Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#51

Mijn tuin Ik ben graag in mijn tuin als de zon schijnt. Mijn zonnestoel staat al klaar met een los krukje erbij voor mijn voeten. En wil ik liggen, dan verhuis ik naar mijn ligstoel. Ik geniet ondertussen van mijn Braziliaanse woudschildpad. Zij scharrelt rond over de tegels op een afgebakend stukje. Ze heeft een badje met water en een stukje overkapping van kienhout om onder te schuilen, wat ze dan ook regelmatig doet. Als ik haar groente of fruit geef, komt ze aanlopen. Een mooi gezicht, zo hoog op haar poten. Soms ligt ze te zonnen, koppie helemaal omhoog en poten uitgestrekt. Dat is een genot om naar te kijken. Poes Amber is ook in de buurt als ik in de tuin ben. Ze ligt aan mijn voeteneinde of binnen een straal van een meter bij mij vandaan, regelmatig aandacht vragend door te miauwen of ik krijg een duwtje tegen mijn hand met haar natte neusje. Onder de carport pronkt mijn stalen beauty, een geel gespoten Honda Shadow 600 met op de tank een geschilderde zonnebloem aan een iedere zijkant. Zonnebloemen zijn mijn favoriete bloemen en maken mij vrolijk. Zij draaien mee in de zon en heten in het Frans dan ook Tournesols. Ieder voorjaar plant ik zaadjes van deze mooie gele bloem om later in het jaar hiervan te kunnen genieten. Onze overeenkomst is dan we allebei opbloeien in de zon. Met potten en bakken versier ik mijn tuin verder met mooi gekleurde planten die veel aantrekkingskracht hebben op vlinders, hommels en lieveheersbeestjes Dicht tegen het huis, op het zonnigste gedeelte, staan grote potten met aardbeienplantjes. In het voorjaar schieten ze uit de grond. Je ziet ze per dag groeien. Ook heb ik een aantal potten met tomaten, bieslook, basilicum, peterselie en oregano. Dat gebruik ik in zelfgemaakte salades. Als ik dan lig te genieten in de tuin en mijn ogen dicht doe, hoor ik de wind door de bomen van de buren ruisen en voel ik de warmte van de zon op mijn blote lijf. Met een beetje fantasie bevind ik me dan in mijn favoriete vakantieland, Frankrijk.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Hilda, Het geheel voelt een beetje als een optelsom, alsof je vooraf bedacht hebt dat het onderwerp 'jouw tuin' moest zijn en wat je daar dan allemaal fijn vind. Jouw laatste alinea is wat ik dan weer graag lees en had wat mij betreft uitgebreider gemogen. Die fantasie die jou dan in Frankrijk doet belanden, had ik graag gelezen.