Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#53 De grote dag

Het zit erop. Mijn grote dag. Nou ja, onze grote dag. Maar eigenlijk toch vooral die van mij. Ik heb elk vrij uurtje naast mijn fulltimebaan besteed aan keuzes maken; Wil je een kroonluchter met kaarsjes of lampen? Zijn 40 zalmhapjes genoeg? Hoe wil je de verlichting hebben; sfeervol, energiek of met discobal? Wat denk je ervan om de zalmhapjes in de kroonluchter te hangen en ze dan te verlichten?! Dan hangt er gelijk een lekkere gegrilde visgeur. Dat zullen de gasten vast waarderen, of niet dan?? Oké, rustig ademhalen. Het is voorbij. Het is mijn eerste vrije avond in ruim zes maanden. Ik ga niet weer aan die mooie dag denken. Wat zal ik eens gaan doen? Ik draai mijn nieuwe ring een paar keer om mijn vinger en kijk er liefdevol naar. Misschien kan ik vanavond iets leuks gaan doen met mijn MAN. Dat voelt nog steeds spannend om te zeggen. Na een telefoontje blijkt dat geen optie. Meneer heeft een bedrijfsdiner. Nou, dan ga ik maar iets lezen. O wacht, er staan alleen maar bruiloftsboeken op mijn bureau. En ik heb geen zin om in de verhuisdozen te gaan zoeken. Ik zou mijn beste vriendin Maria kunnen bellen. Helaas is ze net een paar maanden geleden verloofd, dus ze kan alleen maar over haar bruiloft praten. Pff…daar heb ik echt geen zin in. Dan maar wat televisie kijken. Lekker nooit meer iets te hoeven te regelen voor de bruiloft. Aaah leuk! 'Say yes to the dress', mijn lievelingsprogramma. Ik kijk van de witte prinsessenwolken op het scherm naar de grote roze kledingzak die aan de deur hangt. In mijn hoofd speel ik de bruiloft nog een keer af en ik nestel me in de bank voor een avondje ontspanning. Toch wil de onrust niet uit mijn lijf. Misschien moet ik toch maar iets anders gaan doen…

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk om te lezen. Herkenbaar dat de stress nog lang in je lijf kan blijven zitten na de ontknoping. Dat eerst stukje met die zalmhapjes is hilarisch!

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zalmhappen, een nieuwe rage op de betere bruiloften... . :) Beetje egoïstisch type, onze HP. De bruiloft van haar vriendin Maria...wil ze dat echt gaan aanhoren? De onrust is goed weergegeven door de gedachtegang. Leuk stukje.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankjewel Marcker en Jan! Ik hoop niet dat zalmhappen een rage wordt :P En ik probeerde te spelen met een spanningsboog, ik ben blij dat het een beetje gelukt is zoals ik wilde :)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Walgelijk grappig. Vis in een kroonluchter en dan die lekkere geur :). Knap aan dit verhaal vind ik de manier waarop je de leegte van zo'n overdreven feest weergeeft. En ondertussen vertel je in een klein verhaal ook nog over de leveninstelling en het komende huwelijkse geluk van Hp. Echt een knap verhaal dit.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Oei @Cookie, uit 'meneer heeft een bedrijfsdiner' blijkt m.i. het eerste scheurtje ... Je zalmstunt is inderdaad exemplarisch. Je hebt treffend een volkomen door haar bruiloftsdag geobsedeerde neergezet. Echt leuk om te lezen.

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel goed neergezet! Werd er zelf onrustig van. ;) En de vishapjes in de kroonluchter... Het is al vaker genoemd, maar ook ik heb er hartelijk om gelachen.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Walgelijk grappig. Vis in een kroonluchter en dan die lekkere geur :). ...Echt een knap verhaal dit.
Ik ga er helemaal van blozen Johanna! :D
Oei @Cookie, uit 'meneer heeft een bedrijfsdiner' blijkt m.i. het eerste scheurtje ... Je zalmstunt is inderdaad exemplarisch. Je hebt treffend een volkomen door haar bruiloftsdag geobsedeerde neergezet. Echt leuk om te lezen.
Dankjewel Mili! Ik moeste even opzoeken wat exemplarisch betekende, dus ik heb weer een nieuw woord geleerd vandaag.
Heel goed neergezet! Werd er zelf onrustig van. ;) En de vishapjes in de kroonluchter... Het is al vaker genoemd, maar ook ik heb er hartelijk om gelachen.
Fijn dat je erom hebt kunnen lachen, Marije! Bedankt voor je commentaar.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel leuk geschreven. Vooral die zalmhapjes en dat haar man nu al weg is voor een diner, zoals hierboven al genoemd werd, maken het verhaal zo leuk. Graag gelezen :thumbsup:.