Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 53 - Helse poel

Was het zijn oogopslag als hij zich over de bank verspreidde, zijn onhoorbare vertrek uit bed of de verstervende wind die opwaaide? Haar zintuigen muitten en haar ingewanden faalden. ‘Hoerrrrrrrrrr,’ zei hij op een nacht, en nog veel meer, waardoor haar hart en hoofd implodeerden. Na zijn vertrek schokten haar schouders, dagen en nachten, weken en maanden. Van verbijstering, ongeloof en verdriet. Het geluk dat zij had gekend, was in een klap weggevaagd. De houten vloer, onder haar stoel, weigerde haar ziltigheid nog langer op te nemen en beet wit weg. De gordijnen deed zij niet open; zij lag ook wel op de grond en leefde in quasi duisternis. Woede nam op een dag bezit van haar en zij begon hem na te trekken. Zij belde, internette, informeerde, hoorde uit. Zijn vorige echtgenote was niet in zijn armen gestorven, maar ondergedoken. Hij had niet tot elitecommando’s behoord maar was huurling geweest voor smerige mogendheden. Zij had zijn zoon niet ontmoet omdat zijn vader hem zijn rekening in de bajes liet vereffenen. Een ongekend besef van ontsnapping begon langzaam door te dringen; op haar satijnen lakens had een moordenaar gelegen. Op een dag ontbrak het haar aan zuurstof. Snakkend werd zij opgenomen. Toen zij weer kon gaan, smakte zij tegen deuren en muren aan en durfde de straat niet meer op te gaan. Uit onderzoek bleek dat zij een dodelijke ziekte had aangemaakt. Onverwerkte emoties, uit schaamte en schande, hadden hun tol geëist.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
[quote=Mili] Een ongekend besef van ontsnapping begon langzaam door te dringen; op haar satijnen lakens had een moordenaar gelegen. /quote] Mooi gezegd. Ja zo heftig kan de liefde zijn. Knap hoe je doffe, diepe ellende zo mooi hebt neergezet.

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een implosie van onthutsend besef. Alsof de kamer van haar intiemste gevoelens met een bazooka is opengewerkt. Ontsnapt, het ongeloof... . Zonder moeite ingeleefd. Schroeiend weergegeven.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Vrijheid is niet alleen maar fijn. Je laat ook iets achter. Soms fijn dat dat kan, maar soms ook uiterst pijnijk en een gapende wond. Ik voel met je HP mee. Een mooi verhaal. Dank je wel voor het delen

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een emoties in dit verhaal. Knap geschreven en zeer juist dat woede, haat en verdriet mensen doodziek maakt. In feite mocht ze blij zijn om bevrijd te zijn van haar minnaar. Wat is een mens toch een ingewikkeld iets! :confused:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik geloof er denk ik ook in dat het mogelijk is jezelf ziek te maken. Maar ergens voelt het niet goed om dat te zeggen want er zijn veel mensen die ongewenst (of vermoedelijk altijd) vreselijke ziektes krijgen. Wat dat betreft vind ik het gewaagd geschreven. Ik vind het verdriet mooi omschreven. Hoewel de derde alinea vanwege de uitleg in het verhaal hoort, vind ik deze qua sfeer minder in het verhaal passen.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat is jouw verhaal een schril contrast met het zonnige resort waarin ik zit! 8) Inhoudelijk zal ik thuis weer reageren ( morgen al :angry: ) maar ik wil even laten weten hoe fijn ik het vind om je weer te lezen! :)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@nyceway en @Marcker; het inleven in de hp is min of meer geslaagd als ik jullie reacties lees. ;) Die bazooka beviel me wel. @pim; dan zou je net zoveel bittere tranen moeten schreien als zij: niet aan te bevelen. @Blavatski; je hebt het aangevoeld. Een klonter samengebalde emotie, of tenminste, dat probeerde ik. Een vernachelde psyche maakt inderdaad ziek. Weet je, ze kwam verrukt uit de strijd. :) @Johanna; het gaat om externe, aangebrachte factoren die je ziek kunnen maken. Niet dat je denkt, laat ik mezelf nu eens lekker ziek maken. Ik denk dat de kneep hem zit in: onverwerkte emoties. Qua 3e alinea: je kent de cyclus wel. Na ongeloof, ontkennen komt woede. En als alles goed gaat: acceptatie. @Marietje; wat een hartverwarmend bericht vanuit jouw hete resort. Was even weg om mijn potloden te slijpen. :) Vind het ook fijn jou weer terug te vinden. @Cookie; een absurde wending natuurlijk. Of niet van alledag. Beschik over een oververhitte geest. ;) Dank jullie allen voor de sympathieke reacties.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili! Ik heb je gemist, je woorden, je zinnen. Iemand die zich over een bank verspreidt, verstervende wind die opwaait, muitende zintuigen... Zinnen als: 'Na zijn vertrek schokten haar schouders, dagen en nachten, weken en maanden.' En de houten vloer, die haar zittigheid nog langer weigert op te nemen, de huurling voor smerige mogendheden, de satijnen lakens versus moordenaar, de cadans van snakken naar smakken... Dat allemaal. Wil je nooit meer zo lang doen over potloden slijpen? En ja, een dodelijke ziekte kan je aanmaken. Doen we niet, we blijven schrijven ;)

