Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#52 Zussen

`Ik snap niet hoe wij zo verschillend kunnen zijn. Je lijkt je er totaal niet om te bekommeren, sterker nog het interesseert je niet eens’. ‘Het is niet omdat jij iets graag wil, ik dat ook zou willen. Wat moet ik met volslagen onbekenden, waar ik niets mee heb en die ons nooit hebben gewild. Daar heb en wil ik geen band mee krijgen. Straks ga ik me nog verplicht voelen om ze te helpen’. ‘Je kent ze wél, alleen heb je ze nooit gezien. Het is niet omdat wij hier een luxeleventje hebben, wij onze afkomst moeten verloochenen hè. Ik heb het recht om te weten wie ik ben. Ik ben het, zo langzamerhand spuugzat, altijd maar om de pot heen draaien en dan dat stilzwijgen als ik er terloops eens iets over vraag. Pfff…verdomme….20 jaar! Nee, ik ben zelf maar op zoek gegaan en weet je, dankzij Facebook, het heeft wel even geduurd, heb ik sinds kort een link. Je weet niet hoe blij ik ben, eindelijk krijg ik antwoord op mijn vragen’. ‘Oeee…nee...wat…dat méén je niet! Mijn God, waar zit je verstand…waar ben je in vredesnaam mee bezig, achter onze rug om contact gaan zoeken met wildvreemden, dat dóe je toch niet. Heb je ook wel eens aan ons gedacht, wat wij daar van vinden, dat je er anderen misschien mee kwetst. Je had dat wel eens mogen overleggen. ‘Binnenkort is hij geen vreemde meer hoor, hij is van plan naar Nederland te komen om met ons kennis te maken.’ ‘Nu ga je echt te ver, je overlegt niets, ik word ineens geconfronteerd met ‘jouw ontdekking’ en dan moet ik nog enthousiast reageren ook. ‘t Zal niet zijn, ik wil absoluut niets met hem of met mijn verleden te maken hebben. Je doet maar wat je niet laten kunt, ik ga mijn relaties hier niet het spel zetten door jouw idiote ideeën. Je hoeft echt niet op mij te rekenen’. ‘ Mi, toe, wordt nou niet boos…hij is echt heel knap…’

Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Drogredenen. Op het einde komt de aap uit de mouw. Tweede, derde generatie allochtoon? Iets in die aard? Een kort stuk waarin heel veel wordt gezegd, ook zonder woorden. Het is toch effe een hap om te lezen. Ik ben eigenlijk benieuwd naar het vervolg. Af en toe mis ik een hoofdletter en staan er soms leestekens teveel: ‘oeee….nee….wat…' - Oeee met hoofdletter. Ook staan er wat veel puntjes. Drie volstaat, overal. en '...maar aan jezelf., …...ik,ik,ik’. Achter 'jezelf' staat een punt en een komma. Ik weet het, kiezen is verliezen... . :confused: Niettemin, het heeft me geboeid.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het intrigeert mij ook dit stukje. Ik kijk graag naar Spoorloos en daar zie je ook wel eens hele verschillende reacties van mensen die het wel en niet willen weten. Knap hoe je een stuk emotie in je dialoog weet te leggen.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Boeiend verhaal is dit. Ik voel met de hoofdpersoon mee en dat is knap. Ik voel irritatie, ik voel iemand die probeert te overtuigen. Kortom in een paar honderd woorden weet je me te raken dank je wel. Overigens zijn de dialogen wel erg lang achter elkaar. Zou het de snelheid eruit halen als je af en toe een handeling tussen twee zinnen van dezelfde persoon zet?

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ marcker, bedankt voor je tips ik heb de vele puntjes en de overtollige komma's er uit gehaald en hoofdletters geplaatst @janp. het zijn inderdaad geadopteerde zusjes, en 1 zus heeft contact met de broer. @ pim. het klopt dat de dialogen misschien iets te lang zijn, maar ze zitten 'gewoon' aan tafel en daarnaast had ik maar 350 woorden he iedereen bedankt voor het lezen

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah, ik zat ook al te denken aan de broer. Het 'ik, ik, ik'-stukje komt op mij wat onnatuurlijk over. Ik denk niet dat je daadwerkelijk zegt dat je niet enthousiast gaat reageren omdat je denkt dat dat van je verwacht wordt. Een interessant verhaal. Ik vraag me af waarom de zussen wel zijn geadopteerd, maar de broer niet. Hopelijk draait de ene zus bij zodra hij ze ontmoet.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@anne dank je wel voor je reactie. Daar ben ik ben blij mee omdat de zussen in mijn verhaal begin 20 zijn was het voor mij niet gemakkelijk om me in te leven in hun reacties. De regel met ik,ik ,ik zal ik er uit halen. Of bedoel dat de hele alinea een beetje onwaarschijnlijk is?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@anne dank je wel voor je reactie. Daar ben ik ben blij mee omdat de zussen in mijn verhaal begin 20 zijn was het voor mij niet gemakkelijk om me in te leven in hun reacties. De regel met ik,ik ,ik zal ik er uit halen. Of bedoel dat de hele alinea een beetje onwaarschijnlijk is?
Zo is het beter :).