Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#52 Cultuur

-Wat? -Een spijkerjack? -Wat is daar mis mee? Doen wij ineens aan conventies? -Back to the seventies. Ik ben helemaal voor. Maar bij zo'n gelegenheid? -Dat maakt ze echt niks uit. Het zijn vrienden. -Ja, maar, dit? -Voor die paar uurtjes? Trouwens, dat geklieder van die gasten ken ik nu wel. En die ellenlange toespraken in dat kouwe stinkhok, brrr. -Maar je had toch iets meer je best kunnen doen. -Waarom? -Waarom niet? Het is zo makkelijk. Een beetje lipstick… -Man, hou op. -We komen toch niet voor onszelf? Het is hún feestje. -Weet je wel dat lipstick is uitgevonden om de mond van de vrouw op haar vagina te laten lijken. -Hm, uitgevonden door wie? Mannen of vrouwen? -Mannen natuurlijk. Wat denk je nou? -Ik hoorde dat het Egyptische prostituees waren. -Omdat mannen dat wilden. -Hé, slechts klanten. -Crime enablers. -God. En jij bent een crimefighter? -Joh, als ik een kut midden in mijn gezicht wil hebben dan laat ik me wel opereren. -Ho ho ho. We zijn een avondje uit. Rustig. Van mij moet je niks, dat weet je. Ik dacht alleen dat je door je minimale…aankleding aangaf dat je eigenlijk helemaal niet wilde. -Pff. Ik wil wel. Ben gewoon moe. En dan wordt ik ook nog aangesproken alsof ik vergeten ben een fout van de evolutie te herstellen. -Lieverd, de evolutie heeft jou voortgebracht. Die heeft geen fouten. -Vanavond even geen 'lieverd'. Ik ben een beetje prikkelbaar. -Een beetje? -Weet je… -Wat doe je? -Terug naar huis. -Nee, liefje, het is goed zo. Je bent mooi. Kom terug. -Ik zei toch dat je me geen lieverd moest noemen. -Ach, kutwijf. -Dat hoorde ik. -Shit. Sorry! -Joh, je rechterhand was toch altijd al je beste vriendin. -Oh ja, nou, dan gaan mijn beste vriendin en ik lekker in de logeerkamer slapen vanavond. -Ik versta je niet. -Ik ga met mijn beste…, weet je wat? Bekijk het lekker. -Bekijk het lekker. -Wat?

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, toch weer die twee planeten hè. Ik vind het leuk hoe je speelt met de afstanden, waardoor de ruis nog groter wordt.

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappige, rauwe conversatie. Een flard gesprek uit het leven gegrepen, compleet met alle details. Een vernissage? Een boekvoorstelling :D . Geeft niet dat ik het niet weet, ik heb het letterlijk gehoord.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Er zijn best veel rare kleuren lippenstift. Dit gesprek is levensecht. Ik heb het ook even gelezen zonder de regieaanwijzingen. Het werd er niet minder duidelijk om. Waarom heb je die gebruikt?

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marcker: Ja, een vernissage; maar het grappige is natuurlijk dat 'cultuur' niet alleen kunst aanduidt maar ook hoe mensen zich kleden en opmaken en (daarover) met elkaar communiceren. @Johanna B.: Ja, je hebt gelijk; nu ik het nalees, lijkt het inderdaad niet echt nodig.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Johanna B.: Ja, je hebt gelijk; nu ik het nalees, lijkt het inderdaad niet echt nodig.
lekker schrappen, leest veel natuurlijker volgens mij

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een scène die ik helemaal voor me zie. Goed neergezet! De opmerkingen tussen haakjes haalden me de eerste keer wat uit het verhaal. Ze zijn denk ik niet nodig, maar aan de andere kant heeft het ook wel iets grappigs om het zo te doen. Doordat je er geen hele zinnen van hebt gemaakt, haalt het de vaart niet weg. Leuk stukje dat vlot leest!

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Johanna B.: Ja, je hebt gelijk; nu ik het nalees, lijkt het inderdaad niet echt nodig.
lekker schrappen, leest veel natuurlijker volgens mij
Done!