Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Gelukkig in een regenplas - opdracht # 51

Gelukkig in een regenplas De wind en de regen hebben het leven in hun greep zij trekken mij over de streep van haasten, lopen, rennen, vliegen tot stilstand en rust naar een wiegen in mezelf. Zo-even stond ik roerloos in een regenplas zonder mantel, hoed of das zonder haasten, lopen, rennen, vliegen koos ik bewust mee te wiegen met mezelf De wind streek door mijn haar ik was zijn prooi, zijn zachte buit zonder haasten, lopen, rennen, vliegen werd ik gekust bij het wiegen van mezelf Wolken vol van regen wegen op de daken zij en ik, we wachten zonder haasten, lopen, rennen, vliegen op het stil ontwaken van de zon die ergens ligt te wiegen in een bed van rozen Ik vluchtte mijn huisje in en lachte naar mijn spiegelbeeld waarin ik stond te blozen.

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dartelende taal, wervelend rondgestrooid in een haast fysiek waarneembare vorm. Tijdens het lezen probeer ik de zinnen in een ritme te krijgen, alsof er een melodie bij hoort. Leuk ook, die weerkerende zinnen, echt een spel met de taal. Met veel plezier gelezen, werd er vrolijk van.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Blozen van plezier als een kind in de regen. Dat zouden we allemaal af en toe eens moeten doen. Weg van de drukte, gewoon genieten van de fysieke ervaring van het nat worden door een flinke regenbui. Mooi geschreven.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Simpelweg mooi. Dit gedicht doet me denken aan een bepaalde stemming. Jij omschreef het als geluk. Mij doet het denken aan prettige nonchalance. Zoals je in de zomer af en toe ziet wanneer het lang warm en droog is geweest en er plotseling een bui met regen valt. Dat het dan niets uitmaakt en iedereen gewoon doorloopt alsof de zon nog schijnt. Eigenlijk gek want zo is het niet geschreven.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Johanna B, voor je positieve reactie. Als een gedicht of de uiting van een kunstvorm "iets" doet met de lezer/toeschouwer, is het geslaagd, is mij verteld, dus, ik mag tevreden zijn. Dank je wel Johanna :o

Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi gedicht vooral door de regelmatig terugkomende zinnen in een net andere constructie. Lachen naar mijn spiegelbeeld waar ik stond te blozen. Prachtig gevonden Chapeau.