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een heftig Mili-verhaal, met weer een moordende hufter, die wel vaker voorbijkomt in jouw verhalen. Het stuk bracht intense beelden van wanhoop en woede. Ik ben het met Tja eens: ze had hem moeten mollen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja en @Petra, jullie zijn errug ... Ik heb zitten schaterlachen. Zo kordaat. Was ik dit maar, zo kordaat. Kan alleen maar over inspirerende hufters schrijven. Vind het wel gaaf, moordvrouwen, dat ik bij jullie ben overgekomen. @Elyse, zo'n ontroerend berichtje. Jij, op jouw beurt, haalt er precies uit waar ik zelf plezier om heb. Het spelen met taal, onverwachte/niet gangbare werkwoorden, de absurditeit, de muziek. Maanden geleden stuurde ik je een pb (=persoonlijk bericht via Sol). Ik denk dat ik in de spam ben verdwenen. Probeer het nog eens. Je bent een gele ziel.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Leonardo? In plaats van mijn medeschrijvende zusters in het lijden te betichten van onlustgevoelens, wil je mij, o wijze man, zeggen wat jij van deze uitspatting vindt?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben zo blij dat je er weer bent! En dan zo'n prachtig verhaal. Je hebt de emoties mooi omschreven, het verdriet, de woede. Ik snap dat ze vanbinnen werd opgevreten. :thumbsup:

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja en @Petra - ik wist dat jullie dit gingen zeggen. Jullie zijn mannenhaters!
Jazeker, ik leg er zo vaak een om, ze maken het ernaar.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Leonardo? In plaats van mijn medeschrijvende zusters in het lijden te betichten van onlustgevoelens, wil je mij, o wijze man, zeggen wat jij van deze uitspatting vindt?
Nee. Mijn woordenschat is niet in staat dit stuk van passend commentaar te voorzien.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja en @Petra - ik wist dat jullie dit gingen zeggen. Jullie zijn mannenhaters!
Jazeker, ik leg er zo vaak een om, ze maken het ernaar.
Petra, je hoort toch te weten dat het niet slim is om dit toe te geven op een openbaar forum :ninja:

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een stuk... Ik las het in een adem en dan nog eens en nog eens, gewoon zodat elk woord de kans had om ten volle door te dringen.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, ik begrijp Leonardo... geen woorden. 'op haar satijnen lakens had een moordenaar gelegen.' Vele beelden zijn prachtig in dit verhaal maar het contrast en de diepte in deze zin vind ik erg bijzonder. Ik heb gelezen en herlezen - gelukkig!