Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#51 De caravan

Dat ik niet verslingerd ben aan aardse zaken zie je onmiddellijk aan mijn caravan. Het is een oudje uit 1982, welke ik met behulp van rollen plakplastic het knusse gevoel heb teruggegeven die het ooit van nature bezat. De plakfolie met houtmotief zat na de eerste warme lenteweek vol luchtbellen, maar samen met de nieuwe gordijntjes oogt het als een warm nest. Ik draai me een keer om in bed en trek de deken verder op. De eerste zonnestralen schijnen door de slecht werkende verduisteringsgordijnen. Buiten hoor ik de schapen blaten, ze zijn in afwachting van de boer die hen elke morgen om negen uur voert. Ik heb geen reden om wakker te worden. Laat mij maar slapen. Vroeger hield ik van kamperen en zou ik een moord doen voor de primitieve omstandigheden die hiermee gepaard gaan. Ik genoot ervan met volle teugen. Nu is het bittere noodzaak dat ik me in deze caravan heb opgesloten. Mijn vrouw wil scheiden en kiest een nieuw bestaan. En ik? Ik zit tijdelijk in een oude caravan. Hiermee is mijn grootste hobby in één keer gedegradeerd tot krampachtig gehannes. Elke avond net voor het slapen vijf minuten door de kou voor mijn laatste plas op een stinkend en vochtig toilet. Ik zou er alles voor over hebben om in de armen te liggen van mijn ex-vrouw. Warm wegkruipend in de zoete zilte geur van haar oksels en deodorant, om zo langzaam in slaap te vallen zonder me iets aan te trekken van haar gesnurk en gewroet. Kon ik de tijd maar terugzetten. Had ik maar meer genoten van onze jaren samen en had ik maar beseft welk aandeel ik had in deze breuk. Mijn maag draait zich om als ik hier aan denk. Laat mij alsjeblieft slapen.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
pim2000, Welkom hier. Is de caravan echt de plek waar de ik het liefst is - ik betwijfel het, hij verlangt naar zijn ex:
Ik zou er alles voor over hebben om in de armen te liggen van mijn ex-vrouw. Warm wegkruipend in de zoete zilte geur van haar oksels en deodorant, om zo langzaam in slaap te vallen zonder me iets aan te trekken van haar gesnurk en gewroet.
Mooie passage! dingetje:
Ik heb geen reden om wakker te worden
Hij is al wakker. Suggestie: ik heb geen reden om op te staan.

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag pim2000 Haat-liefde verhouding met de caravan, goed weergegeven, kan het me zo voorstellen. Let even op: twee keer 'welke' in de tweede zin, loopt wat stroef. Graag gelezen, de passage die janpmeijers aanhaalt: that's love...!

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarom schatten we pas op waarde wat we hebben als we het kwijt zijn? Ik vind dit een heel leuk verhaal om te lezen. Verrassend met een vleugje sarcasme. Ook mooi hoe je beschrijft hoe de oude caravan werd opgeknapt.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom op het forum :). Treurig dat hij het zich nu pas beseft wat hij had. Helaas is dat vaak zo. Herkenbaar dat een hobby opeens minder leuk wordt wanneer je het gedwongen moet doen. Het leest vlot.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Jullie feedback doet me goed. Soms heb ik het idee dat ik te simpel schrijf, niet literair genoeg. Aan de andere kant het gaat om de inhoud en het gevoel en niet om chique woorden. Ik heb me in ieder geval voorgenomen om vaker mee te doen. Laat maar komen die opdrachten, ik heb er zin in!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag pim2000, Je hebt een aangename schrijfstijl. Dit vind ik van die fijne details. Ik kan het interieur voor me zien en op een of andere manier ruik ik die typische caravangeur.
Het is een oudje uit 1982, welke ik met behulp van rollen plakplastic het knusse gevoel heb teruggegeven die het ooit van nature bezat. De plakfolie met houtmotief zat na de eerste warme lenteweek vol luchtbellen, maar samen met de nieuwe gordijntjes oogt het als een warm nest.
Dit verhaal is alsof De Dijk met blues is gemengd en in een caravan gestopt.. Ik ben heel benieuwd naar een volgende bijdrage.