Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 52 A friend in need is a friend indeed

‘Hey.’ ‘Hallo.’ ‘Vind je het niet een beetje koud hier?’ ‘Nee hoor, is prima zo.’ ‘Het vriest een paar graden, die trui lijkt me niet erg warm. Ik heb een jas voor je meegenomen, als je wilt, hij ligt hier.’ ‘Waarom?’ ‘Waarom wat?’ ‘Waarom heb je die jas meegenomen? Wat zou het jou of de rest van die kneuzen uitmaken of ik kou lijd?’ ‘Het zit in mijn bloed om mensen te helpen, op wat voor een manier dan ook.’ ‘Ik heb je hulp niet nodig. Niemand heeft ooit voor me klaargestaan, nu hoeft het ook niet meer.’ ‘Graag zou ik willen horen hoe je hier bent beland, waarom je het doet.’ ‘Pff, het is altijd maar waarom, waarom, waarom. Ik wordt zo moe van dat woord. Kan een mens niet gewoon met rust gelaten worden en zijn ding doen?’ ‘Natuurlijk, iedereen heeft het recht om zijn eigen keuzes te maken. Maar denk je dat je op dit moment de juiste maakt?’ ‘Man, wat lul je nou. Je kent me net vijf minuten, het zal er niet beter op worden.’ ‘Dat zeg jij.’ ‘Dat zeg ik inderdaad. Jij wordt betaald om mij te woord te staan, niet omdat je zo verdomd aardig bent.’ ‘Als ik niet om mensen zou geven, had ik nooit voor dit werk gekozen, geloof me.’ ‘Het zal wel.’ ‘Je vriendin heeft me verteld dat je graag een biertje drinkt, ik heb een sixpack bij me. Dat klinkt toch goed of niet dan? Een warme jas en een biertje, daar kan een jongen in jou situatie toch geen nee tegen zeggen.’ ‘Je weet het me wel lekker te maken. Welk soort bier heb je?’ ‘Even kijken, ik ben niet zo’n bierdrinker, euhm, Amstel Radler.’ ‘Oké, bekijk het maar, tot ziens.’ ‘David! Nee! Verdomme! Dit is rechercheur Adams, over, hoe is de situatie beneden?’

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:eek: Oei, dat is geen best einde. Teveel de sportieve reclames van Radler bekeken of was het alcohol vrijbier? :D Eigenlijk is het 1 groot drama. Is Adams wel al benoemd of nog in opleiding? Het lijkt mij dat hij zijn vak nog niet helemaal verstaat. Goed geschreven dialoog waaruit het verhaal, de personages en hun verhouding duidelijk blijkt. :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
RichardOtten, Radler? Inderdaad, dan wil je iemand niet redden. Ik verwacht dat er kwade opzet in het spel is. Ook nog eens een lelijke jas zeker? Waarom? Dat is juist een mooie vraag. Nog altijd een van mijn persoonlijke favorieten. Waanzinnig verhaaltje.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarom zwervers een zwervend bestaan hebben? Waarom? Rechercheur Adams 'een van die kneuzen' die behulpzaam wil zijn. Waarom? Daarom! Waarom? Een geweldige vraag! Wedeorm graag gelezen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik weet niet waarom, maar ik heb altijd een hekel aan GGD-mensen, psychologen, of andere mensen die zich ongevraagd met mijn leven gaan bemoeien. Ik kan daarom goed meeleven met je personage ;). Taalzeur:
Ik wordt zo moe van dat woord.
Ik word zo moe van dat woord. Graag gelezen.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik dacht: goeie aanpak om met een warme jas en een sixpack bier een gesprek op gang proberen te brengen. Maar met een Amstel Radler 0,0% kan die welzijnswerker het voor eeuwig schudden en ook die na hem komen. Met plezier gelezen. Mooi verhaal.

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig! Ik had dit einde niet aan zien komen. En ik geloof dat ik geen Amstel Radler ga proberen. ;) Personages goed neergezet, het ondewerp niet genoemd, vlotte dialoog. Twee kleine taaldingetjes: Ik wordt => ik word in jou situatie => in jouw situatie

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ik zo de reacties lees voorzie ik dat na dit stukje de Radler verkoop net zo dramatisch keldert als de verkoop van Buckler na de conference van Youp van het Hek. Verder leuk stukje.