteerd met uw zevendaagse stedenreis. Keuze uit Londen, Parijs of Istanbul. Jeetje best een grote prijs eigenlijk. Dan maar gelijk ver weg. Met het vliegtuig naar Turkije. Ik ben nooit verder gekomen dan de Veluwe. Ligt dat aan mijn ouders of heb ik alleen saaie partners gehad? Ron is weg. Ik hoef niemand verantwoording af te leggen. In die film aan het einde van mijn leven, wil ik in ieder geval één onvergetelijke ervaring zien. ‘Madame, I have a nice table for you. Do you want to look inside? The food is very good.’ Ziet er goed uit. Ik weet toch niet waar ik anders heen moet. Alles lijkt hier op elkaar. Leuke man trouwens. Er zitten veel mensen. Later op de avond live muziek. Ben benieuwd. ‘For me red wine and Kebab please.’ Volgens mij is dat iets met vlees, dat zal wel lekker smaken. Wel wennen dat vreemde eten. Ik hoop niet dat ik er ziek van word. Heb altijd al een zwakke maag gehad. Als kind al.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ze zo helemaal alleen op reis gaat, dan staat ze vast stevig in haar schoenen. Ik vind het leuk beschreven en de aarzeling/onzekerheid komt mooi over én toch is er iets, ik kan er mijn vinger nog niet op leggen, dat ik mis.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het verhaal heeft veel vraagtekens. Daarmee kun je twijfels zichtbaar maken, maar het zijn er voor mij naar mijn smaak iets te veel. We krijgen de twijfels vooraf te zien en als afsluiter meer twijfels in een eetgelegenheid. Misschien had ik liever de hele scène in het restaurant gelezen, met de twijfels en een soort conclusie of groei ergens heen. Nu gaat het voor mijn gevoel niet ergens naartoe.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ze zo helemaal alleen op reis gaat, dan staat ze vast stevig in haar schoenen. Ik vind het leuk beschreven en de aarzeling/onzekerheid komt mooi over én toch is er iets, ik kan er mijn vinger nog niet op leggen, dat ik mis.
Dank je wel Lilithx. Ik heb het verhaal aangepast. Volgens mij is het zo beter.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het verhaal heeft veel vraagtekens. Daarmee kun je twijfels zichtbaar maken, maar het zijn er voor mij naar mijn smaak iets te veel. We krijgen de twijfels vooraf te zien en als afsluiter meer twijfels in een eetgelegenheid. Misschien had ik liever de hele scène in het restaurant gelezen, met de twijfels en een soort conclusie of groei ergens heen. Nu gaat het voor mijn gevoel niet ergens naartoe.
Dank je wel Odile. Je hebt gelijk. Het lag aan al die vragen inderdaad dat het niet lekker liep. Ik heb het herschreven. Het is best moeilijk om vanuit het ik-perspectief te schrijven. Daar had ik me op verkeken.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
nyceway, Heel compact. Daar houd ik van: geen woord teveel. Alleen in deze zin een woord te weinig:
Volgens mij is dat iets met vlees, dat zal wel goed.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zie die dappere schat helemaal voor me nyceway, ze doet het toch maar! Ik vraag me wel af of ze nu de smaak te pakken krijgt of zich eerder als zo'n 'een boom hier is ook een boom daar' type ontpopt. ;) Heel leuk geschreven.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel Elysevdr. Ja ik hoop ook dat ze het zo leuk vindt dat ze vaker gaat. Ik had een broer die ging nooit op vakantie, maar toen hij eenmaal de smaak te pakken had heeft hij zowat de hele wereld gezien.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ze eenmaal haar besluit genomen heeft gaat ze er voor. En dan maakt het ook niet meer uit of het ver weg is of niet., ze gaat haar avontuur tegemoet. Leuk verhaal.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
[had mij gewoon lekker dat boodschappenpakket gegeven ...] leuk! zo'n gewone, begrijpelijke, maar toch veelzeggende gedachte ... maar ze gaat lekker wel en laat zich verrassen en dat is ook leuk

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eenmaal de stap gezet en dan maar voortgaan op de cadans van de beslissing. Zo zou reizen eigenlijk moeten zijn. Herkenbaar. Met de glimlach gelezen.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Meta, Schrijvenmaar en Marcker, Bedankt voor jullie reacties. Soms is het goed om je niet bij het veilige vertrouwde te houden.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
dappere hp die nog nooit Nederland uit is geweest en dan in haar eentje een vliegreis en alleen op vakantie gaat. heeft ze hopelijk meer plezier aan beleefd dan aan een boodschappenpakket. Met plezier gelezen.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
"Had mij gewoon lekker dat boodschappenpakket gegeven, was ik super blij mee geweest." Bedoeld of onbedoeld, super blij is goed gevonden hier. (ik zou het wel aan elkaar schrijven).

