Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 52 Het gesprek - Gezeur

‘Heb je de kranten al gelezen?’ ‘Jawel. Waarom vraag je dat?’ ‘Nou, die idiote ingezonden mededelingen van de laatste dagen. Heb je die ook gelezen?’ ‘Ach, dat interesseert me niet zo. Dat gezeik van mensen die zo nodig hun mening willen verkondigen over van alles en nog wat.’ ‘Dat bedoel ik. De mensen moeten niet altijd zo zeuren over allerlei futiliteiten.’ ‘Je weet het toch, Greetje. Nederlanders zijn grote zeurpieten. Zeuren ze niet over Zwarte Piet, dan zeuren ze over calorieën in het eten, of weet ik niet wat.’ ‘Precies. Soms gaat het wel eens over iets belangrijks, maar meestal stelt het niks over.‘ ‘Maak je toch niet zo druk. Je zegt het zelf. Het stelt helemaal niks voor. Die mensen voelen zich zo belangrijk. Vergeet het toch. Denk aan je gezondheid.’ ‘Ik erger me er dood aan, weet je. Vooral de stukjes van de laatste dagen.’ ‘Laten we het ergens anders over hebben. Over Ajax en Feyenoord, bijvoorbeeld. ‘Waar bemoeien de mensen zich toch mee. Ze mogen toch zelf weten wat ze aantrekken? ‘Heb je het nu over de nieuwe uittenues van Feyenoord?’ ‘Nee, natuurlijk niet, sufferd. Ik heb het over die meisjes. Zo zielig. Ze deden de hele dag zo hun best en nu worden ze afgezeken.’ ‘Je bent echt kwaad, hè?’ ‘Ja, ik ben kwaad. Ik vond ze juist leuk, die schattige kindjes. Maar de één vindt ze truttig, een ander goedkoop, of zonder smaak. Laten ze liever naar zichzelf kijken. Wie denken ze wel dat ze zijn om zo negatief te oordelen? Zelf zien ze er misschien uit als tuthola’s. ’ ‘Vergeet het nou alsjeblieft. Het is totaal onbelangrijk op het totale wereldgebeuren.’ ‘Ja, ja, je hebt gelijk, Johnnie. Maar ik moest het even kwijt. Laten we het maar ergens anders over hebben, of iets leuks gaan doen.’ Heel goed, liefje. We moeten maar gezellig een drankje gaan nemen. Schenk mij maar een lekker koud pilsje in.’

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat 'n gezeur :D Greetje heeft echt wel de pest in. Ik weet niet wat het gespreksonderwerp nu juist is, maar Johnnie relativeert zich te pletter. Wat een lekker koud pilsje al niet vermag... . Graag gelezen.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk dat je je druk kunt maken hoe anderen zich druk maken over allerlei onbelangrijke dingen. Op zulke momenten maak je jezelf ook schuldig aan waar je over klaagt. Leuk stukje maar wat is de clou? Mis ik die?

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Je maakt me wel nieuwsgierig naar die meisje. Het zouden de prinsesjes op Koningsdag kunnen zijn. Leuk geschreven. Herkenbaar dat je je soms heel erg over iets kan opwinden wat een ander totaal niet belangrijk vindt. Ons vervelende gedachtenduiveltje.

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk stukje! Gezeur over gezeur. ;) Ik heb maar een paar kleine 'zeurtjes': Zwarte Piet schrijf je met twee hoofdletters. In de eerste regels komt wel erg vaak 'al' voor en dan ook nog wat woorden als 'altijd' en 'allerlei', dat maakt het wat erg 'allig'. Erg mooi hoe Johnnie een ander onderwerp probeert aan te snijden, maar Greetje gewoon lekker doorraast. Goed neergezet!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Marcker: Het gaat over de jurken van de 3 prinsesjes, waarover zoveel artikelen en IM's afgelopen dinsdag en woensdag in de kranten stonden. Dank voor je reactie.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Pin2000 Inderdaad, goede conclusie: gezeur op gezeur. De clou was dus de kleding van de prinsesjes. Ook bedankt voor je reactie.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Niceway Bedankt voor je reactie. Je hebt goed geraden. Ik dacht eigenlijk dat het er in het stukje dik bovenop lag, dat het over de prinsesjes en hun kleding ging.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Schrijfcoach Ma... Inderdaad. Ik heb het nog eens nagelezen en dan is het toch wel wat irritant die al-woordjes. Ik heb er een paar verwijderd en Zwarte Piet ook meteen aangepast. Bedankt voor de scherpe kijk en je positieve input.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een heerlijke huiskamer scène. Graag gelezen, ik kan Greetje en Johnnie al zien zitten. Dat het om de drie prinsesjes ging was me niet helemaal duidelijk.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk om lekker af te geven om niets. Kan me voorstellen dat het oplucht. Krijg helaas door dit stukje ook wel zin om te zeuren; in de laatste zin mist een aanhalingsteken (voor Heel goed).

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Anne, Marietje, Johannna: Dank voor jullie mooie reacties. @ Virtuoso: Ook jij natuurlijk bedank. Goed opgelet tijdens het lezen.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit is typisch zo'n stukje dat nergens naartoe hoeft te gaan en toch leuk blijft. Lekker oeverloos gezever. Je zou bij wijze van spreke de karakters wat verder kunnen uitdiepen en er een wekelijkse zeurcolumn mee kunnen vullen :-) Met plezier gelezen!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi bartsnel. Dank voor je geinige reactie. Een goed idee van je. Wekelijks een blog op internet over het grootste zeuritem van de afgelopen week. Ga ik misschien wel doen.