Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #52 - Grote k

“En deze dan, Henk? Is dit iets?” “O, ja. Jahaaa! Haha. Ja, dit is mooi hoor!” “Ja, is het wat?” “Is het wat? Is het wat? Dit is schitterend! Schatje, kijk eens naar die lijnen!” “Ja, mooi.” “Mooi? Voor mij symboliseren die lijnen een allesoverheersend verlangen naar vrijheid. Nee, meer dan verlangen, het verlangen voorbij. Hier wordt de vrijheid genomen. Brutaal, zelfverzekerd, niets staat meer in de weg!” “En de kleur?” “Fenomenaal!” “Je vindt het niet een beetje te—“ “Een beetje te wat? Deze kleur blauw is precies wat-ie moet zijn. Precies de juiste teint om uiting te geven aan die vrijheidsdrang en om die ongebondenheid te extrapoleren naar een hemel zonder horizon, en dan die ruimte te pakken, gewoon omdat het kan. Alsof er een verbond wordt gesloten met het firmament om plaats te maken voor een eruptie van vreugde en levenslust, die zijn weerga niet kent—" “Overdrijf je niet een klein b—“ “…terwijl tegelijkertijd - en dát is zo mooi - de banden met de aarde, met de ratio, niet worden verdoezeld. Je zou denken dat zoveel levenskracht en jeugdig elan niet aan banden te leggen is, maar hier is het geenszins een beperking, integendeel. Het vormt een solide basis waarmee het geheel van exploratiedriften en snelheidsverlangen in balans wordt gehouden. Gestuurd misschien zelfs. Dit is kunst met een grote K, schatje, helemaal het einde!” “Heb je de prijs gezien?” “Zie het als een investering liefje, een investering in ons geluk, in onze vrijheid.” “Ja, nou ja. Het blijft een hoop geld, natuurlijk.“ “Het is het waard schatje, geloof me.” “O, wacht daar loopt een verkoper. Meneer, meneer! Wij wilden graag een proefritje maken. Die blauwe, ja.”

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gek hoe een auto de kunstkenner in je naar boven haalt. Perfect opgebouwd, prachtige clou. Ze hebben me ten huize naar de keuken gebannen vanwege mijn gegrinnik. Klasse.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fantastisch! :thumbsup: :D :thumbsup: Voor mij ben jij de meester in het zoveel zeggen met pure dialogen! Erg knap! :nod:

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eerlijk gezegd Bart, dacht ik dat het zou uitdraaien op een string. Bleek het een ordinaire auto te zijn. Teleurstelling. Maar de dialoog is geweldig. :nod:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo bart..., Wat een enthousiasme heb je weten neer te zetten. Aanvankelijk dacht ik aan een fantastisch blotte jurk, die vrouwlief had uitgekozen, later aan een schilderij. Maar het onderwerp van zijn bevlogenheid bleek dus een doodordinaire auto te zijn. Heel hilarisch. Overigens: het woord extrapoleren kende ik niet. Zelf bedacht? Schitterend.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Is het wel een auto? Het kan ook de eerste motor zijn van de man in zijn menopauze. Althans zo komt het op mij over. Dat maakt het natuurlijk weer goed he. Universeel in te vullen. Prima stukje, jammer dat het zo kort is, want hoe loopt hun huwelijk af.... haha

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:lol: Geweldig, Bart. Je laat me eerst denken aan een kledingstuk, dan een schilderij en uiteindelijk blijkt het een auto te zijn. Het dialoog is duidelijk, graag gelezen.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha en ik maar denken dat het over een schilderij ging, aan de andere kant denkt ik dat een man eerder lyrisch is over een auto (of motor) dan een schilderij. Verrassend einde en met een glimlach gelezen.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jongens, jullie laten me blozen. Hartelijk dank voor het lezen en de mooie woorden. @Jules, extrapoleren komt (oorspronkelijk) uit de statistiek, denk ik. Betekent zoiets als het denkbeeldig doortrekken van een trendlijn. Hier meer overdrachtelijk bedoeld.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldige blabla-taal, hoe krijg je het verzonnen?! Dacht ook aan een schilderij, dus het einde was verrassend en hilarisch. Knap!!