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
dappere hp die nog nooit Nederland uit is geweest en dan in haar eentje een vliegreis en alleen op vakantie gaat. heeft ze hopelijk meer plezier aan beleefd dan aan een boodschappenpakket. Met plezier gelezen.
Dank je wel Nicole. Gelukkig heeft ze de prijs toch nog op tijd benut.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
"Had mij gewoon lekker dat boodschappenpakket gegeven, was ik super blij mee geweest." Bedoeld of onbedoeld, super blij is goed gevonden hier. (ik zou het wel aan elkaar schrijven).
Ha, ha, nee dat was een onbedoeld woordgrapje. Ik heb het aan elkaar geschreven. Bedankt.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Volgens mij gaat Hp hier snel aan wennen. Hoewel ze voor het eerst naar een stad is, en ook nog eens ver weg en alleen, komt ze niet echt angstig of vreemd over. Dat stoort me niet. Ik lees het als iemand die vaker een stedentripje gaat maken in de toekomst. Ook mooi dat ze opmerkt dat die ober er goed uitziet. Hp komt er wel.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
cadeau cheque het is cadeaucheque of cadeau-cheque in het Nederlands. Beide goed. Met een spatie ertussen is het op de engelstalige schrijfwijze. Wel een heerlijk compleet verhaal in weinig woorden. dank je wel

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een lekker voortkabbelend verhaal. Dapper dat ze toch maar voor de verste bestemming kiest. Nu maar hopen dat ze daar niet ziek wordt :). Graag gelezen.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Volgens mij gaat Hp hier snel aan wennen. Hoewel ze voor het eerst naar een stad is, en ook nog eens ver weg en alleen, komt ze niet echt angstig of vreemd over. Dat stoort me niet. Ik lees het als iemand die vaker een stedentripje gaat maken in de toekomst. Ook mooi dat ze opmerkt dat die ober er goed uitziet. Hp komt er wel.
Die Turkse mannen kunnen erg knap en charmant zijn! Misschien blijft ze wel. Dank je wel Johanna.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
cadeau cheque het is cadeaucheque of cadeau-cheque in het Nederlands. Beide goed. Met een spatie ertussen is het op de engelstalige schrijfwijze. Wel een heerlijk compleet verhaal in weinig woorden. dank je wel
Jij bedankt voor het lezen en de verbetering Pim. Ik pas het aan.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een lekker voortkabbelend verhaal. Dapper dat ze toch maar voor de verste bestemming kiest. Nu maar hopen dat ze daar niet ziek wordt :). Graag gelezen.
Dank je wel voor het lezen Anne. We blijven toch Nederlanders hè. Eerst even de kat uit de boom kijken voordat we vreemde dingen eten.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In die film aan het einde van mijn leven, wil ik in ieder geval één onvergetelijke ervaring zien.
Mooie zin en dat gaat haar vast wel lukken, die dappere tante.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk om in het hoofd van de HP te zitten. Door de korte compacte zinnen komt het kordaat over. :thumbsup: [Die cadeaucheque heb ik deze maand nu al vijf keer van de ene naar de andere plek verplaatst in huis] Die zin zet me niet meteen ik het verhaal omdat het vt is en geen gedachtegang is vanuit de HP maar de rest vanuit het verhaal wel. Mag ik een suggestie doen? - voor de vijfde keer deze maand verplaats ik de cadeaucheque naar een andere plek in huis- of zoiets ;) Originele invulling! :)

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gelukkig heeft je HP de stap genomen om alleen weg te gaan. Het ligt niet aan haar ouders of aan haar saaie partners dat ze nooit verder is gekomen dan de Veluwe maar aan haar zelf! De wereld ligt aan haar voeten!

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk om in het hoofd van de HP te zitten. Door de korte compacte zinnen komt het kordaat over. :thumbsup: [Die cadeaucheque heb ik deze maand nu al vijf keer van de ene naar de andere plek verplaatst in huis] Die zin zet me niet meteen ik het verhaal omdat het vt is en geen gedachtegang is vanuit de HP maar de rest vanuit het verhaal wel. Mag ik een suggestie doen? - voor de vijfde keer deze maand verplaats ik de cadeaucheque naar een andere plek in huis- of zoiets ;) Originele invulling! :)
Dank je wel Marietje. Ik heb het begin aangepast.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Gelukkig heeft je HP de stap genomen om alleen weg te gaan. Het ligt niet aan haar ouders of aan haar saaie partners dat ze nooit verder is gekomen dan de Veluwe maar aan haar zelf! De wereld ligt aan haar voeten!
Dank je wel voor je reactie Karin

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk om in het hoofd van de HP te zitten. Door de korte compacte zinnen komt het kordaat over. :thumbsup: [Die cadeaucheque heb ik deze maand nu al vijf keer van de ene naar de andere plek verplaatst in huis] Die zin zet me niet meteen ik het verhaal omdat het vt is en geen gedachtegang is vanuit de HP maar de rest vanuit het verhaal wel. Mag ik een suggestie doen? - voor de vijfde keer deze maand verplaats ik de cadeaucheque naar een andere plek in huis- of zoiets ;) Originele invulling! :)
Dank je wel Marietje. Ik heb het begin aangepast.
: :thumbsup: Top! Zie je ook het verschil?

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed geschreven! Een herkenbaar typje, die ook de reden bij een ander zoekt dat ze dit nog nooit heeft ondernomen. Dat geeft ook aan dat ze heel erg afhankelijk is van haar directe omgeving. Fijn dat er ook mensen zijn die je blijer maakt met een eenvoudig boodschappenpakket dan een stedentrip ...