Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijfopdracht#52 - gesprek

Dag schat, hoe gaat het met je? Goed, hoor, alles verloopt naar wens. Heb je het naar je zin? Ja, het is lekker knus hier. Is de omgeving niet wat te eng? Nee helemaal niet, ik voel me thuis. En is de temperatuur naar wens? Ja, niet te warm en niet te koud. Ideaal zelfs. Een beetje vochtig dat wel. Luister je naar de muziek? Ja, heel graag, daar word ik rustig van. Zeg lieverd, heb je voorkeur voor een bepaald stuk muziek? Ik vind de ouverture uit Parsifal wel mooi. Wagner op zijn best! En wat vind je van een stukje amusement? Ik vind het heerlijk als je lacht. Dat maakt me blij. En wanneer ik dans, wat zeg je daar van? Goh, dan dans ik met je mee! Soms maak ik me zorgen. Ik vraag me dan af of alles wel goed zal verlopen. Natuurlijk verloopt alles goed; ik heb toch voor jou gekozen! En ook voor je vader? Ja natuurlijk, in de toekomst gaan we samen voetballen. Ik verheug me er al op. We hebben alles voorbereid voor je komst. Je krijgt een eigen kamer. We zijn de muren aan het behangen en schilderen. Ik hoop dat je je bed lekker zacht zult vinden. Ik verlang er nu al naar om in dat bed te slapen en een nachtzoentje van jou te krijgen ISchattebol, is er iets wat ik voor je kan doen? Ja, je mag voor mijn gezondheid zorgen door op je voeding te letten. Niet te veel zout en suiker gebruiken, hè?! Ik zal er op letten, lieveling. Mag ik je een dezer dagen verwelkomen ? Je bent uitgerekend voor de tiende mei. Ik zal er zijn! Tot straks.....

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een innerlijke, denkbeeldige dialoog van een aanstaande moeder? Als dat zo is...wat een prachtige verwelkoming voor dit nieuwe leven. Ik kreeg er kippenvel van.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel lief geschreven. Mooi ook dat je in de loop van het verhaal pas doorhebt waar het over gaat. Toen heb ik hem gelijk nog een keer opnieuw gelezen. Met veel plezier.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat veel aanstaande moeders dit doen. Mijn kinderen hebben destijds met name mijn gevloek in de auto gehoord en veel harde muziek. Ze zijn alle twee vrij pittig. Misschien heeft het ermee te maken. Een liefdevol verhaal. Een aanstaande mama in (ogenschijnlijk) evenwicht. Erg mooi, Blavatski.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Natuurlijk verloopt alles goed; ik heb toch voor jou gekozen! En ook voor je vader? Ja natuurlijk, in de toekomst gaan we samen voetballen. Ik verheug me er al op.
Mooi! Het is nergens klef, en toch heel gevoelig en intiem. Complimenten!

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarom weet ik niet maar het heeft iets beangstigends. Alsof het niet goed gaat straks en de situatie niet zo rooskleurig uitpakt als het verhaal doet vermoeden, er hangt spanning/ noodlot in de lucht. :( De liefde voor het ongeboren kind. Mooi! :thumbsup: